• Kakka

P.G.A!!!

Hej. Nu har jag en fråga till alla er som använder förkortningen P.G.A (på grund av).

Hur tänker ni när ni skriver en mening som denna

(Pga av min cancer kan jag inte cykla).
    Varför skriver ni inte med punkter mellan bokstäverna och varför skriver ni pga av (på grund av av). Vad tror ni att a:et står för i förkortningen egentligen???

Dans är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär
  • Svar på tråden P.G.A!!!
  • EmmaW84

Pga skriver jag eftersom jag är slarvig. Pga av stör jag ihjäl mig på!

• Åsa
    Orcha skrev 2013-09-22 13:57:18 följande:
    Lmao använder jag sällan i jobbet men kanske på ett forum
    Vad betyder det?
  • Grimagen

Lmao är internetslang och betyder laughing my ass off, skrattar arselet av mig på svenska.

• Aniiee
    Åsa skrev 2013-09-23 18:47:08 följande:
    Vad betyder det?
    LMAO = Laughing My Ass Off...
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Orcha

Åsa. Finns även lmfao. Laughing my fucking ass off och ett gäng andra. Finns det en ordlista på fl tro? Alla är ju inte bevandrade, inte jag heller. Så?

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Grimagen
    Orcha skrev 2013-09-23 19:06:47 följande:
    Åsa. Finns även lmfao. Laughing my fucking ass off och ett gäng andra. Finns det en ordlista på fl tro? Alla är ju inte bevandrade, inte jag heller. Så?
    Det är bara att söka på det eller gå in på t, ex urban dictionary. 
  • Orcha
    Grimagen skrev 2013-09-23 19:09:59 följande:
    Det är bara att söka på det eller gå in på t, ex urban dictionary. 
    Hursomhelst, det behövs sällan punkter i ett skriftspråk på ett forum.
    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Åsa

Tack för svaren.
    Grimagen: LMAO hittade jag lätt vid googlande nu men LMFAO gav en massa träffar på någon musikgrupp (om än namngiven efter förkortningen kanske). Ibland är det enklast att fråga direkt  

• Grimagen
    Åsa skrev 2013-09-23 20:26:42 följande:

Tack för svaren.
    Grimagen: LMAO hittade jag lätt vid googlande nu men LMFAO gav en massa träffar på någon musikgrupp (om än namngiven efter förkortningen kanske). Ibland är det enklast att fråga direkt  

Absolut, en del saker kan vara knepiga att hitta eller tar för lång tid, och man får inte glömma att ibland är det roligt att prata om saker innan man tar reda på saken.
  • Lindsey Egot the only one
    Grimagen skrev 2013-09-22 17:17:39 följande:
    Ja exakt, men man slår inte ihop bokstäverna om det inte är initialförkortning (om man nu skall hålla hårt på reglerna).
    Så skulle jag mot förmodan skriva detta p g a och det blir radbyte så gör jag även då fel.
  • Åsa
    LindaEfraim skrev 2013-09-24 23:28:14 följande:
    Så skulle jag mot förmodan skriva detta p g a och det blir radbyte så gör jag även då fel.

Därför skriver man med hårt mellanslag när man använder Word
Svar på tråden P.G.A!!!