Annaïck skrev 2013-09-16 23:25:10 följande:
Sverige har bättre skolresultat än Frankrike tror jag.... skulle du vilja att ditt barns lärare pratade med dig som om du vore 10 ar????? Skulle du vilja att ditt barn kommer hem och är ledsen för att hon skriver "fula" bokstäver? Ja de skriver skrivstil när de är 6ar och läraren rättar när inte bokstäverna har exakt rätt form och inte är skrivna exakt mellan de angivna raderna.... Jag kan halla med om att det är lite väl rörigt i svenska skolor men jag har inte upplevt att lärarna har "töntigt tonfall" vad du nu menar med det..... I Frankrike brukar man INTE lata barn som är 6 ar ga ensam till skolan. Snarare tvärtom - här är skolorna alltid inhägnade och barnen har inte rätt att ga utanför staketet.
Mitt barn gick på förskolan i Asien och jag är otroligt tacksam för de lärare hon har fått där att hon kan skriva med fina bokstäver till skillnad från alla sina klasskamrater som är 6 år och fortfarande spegelvänder och skriver så fult.
Respektera lärarna och deras jobb, då lär sig din dotter mycket bättre. Lättare naturligtvis att vara lärare i Sverige och inte kräva någonting från barnen, ljuga till dom hela tiden.
Häromveckan sa min dotter till mig: B. kan inte skriva en 2! det blir som en zigzag. Jag frågade henne vad sa fröken då. Min dotter sa: hon sa: vad duktig du är, vad fint. Jag sa: jaha, varför visade hon inte honom hur man skriver en 2. Min dotter sa: i Sverige blir barnen ledsna om lärarna visar hur det ska vara...
Här i Sverige måste man gå in i klassrummet tills barnen går i 3an!! de har inget förtroende för att barnen kan faktiskt lära sig saker mycket tidigare än vad de gör!!!
Töntigt säger jag bara..