Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

Miss Mf: Här är de ganska restriktiva med att det är sista mensen som gäller. Jag har stenkoll på min mens och ägglossning och vet exakt när min ägglossning stämde, och det stämmer inte när man räknar enligt sista mensen. Har alltid blivit irriterad över att de inte lyssnar på mig och ändå utgår efter sista mensen, så denna gången tänker jag "ljuga" och ändra min sista mens så att det blir rätt i förhållande till ägglossningen. Vill ha rätt datum från början.. 

• DevilsDaughter

EQ85: Gu va kul att det är du!!! Jag fick ju också en flicka 2011! Häftigt att vi är på det samtidigt nu! Kul med en trea! Detta blir fjärde för oss! Tog sig på första försöket vilket verkligen va chockerande med tanke på att de andra tagit god tid på sig. När är du beräknad?

• DevilsDaughter

På mig diffar det 6 dagar, nästan en vecka, så jag vill inte riskera att få ett för tidigt RUL, förra gången fick jag i v 17(16+0) och var då nära att bli tillbakaskickad dit för att det var för tidigt, var ju egentligen bara i v 15+0. Det diffade ju då också.  Dock hittade de alla organen och lyckades kontrollera det de behövde kontrollera osv. Vill hellre att det sker rätt från början.

• DevilsDaughter

Missmf: Hur långt gången är du om du går efter ÄL-testerna? Va bra att få göra ett UL i v 12-13! Här gör man första och enda vid RUL, Gör man KUB här får man bara den billiga varianten, dvs bara blodprovet, det kallas inte KUB då, vet inte vad det kallas, men man gör bara blodprovsdelen på KUB. Ska du göra KUB?

• DevilsDaughter

strumpan: Segt när man faktiskt anstränger sig för att va tyst! Det är ingen annan i lägenheten han hör då som har tror är du fast det inte är så?

Missmf: Ja, då är det ett rejält hopp till 12 veckor. Då KAN de ju inte gå efter senaste mens! Va härligt det låter! Det är så nytt då alltså:) Då förstår jag att du inte hunnit fundera över KUB!

• DevilsDaughter

missmf: Åh va gulligt! Jag ska nog vänta till måndag nästa vecka tror jag.. Då har jag passerat BIM med 1,5 vecka iaf. Åker utomlands på onsdag så kan kännas bra att ha bokat tid för inskrivning innan vi åker. 

strumpan: har också jättesvårt för att någon anklagar/skäller på mig.. Dock vet du ju att du inte har gjort något fel, så försök släppa det bara.. :) 

• DevilsDaughter

EQ85: ja just de ja! Det kommer jag ihåg nu när du säger det! Va kul! Började känna mig väldigt ensam om att skaffa en fjärde;)

• DevilsDaughter

EQ85: Ja, vissa har ju åsikter när man skaffar fler barn.. Dock är det ju man själv som bestämmer det och ingen annan. Men man vill ju så gärna att alla bara ska bli glada när man berättar att man är gravid. jag har förberett min familj på detta, sagt att vi planerar barn inom en snar framtid, och nu när de vet så vet jag att de bara kommer bemöta mig positivt när jag väl säger att jag är gravid och vara glada för vår skull. Dock vet jag inte hur mannens familj kommer att känna inför detta, men de säger sällan mkt om sådant så om de tycker att vi gör "fel" så kommer de iaf inte säga det.. 

På jobbet är det helt sjukt just nu, vi är underbemannade och chefen håller på att gå in i väggen pga av alla sjukanmälningar som kommer in hela tiden, så jag känner att det inte är rätt läge att säga att jag är gravid, det skulle väl bli dödsstöten, hehe...  lite jobbig att veta att det ställer till så för företaget att man är gravid..

• DevilsDaughter

EQ85: haha känner igen det där, först kommer all oro och sen grattiset! Vad jobbigt det låter med inflammerade åderbråck! Tänk vad man går igenom för ett litet pyre!

Ser inte fram emot illamåendet och foglossningen som jag vet väntar snart.. Hoppas dock kunna bli sjukskriven pga illamåendet, förra gången jag var gravid jobbade jag på ett annat jobb och kunde då bara sjukanmäla mig de värsta dagarna.. men nu jobbar jag på restaurang där det är otroligt hektiskt och stressigt, antar man får svårt att klara av det när man mår illa.. Visst borde man väl kunna få igenom sjukskrivning då?

Svar på tråden Bf Juni 2014