• EQ85

Bf Juni 2014

Min inskrivning görs i v 13. 3e barnet

stiletto skrev 2013-11-06 21:29:04 följande:
    Är det bara jag som inte träffat barnmorskan än? Har mitt första besök i v. 11. Eftersom det är mitt andra barn kunde jag hoppa över hälsosamtalet men det känns som alla andra redan har träffat barnmorska, läkare, fått tid till RUL och tagit prover. Ja, jag vet att jag säkert överdriver nu men ibland känns det som jag har inbillat mig att jag är gravid eftersom inget händer.

• EQ85
    lilsis skrev 2013-11-07 18:44:06 följande:
    7+3. Levande graviditet nära höger äggstock, lär väl bli av med den på op antar jag... Ska skrivas in om en stund.

usch. Har de sagt ngt mer om nör du ska opereras? Stor kram
  • EQ85
    lilsis skrev 2013-11-07 20:11:37 följande:
    Inte före 23 antar jag, drack te m mjölk vid 17 så jag räknas som fastande från då. Har iaf träffat narkosläkaren och fått dropp.

Hur e d med dig nu???
  • EQ85

Min fl hänger sig ibland när jag skriver, så kan aldrig skriva långa inlägg . Ibland inte ens svara. :-/

9+0 idag. Vill känns rörelser för allting känns så abstrakt trots växtvärk o superömma bröst.

Man vill ju veta att det fortfarande trallar på.

• EQ85

En hemlig grupp som funkar som på FL.

MissUnik skrev 2013-11-10 20:16:16 följande:
    Vad är det för fb grupp ni pratar om?

• EQ85

jag älskar att vara gravid. men..
    lider av extrema åderbråck när jag är gravid som kommer bli inflammerade sen om några veckor. 
    så jag får svårt att njuta tillslut.

• EQ85
    Tizi skrev 2013-11-12 16:48:45 följande:
    Och jag är sååå tröööött!! Mår inte så illa men kl 15 är jag redo att gå och lägga mig för natten alltså. Jag har vart så hemsk att jag har sovit en timme innan jag hämtat barnen (är hemma och skriver examensarbete) annars orkar jag inte!!
    ta järntillskott! så va jag för 1 v sedan. hade blodvärde på 106 visade d sig.
  • EQ85
    jamka skrev 2013-11-12 16:54:24 följande:
    Jag jobbar heltid, 8.00 till 17.00 varje dag men nu är jag sjukskriven i en vecka (maginfluensa) och försöker vila när sonen är i skolan. Är man så trött hela graviditeten?
    nej, mest i början hoppas du frisknar till snart
  • EQ85
    rosii skrev 2013-11-12 18:42:55 följande:
    Foglossning bläää. Måste kontakta sjukgymnast snart. Blev liggandes efter en tur med dammsugaren i huset. & en promenad i snön med lillan i pulka var heller inte bra! Fyfan vad jag känner mig som en dålig mamma, lillan vill göra så mkt men jag får bara säga att mamma har ont vi väntar tills pappa kommer hem till helgen :(
    med min första så kunde jag inte plocka upp saker från golvet till slut, så tappade jag ngt, fick d ligga kvar.
    sambon fick knyta mina skor med.

andra graviditeten blev fogarna lättare men fick åderbråck istället med inflammationer.
    ingen foglossning ännu, men bråcken är hemska redan.
    så vet vad jag kan vänta mig.

kontakta sjukgymnast så får du eller köper du ett gravidbälte, dem hjälper enormt!!
    sitter runt höften och trycker ihop. avlastar rätt mkt 
  • EQ85
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-12 19:21:32 följande:
    jo jag ligger också bara på soffan... skjutsar barn till dagis och sambo till jobb på morgonen och hämtar på eftermiddagen.. det räcker och blir över för min del.. haha. hunden får kissa samtidigt. :P

Jag hoppas verkligen det släpper snart och den där "andra-trimestern-välbefinnandet" kommer :)

Reumatismen har varit lite sämre i början och sen helt ok under andra graviditeterna.. immunförsvaret sjunker och det är bra för mig som har överaktivt immunförsvar.. Jag har också tarmsjukdom (chrons) och detta är första gången jag är gravid med stomi! (påse på magen) så DET blir spännande att se hur de kommer att funka. :)

Brukar man bli sämre eller bättre under graviditeten när det gäller fibro?  
    välkommen i crohns gänget. fick det 2008. dock har jag inte så pass mkt som du har.
    har ingen stomi men går på imunhämmandemedicin, azatioprin 
Svar på tråden Bf Juni 2014