• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Frozen
    Tulpanen89 skrev 2013-10-19 16:02:03 följande:
    NU BLIR JAG GALEEEEN!

Någon mer som känner en klump i halsen?
    Har gjort de i en månad om inte mer. Har försökt med allt men den finns fortf kvar!
    Va fasen kan de vara. Orkar knappt mer..
    Klumpen gör mig så jäkla arg! Kan knappast va lugn längre. Den stör mig otroligt mkt :'(
    Ja, jag har den där klumpen jag med, vissa tider mer än andra och vet inte heller vad man ska göra åt den. 
    hundtok skrev 2013-10-19 16:08:15 följande:
    Har drabbats av ett mindre angeläget graviditetssymtom: magen har slagit helt stopp :/
    mm...känner igen det där med, tror det var ett av de tidigaste symtomen jag hade egentligen, även om jag i dåläget inte tolkade som ett symtom, men att magen blev trög. 

• bonden
    Har drabbats av ett mindre angeläget graviditetssymtom: magen har slagit helt stopp :/

Jag har samma problem och hade det förra graviditeten också. Regelbunden motion, mycket grönsaker, mycket vätska och massa torkade aprikoser har hjälp ibland. Men när man knappt kan äta och dricka av illamåendet, bara vill ligga på sofffan och plötsligt fått avsmak för torkade aprikoser så är det inte till så stor hjälp :/
  • Tulpanen89

Jag är i vecka 8. Men jag trodde inte de berodde på graviditeten.
    Alltså de är sjukt jobbigt :(
    Ringde vc för att fråga vad jag kunde göra. Då sa dom sluta stressa. Men va fan!
    Jag stressar inte. Tog ledigt från jobbigt för att ta de lugnt men inget funkar :(

Åt ni något speciellt som gjorde att de försvann eller blev bättre?
    Jag har försökt med allt. Kallt, varmt, surt, sött. Äta regelbundet. Köpte tabletter mot illamåendet. Har seaband inget hjälper. Spyr ibland. Mår illa men sällan jag kräks.
    Köpte tabletter för halsbränna idag. Men funkar inte.. Alltså jag hatar detta! Har aldrig känt så innan.
    Har två flickor sen innan och har aldrig haft bekymmer med graviditet.
    Detta gör så jag blir sjukt deprimerad snart :(

• lilsis
    Jag började äta katrinplommon på en gång. Fungerar hyfsat!
  • Cakes

För min del är det nog bara en slump. Har dragit på mig en förkylning och hostade hela morgonen (har också kräkts två morgonar i rad, vet inte om det har med det att göra).

Usch, förstår dig! Jag hoppas att det är på väg bort och inte kommer igen.

Vet inte eller om det har med graviditeten att göra, men om vi nu är tre i bara denna tråd som känner så så borde det ju ha med det att göra. Har dock inga tips, försöker lindra det genom mycket vatten :(

• hundtok

Jag försöker äta plommon och liknande och dricka extra (promenerar långt varje dag redan) men det hjälper inte så bra. Hade inte så jobbigt under förra graviditeten utan då började det först efter förlossningen.

• mysis123

Hur mår ni alla med hormoner och allt. ? Jag har illamående och väldigt ömma bröst, tarmarna rör sig men väldigt dålig på att gå på toa :( sen mycket känsel på rumpan och ryggen. ?.orolig för ryggen som är dålig. ? Men är beredd på att jag kommer bli sängliggande...men lycklig för bebis

• Skattkistan
    Tulpanen89 skrev 2013-10-19 16:02:03 följande:

NU BLIR JAG GALEEEEN!

Någon mer som känner en klump i halsen?
    Har gjort de i en månad om inte mer. Har försökt med allt men den finns fortf kvar!
    Va fasen kan de vara. Orkar knappt mer..
    Klumpen gör mig så jäkla arg! Kan knappast va lugn längre. Den stör mig otroligt mkt :'(

Så känner jag också hela nätterna. Så sjuuukt jobbigt!