• Anonym (Mammatilltonårin)

Lagar era tonåringar mat?

Gör dem det?

• Svar på tråden Lagar era tonåringar mat?
  • Anonym (självklart)
    La Lola skrev 2013-09-21 08:26:27 följande:
    Ja? Då är det väl inget att verka så chockad över att min dotter inte lagar mat......
    Jag var lika chockad att brorsan var så lat att han struntade i att lära sin dotter.
  • Surkärring
    Anonym (självklart) skrev 2013-09-21 08:16:41 följande:
    Ja, det är läge att lära henne steka köttbullar och koka potatis också.
    Hahaha eller hur. Glad

Hon har fått börja skala potatis lite smått och jag väntar på att hon ska klara det utan att skala bort sina naglar samtidigt innan vi går nästa steg. Fattar inte att hon klarade få C i hemkunskap Förvånad
    Endast döda fiskar följer strömmen
  • Eterisk

Ja, alla våra kan laga mat och gör det också. De har kört "Halvåtta hos mig" en gång i veckan under hela sommaren, så då har vi bjudits på en lång rad nya rätter. 

• tessum

Nu har jag inte så stora barn än men min 10-åring har lagat lunch självhela sommaren när vi vuxna jobbat.

Visserligen har det blivit mycket enkel mat som korv och makaroner, pannkakor, omelett, tonfisklåda med ris, lasagne...

• La Lola
    Anonym (självklart) skrev 2013-09-21 08:35:40 följande:
    Jag var lika chockad att brorsan var så lat att han struntade i att lära sin dotter.
    Jaha, ja hänger det på latheten så är det ju inte så kul kanske.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    tessum skrev 2013-09-21 08:43:53 följande:
    Nu har jag inte så stora barn än men min 10-åring har lagat lunch självhela sommaren när vi vuxna jobbat.

Visserligen har det blivit mycket enkel mat som korv och makaroner, pannkakor, omelett, tonfisklåda med ris, lasagne...
    Har han/hon lagat lasagne från grunden?
  • Anonym (Fundersam)
    lövet2 skrev 2013-09-21 08:23:08 följande:
    Han kan inte och det skulle inte falla mig in att be honom. Jag har till slut lyckats få honom att fatta hur micron funkar, så jag är ganska nöjd ändå med framstegen.
    Men hur ska han klara sig sen? Det är ju många saker man måste lära sig fast man inte vill, just pga. att de är grundläggande. Ska han bara leva på färdigrätter? Ska hans framtida eventuella partner uteslutande laga mat åt honom och eventuella barn?

Det åligger väl föräldrarna att rusta sina barn att bli självständiga individer? Hade aldrig velat vara med en man som inför en uppgift säger att han inte kan utan att ens försöka!
  • Anonym (självklart)
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-09-21 08:54:25 följande:
    Men hur ska han klara sig sen? Det är ju många saker man måste lära sig fast man inte vill, just pga. att de är grundläggande. Ska han bara leva på färdigrätter? Ska hans framtida eventuella partner uteslutande laga mat åt honom och eventuella barn?

Det åligger väl föräldrarna att rusta sina barn att bli självständiga individer? Hade aldrig velat vara med en man som inför en uppgift säger att han inte kan utan att ens försöka!
    Jag har samma tankar som dig. Att lära sig laga mat och ta hand om sig själv och ett hem ingår i föräldraskapet.
    La Lola skrev 2013-09-21 08:51:07 följande:
    Har han/hon lagat lasagne från grunden?
    Det är inte svårt.

• La Lola
    Anonym (självklart) skrev 2013-09-21 08:59:38 följande:
    Det är inte svårt.

Det påstod jag inte heller.
  • Anonym (självklart)
    La Lola skrev 2013-09-21 09:00:36 följande:
    Det påstod jag inte heller.
    Så varför frågade du?

Svar på tråden Lagar era tonåringar mat?