• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • strumpan123

jag blir tooookig!
    Vakna så tidigt idag så dagen blir såååååå lång, vill bara att helgen ska vara över.
    Nu börjar nervositeten gnaga, är så så rädd. Vill ha min lilla bebis denna gång.
    Vet inte vad jag tar mig till om det är lika som förra gångerna.
    klockan 14 på måndag....vill bara ha kollen gjord 

• hundtok
    bonden skrev 2013-10-19 13:28:00 följande:

Jag tror inte heller det är fysiskt möjligt så här tidigt. Däremot känner jag både knuffar och sparkar ibland men tyvärr är det inte från grynet där inne utan bara luft som förflyttar sig :)
    Jag tror precis som du, det är tarmarna man känner av. Omöjligt att känna rörelser nu. Hela fostret är ju bara ett par cm och armar och ben är ju pyttepyttesmå.
  • Änglasmamma
    EQ85 skrev 2013-10-19 13:14:09 följande:

Frågan är om vi kan känna bebben den e 2-4mm. :-s

Nej jag tror det är mer inbillning eller gaser för min del. Men lite mysigt är det ändå :p
  • Änglasmamma
    strumpan123 skrev 2013-10-19 13:36:15 följande:

jag blir tooookig!
    Vakna så tidigt idag så dagen blir såååååå lång, vill bara att helgen ska vara över.
    Nu börjar nervositeten gnaga, är så så rädd. Vill ha min lilla bebis denna gång.
    Vet inte vad jag tar mig till om det är lika som förra gångerna.
    klockan 14 på måndag....vill bara ha kollen gjord 

Håller tummarna att kollen går bra! :)
  • strumpan123
    Änglasmamma skrev 2013-10-19 13:38:19 följande:
    Håller tummarna att kollen går bra! :)
    Tack! Kan se båda beskeden framför mig och vet inte vilken som känns mest trolig.
    Försöker faktiskt att tänka att det inte går bra så jag slipper bli så förstörd igen. 
  • EQ85

Jag kände runt v 13 sist. Lydnaden med stetoskopet samtidigt o blev en.riktig duns samtidigt som jag kände d rörde sig. Jättehärligt! än har jag inte.känt ngt. Men magen är ändå mysig

• Tulpanen89

NU BLIR JAG GALEEEEN!

Någon mer som känner en klump i halsen?
    Har gjort de i en månad om inte mer. Har försökt med allt men den finns fortf kvar!
    Va fasen kan de vara. Orkar knappt mer..
    Klumpen gör mig så jäkla arg! Kan knappast va lugn längre. Den stör mig otroligt mkt :'(

• streaman

Man brukar börja känna fosterrörelser runt graviditetsvecka 17-20, ibland lite tidigare och ibland lite senare. Men det händer ju en massa andra grejer i magen som man kan känna  

• hundtok

Har drabbats av ett mindre angeläget graviditetssymtom: magen har slagit helt stopp :/

• Cakes

Tulpanen89: jag har också haft det i en månad, så sjukt obehagligt! Igår vad jag hos läkaren men han kunde inte ge mig något svar... I morse kändes det dock som den var borta, och idag har det bara känts lite.

Men jag förstår det och håller med, känns inte alls kul och stundtals fick jag panik då jag inte kunde svälja. Hoppas det håller på att försvinna! Vilken vecka är du i?