Inlägg från: smålandsjänta |Visa alla inlägg
  • smålandsjänta

Bf Juni 2014

Nu kanske jag kapar tråden lite men måste få fråga er hur ni hade ställt er till detta. Jag extrajobbar på ett hak i stan, bara några timmar kanske Max 15 i månaden. Är relativt ny där, bara jobbat en månad innan. Fick nån vecka efter anställningen veta att jag var gravid, men inte sagt nåt pga det är så tidigt. I måndags svarade jag att jag kunde jobba ikväll men idag har jag kräkts hela förmiddagen och bara tanken på att stå i ett flottigt kök får mig att må illa. Hörde av mig och sa att jag absolut inte kunde jobba idag och berättade även om graviditeten varpå tjejen jag skulle hoppat in för blir vansinnig och skickar sms i stil med "du får bita ihop, jag har också vart gravid" osv. Jag har bett om ursäkt för att jag är sjuk, försökt få andra att hoppa in men ingen kan. Hon är bortbjuden på middag, därför skulle jag jobbat. Förstår ju att hon blir irriterad men har hon rätt att säga åt mig att bita ihop för att hon själv varit gravid?? Känner mig så kränkt! Alla kan väl bli sjuka.

Förlåt att jag skrev här men bara här jag skriver på fl... Känner mig så dålig!

• smålandsjänta

Idag går jag in i vecka 8! Det går fort fast ändå inte. Känns som man nyss plussade samtidigt som heliga vecka 12 känns som en eeeevighet till. Hur mår ni andra i vecka 8? Jag får ett extremt illamående speciellt när jag rör på mig, någon annan som känner igen sig?

• smålandsjänta
    miao81 skrev 2013-11-01 20:57:14 följande:

Du ska absolut inte behöva känna dig dålig, du är ju sjuk! Jag har oxå mått pissipisspissigt och min barnmorska sa att det är inga problem du ska vara hemma om du mår så. Min chef var oxå förstående, inga poblem sa han. Hon blev antagligen bara sur för att hon inte kunde göra sin grej, men det är inte ditt fel.
    Tack! Ja nu med lite distans känner jag mig mycket säkrare men man är ju så

Skör nu och jag tog så illa vid mig. Idag fick jag tag i min chef som hade gett tjejen en utskällning och sa åt mig att stanna hemma idag med om det kändes som det behövdes. Skönt att ha chefen bakom sig!
  • smålandsjänta

Hejsan!

Nu har jag haft morgonillamående sedan tre mornar tillbaka, jag som trodde jag sluppit det! Hur som helst är det på det viset att så fort jag vaknat och rört på mig i sängen så MÅSTE jag spy. Springer upp till toan, hulkar och hulkar (ursäkta detaljerna) men det finns som inget att spy. Har ni det också såhär? Känns så fruktansvärt för kroppen gör allt för att spy men det finns inget att spy vilket resulterar i hulkande som får mig att tappa andan totalt. Känns inte alls bra...

• smålandsjänta
    lilsis skrev 2013-11-07 17:12:24 följande:

Troligen utomkvedshavandeskap, sitter på Gynakuten. Lagom kul.

Varför misstänker du det? Håller tummarna att det inte är så! Stackare!
  • smålandsjänta

Nu är jag trött på att vara gravid. Ja jag vet det låter hemskt, men just precis i denna stund vill jag vara gravid men liksom inte märka av det. Mår illa, har kväljningar som ligger på lur precis heeela tiden. Reser jag mig snabbt kommer dom, bär jag något kommer dom, rör jag på mig kommer dom. Jag är så jävla hungrig men jag kan verkligen inte förmå mig att äta något. Så fort jag får för mig att tillaga något mår jag illa av tanken på att laga mat. Fy! Är snurrig, virrig, glömmer saker. Fryser så jag huttrar, tycker lägenheten luktar vidrigt, är trött och har ont i hela kroppen pga min fibromyalgi. Ååååååå!!

Jag vill ha juni nu, att allt ska vara över. Vill ha bebis färdig. Tänk om man bara kunde få sin bebis utan att vara gravid. Som alla våra killar får! Haha ja jag är

avundsjuk på det manliga könet!!

Hoppas ni andra har det bättre idag!

• smålandsjänta
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-12 13:26:30 följande:
    jag känner verkligen med dig!! Så orättvist att killarna får allt de gottiga utan att plågas som vi gör!! Dom missar visserligen första sparkarna och sådant mys.. men dom slipper spy, foglossning och bli misshandlad från insidan mot slutet! :P Jag är så glad att detta är sista gången för mig!! 

Avundas dom kvinnor som säger att de mår toppen när de är gravida osv.. jag är INTE en av dem :P

Jag har reumatism... som salt i såret är det också extra aktivt just nu.. jippie.. :P 
    Ja jag fattar inte varför det ska vara så orättvist :P. Har legat i soffan i princip hela dagen förutom i förmiddags då jag gick en liten sväng med hunden. Annars har jag bara betalat räkningar och vilat. Och visst, då slipper ja spy men å andra sidan blir man så deppig av att inget göra. Blir verkligen tokig. Jag studerar , inte ens särskilt krävande studier, men förmår mig inte att göra någonting. Är liksom avstängd. Hoppas verkligen min kropp börjar förlika sig med att vara gravid snart!

Vad jobbigt med reumatism! Hur har det fungerat de andra graviditeterna? Jag har fibromyalgi och den går i vågor, just nu är det en riktig smärt-peak vilket gör hela gravid-grejen värre än vad det egentligen borde vara kanske!
  • smålandsjänta
    frokenlyckan skrev 2013-11-12 17:48:30 följande:

Hej hej alla, går in i vecka 11 imorgon. Mår utmärkt! Ingen kräk, ingen ömhet/ont i brösten, ingen illa mående, har sett den lilla på UL o hjärtat tickade på:) funderar på ibland att nä jag är inte gravid har lixom inga symptom. Jag är glad.. Än så länge

Åh! Grattis till den drömgraviditeten! Kan vi inte byta? Haha! Hoppas jag så småningom också får må som dig :)
  • smålandsjänta
    claire skrev 2013-11-13 20:22:57 följande:

..sen såg jag att det var någon som drog en pulka - WTF?? (Är från södra Sverige:))

Haha tänkte precis likadant!
  • smålandsjänta
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-15 12:34:38 följande:

har ni fått några cravings?? :)

Jag kan inte sluta äta citron och det i kombination med magkatarr är hemskt.. :( men såå gott. haha 

Jag har haft lite i perioder. I början hade jag cravings på broccoli o kokta morötter, men nu har jag fått dille på julmust! Helt galet då jag aaaalltid avskytt julmust. Men inte nu, kan inte få nog haha. Inte så nyttigt dock! Annars är kokt potatis en Craving jag haft några veckor nu. Mmmmm
Svar på tråden Bf Juni 2014