Sickn12 skrev 2014-01-27 15:19:04 följande:
Förstår vad du menar, och det håller jag med om! Just nu är det vårt hem, vi ska strax flytta. Svärmor vill bestämma hur det ska möbleras, hur vi ska flyttpacka osv. Det som gjorde mig mest ledsen igår var dock när hon raljerade över att jag tänker läsa till sjuksköterska. Det är dåligt eftersom det kan innebära jobb på obekväm arbetstid, och så undrar hon varför jag vill bli det, om detr för att sticka nålar i folk. Att min sambos jobb också innebär en del obekväm arbetstid är inget hon har åsikter om. Det är inte första gången hon kommenterar det. Jag känner att hon är av den åsikten att jag ska stå tillbaka yrkesmässigt. Jag var så ledsen igår kväll och pratade faktiskt med min sambo, var tvungen. Han sa att hon/dom inte menar det så, men att han kan förstå mig lite och att han kan prata med dom.
Men gud vilken jobbig människa, varför säger du inte ifrån själv direkt då du känner dig obekväm med det hon säger/frågar? Förklara att du blir ledsen. Eller bara pika henne om det skulle kännas bättre så. Hoppas det blir bättre, & att svärmor får veta sin plats ;)