Inlägg från: smålandsjänta |Visa alla inlägg
  • smålandsjänta

Bf Juni 2014

Sickan12 skrev 2013-10-30 18:53:08 följande:

Mitt humör har också varit jobbigt och är fortfarande. Nu är jag dock inte så där arg längre, utan mer känslig på så vos att jag lätt blir rörd och ledsen.
    Då är jag inte ensam då! Vilken vecka är du i? Hoppas verkligen inte det kommer vara såhär hela graviditeten!
  • smålandsjänta
    claire skrev 2013-10-30 18:59:15 följande:

Jag känner igen mig!! Fast jag har också mest känt mig ledsen och tom. Lite orolig.. det är nog normalt.
    Vad skönt att någon annan känner lite liknande, jag börjar känna mig omänsklig nämligen :P eller övermänsklig kanske man ska kalla det med alla känslor. Vilken veckA är du i? Just oro har jag med en hel del, speciellt inför förlossning (redan! Konstigt nog?) men även bara någon oro som ligger där och gror. Usch. Vill bara bli mitt vanliga jag, har gått så långt att jag inte trivs med migsjälv. Håller tummarna att det går över snart!
  • smålandsjänta
    LokesMammi skrev 2013-10-30 19:53:32 följande:

Ja, humöret är inget att leka med! Har mkt att "hacka på" på jobbet. Skit trist, sa till en kollega i måndags nr jag sa dittan o dattan till henne; reta inte en gravidkvinna, med ett leende! =)
    Min korta stubin är kortare. Går ut över trotsiga 2åringen! *suck*

Jag mår bättre nu än tidigare. Jätteskönt. Tom en kollega sa både igår o idag att jag ser mkt piggare ut! Skönt o höra. Känner mig inte lika trött längre. Är trött men inte på samma sätt! Inte lika mkt illamående heller. Mår oförskämt bra. :/ Undrar varför! =)    

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
    Vad skönt att det släppt lite! Jag själv längtar inte efter något annat än att "bli människa" igen. Känner mig fruktansvärt vilsen nu. Skäms för min sambo får ta så mycket skit nu :(

Men håller tummarna att set går som för dig nu då. Och att din pigghet håller i sig :) vilken vecka är du i nu?
  • smålandsjänta
    LokesMammi skrev 2013-10-30 19:58:22 följande:

Ja, jag är väldigt förvånad själv! Trodde jag skulle må som när jag väntade sonen! =)
    Är i v 9+3. 
    Jaså var det värre? Ja då ligger du lite före mig jag är bara i vecka sju! Men du, jag skulle jättegärna vilja fråga någon som redan har barn (vilket du har ser jag här) hur du kände inför förlossning i din första graviditet? Jag vet att det är supertidigt att fundera men jag är verkligen väldigt väldigt orolig inför allting som har med förlossningen att göra. Är rädd. Men jag vill ju ha vårt lilla knytte trots allt. Men går denna sjuka nervositet över eller är det såhär hela tiden? För just nu är det en stor anledning till mitt svajiga humör tror jag, just rädslan och oron :/ (Du måste självklart inte svara om du tycker det är alltför personligt, respekterar det!)
  • smålandsjänta
    LokesMammi skrev 2013-10-30 20:12:27 följande:

Ja, med sonen kräktes jag nästan varje morgon i 4 månader. Gick över strax efter RUL! Jag har bara kräkits en gång nu o jag äter hela tiden. Har bara gått upp 2kg hittills! =)

Ingen fara, jag kan prata om sånt! =) Vet inte riktigt vad jag ska skriva bara! =) Inför förlossningen kände jag panik! Räckte att kompisar låg på FL, grät nästan av panik då! =) Man vet inte hur det är o man tror så mkt! Var inte alls om jag tänkt mig, gjorde inte alls om jag tänkt mig! =) Var det mest underbara o häftigaste jag gjort i mitt liv! Vill SÅ göra det igen! =)
    Det är bra om du funderar på smärtlindring, "hur" du vill föda! Du kommer o få skriva ett förlossningsbrev det är ett brev med hur du vill ha det på förlossningen.
    Jag startade med lustgas. Det var det enda jag vill ha. Testade bad, gick inte alls. BM pratade om akupunktur, men det hann som inte med. Under krystningen stod jag först på knä, sen på sidan o när han var "nere" låg jag i gyn ställning! =)

Svar på din fråga? =) hehe  
    Tack så jättemycket för ditt svar! Ja jag har panik redan nu, helst vill jag bli slagen i huvudet med en träklubba och tubba av och när jag vaknar vill jag ha en frisk och fantastisk bebis. Tyvärr används inte den metoden ;) men ja, jag tror som du säger att förberedelse är a och o. Har fått min BM att ta kontakt med något som heter "Amanda" i vårt län, det är för dem med extrem rädsla osv. Har vart med om en undersökning när jag var liten där läkare höll fast mig och de spåren sitter i än idag. Men vad skönt att du upplevde det hela som något positivt! Just nu känns det som en omöjlighet men det äe lång tid kvar att hinna bearbeta :) tack igen för ditt svar!
  • smålandsjänta
    EMTP skrev 2013-10-30 20:32:40 följande:

Jag upplever att jag saknar känslomässig impulskontroll. Ibland blir jag sur och irriterad, ibland (på jobbet) kan jag fnysa åt något korkat eller himla med ögonen. Totalt oproffessionellt och inte alls likt mig. :D

Det här är min tredje graviditet (har två fina, friska levande pojkar sedan tidigare och varit förskonad från allt vad missfall heter) och jag är ännu oroligare än någonsin tidigare. Jag har bokat tid hos psykologen via MVC för att få prata av mig och förbereda mig inför förlossningen. 

Kanske är ett tips?  
    Exakt så är det här med! Blir fullkomligt galen på migsjälv. Jag ska absolut försöka få en psykolog att prata med, tror mycket på att bearbeta sina rädslor på det sättet! Ett mycket bra tips. Men visst, orädd blir lan väl aldrig. Googlade förlossning och fann en video. Det skulle jag ALDRIG gjort...usch man blir alldeles svimfärdig!
  • smålandsjänta
    claire skrev 2013-10-31 01:03:11 följande:

Jag är i vecka 6+3 enligt beräkningen här på FL. Klart att oron går över! Just nu är allt bara så himla nytt och man förstår ju faktiskt inte hur ens liv kan och kommer att förändras. Man kan inte ta på det. Jag kom på häromdagen att det är ju faktiskt med graviditer som med döden - fast tvärtom! Vi vet att det kommer hända men inte hur och det är helt ogreppbart men ändå en så naturlig del av livet. Förstår någon mitt flum?
    Då är vi nästan lika långt gångna! Ja det har du rätt i, fast detta är något väldigt mycket positivare än döden ;) försöker tänka att alla kvinnor i min släkt gjort det, tillochmed min räddhare till mormor och då var sjukvården inte alls lika bra! :)
  • smålandsjänta
    Hallonmjölk skrev 2013-10-31 06:22:30 följande:

Godmorgon

Varit vaken sen kl 4..

Ska på vul kl 8 och känner mig jättenervös!

Åh vad spännande med VUL! Lycka till!
  • smålandsjänta
    Hallonmjölk skrev 2013-10-31 07:49:06 följande:
    Ja de kommer de nog men nervös ändå.

10 min kvar nu..
    Har följt dig sedan du började skriva då jag har det typ exakt likadant som dig , så jag är nu nästan lika nervös som dig tror jag! Håller tummarna! Berätta hur det gått. Tror det går bra ????
  • smålandsjänta
    Tizi skrev 2013-10-31 16:33:02 följande:

Har ni berättat för omgivningen att ni är gravida än? Vilken vecka isf?

Jag ska ju göra ul om en vecka i v 9 (8+5) och OM allt ser bra ut då tänkte vi kanske berätta för barnen och våra föräldrar när jag går in i v10. Det finns ju då en stor risk att det läcker på dagis osv vilket jag helst inte vill eftersom jag börjar söka jobb nu med examen runt hörnet och inte vill att det ska påverka mina chanser. Det kan ju fortfarande inte gå vägen med graviditeten menar jag och då vill jag inte berätta förrän efter rul för ev arbetsgivare. Hur tänker ni kring det?

Vi har gått ut redan nu och jag går in i vecka 8 imorgon. Vi "outade" det igår. Några nära vänner och familj hade fått veta i samband med plusset och vi hade tänkt vänta till v 12 innan vi gick ut till "allmänheten" med det, men vi bor i en liten stad och vi misstänkte att det redan börjat surra så vi valde att själva berätta istället för att ett rykte ska gå. Tråkigt, fast ändå enormt roligt att få prata om det. Nu håller jag alla tummar ännu hårdare att det inte blir MF med tanke på hur jobbigt det skulle vara inför precis ALLA.
Svar på tråden Bf Juni 2014