• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • GrabbarnaOchJag

här ligger sexlusten på topp... Vet inte varför, men relationen och kärleken blir ju lite boostad av att vi väntar någon tillsammans :) 

• linaochliten

Här är det inte heller något fel på lusten just nu. Men från två veckor före befruktningen och tills tre veckor efter hade vi inget sexliv alls. Då var det vara massa hormoner och så så då ville jag inte alls...

• strumpan123

Jag är för rädd för att ha sex, vill inte riskera nåt så låter bli tills jag får se att bebis växer lite, mannen har inga problem med det. Han är lika rädd efter alla mf

• kakabus

Nu lämnar jag er. Konstaterat missfall, tom och återställd livmoder och hcg på endast 19. Det positiva är att maken vill prova igen

• Cakes

Hej,

Jag går ju in i vecka 7 idag men är inte längre lika säker. Visst, jag har ju illamående och lågt blodsocker - tydliga graviditetstecken samt att jag är förbannat trött.

Men förra helgen gjorde jag gravtest som visade ett svagare steck än tidigare. Tänkte att det säkert bara var inbillning och att jag skulle vänta en vecka för att testa igen. Testade i morgon och visserligen visade testet två steck redan efter några sekunder men inte heller denna gången blev det så starkt.

För mig finns det tre alternativ:

- Missfall/avstannad graviditet... och att HCG värdet därför är lågt/sänkt. Men i så fall, hur länge visar det gravid?
    - Att dessa test (som jag beställde nu, testade med andra test i början, dock samma typ av test) inte visar lika starkt.
    - Att jag har lågt HCG-värde... men det låter inte så troligt eftersom det visade starkt i början.            

Funderar på att köpa ett Clearblue digitaltest idag, sist visade det 1-2 veckor... får se vad den visar idag....  

• Cakes
    kakabus skrev 2013-10-18 14:04:23 följande:
    Nu lämnar jag er. Konstaterat missfall, tom och återställd livmoder och hcg på endast 19. Det positiva är att maken vill prova igen

Vad tråkigt! Är ju (som du kan se i ovanstående inlägg) lite orolig över att det är samma för mig denna gång... :(
  • linaochliten
    kakabus skrev 2013-10-18 14:04:23 följande:

Nej, vad tråkugt. Men bra att du har nya försök att se fram emot.

Styrkekramar
  • GrabbarnaOchJag
    Cakes skrev 2013-10-18 14:07:30 följande:
    Hej,

Jag går ju in i vecka 7 idag men är inte längre lika säker. Visst, jag har ju illamående och lågt blodsocker - tydliga graviditetstecken samt att jag är förbannat trött.

Men förra helgen gjorde jag gravtest som visade ett svagare steck än tidigare. Tänkte att det säkert bara var inbillning och att jag skulle vänta en vecka för att testa igen. Testade i morgon och visserligen visade testet två steck redan efter några sekunder men inte heller denna gången blev det så starkt.

För mig finns det tre alternativ:

- Missfall/avstannad graviditet... och att HCG värdet därför är lågt/sänkt. Men i så fall, hur länge visar det gravid?
    - Att dessa test (som jag beställde nu, testade med andra test i början, dock samma typ av test) inte visar lika starkt.
    - Att jag har lågt HCG-värde... men det låter inte så troligt eftersom det visade starkt i början.            

Funderar på att köpa ett Clearblue digitaltest idag, sist visade det 1-2 veckor... får se vad den visar idag....  
    ja testa ett digitalt, eller boka ett vul! Det är jobbigt att oroa sig! 
  • Cakes

Ja, men har bokat ett den 7:e. De sa att man ändå inte såg något innan dess...

• GrabbarnaOchJag
    Cakes skrev 2013-10-18 16:00:39 följande:
    Ja, men har bokat ett den 7:e. De sa att man ändå inte såg något innan dess...
    ok, det är säkert ingen fara :) Du har ju symtom! :)