• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii
    Zwoom skrev 2013-11-04 08:07:01 följande:
    Har jätte svårt för vatten fö det brukar i regel åka upp

Dricker mest mjölk och det är nog inte det bästa 

Drick lite & ofta för vatten måste du ju lika få i dig.
  • rosii

Varit på vc & lämnat blodprover åt bm :( usch så ångestframkallande, men de gick bra! Ska imorgon andra gången till mvc. Har glömt att boka vul så jag tror jag struntar i det & väntar in rul ist.

• strumpan123
    Zwoom skrev 2013-11-04 05:52:14 följande:
    Ny vecka idag Vecka 10 här kommer jag Har enorma problem att göra nr 2. Satt på toan länge igår och klämde för kung och fosterland men kom bara någon liten harklutt Idag har jag ont i magen just pga jag ej kan göra nr 2 Vad ska man göra?!?       
    My family makes me the happiest mom / wife

Jag har likadant...så ont i magen idag :/
  • Zwoom
    strumpan123 skrev 2013-11-04 10:28:37 följande:

Jag har likadant...så ont i magen idag :/
    Hemskt är det iaf...tog lite torkade persikor tror jag det är...
    Skall ta lite linfrön ikväll till filen. 
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Sickan12
    rosii skrev 2013-11-04 10:18:20 följande:
    Varit på vc & lämnat blodprover åt bm :( usch så ångestframkallande, men de gick bra! Ska imorgon andra gången till mvc. Har glömt att boka vul så jag tror jag struntar i det & väntar in rul ist.

Några speciella prover? Hoppas det går bra.
  • Cakes

En liten fråga...

Jag har sedan cirka två dagar tillbaka lite kramper i magen (känns framförallt när jag reser mig för fort, går för fort eller ska gå på toa typ)... Min egen teori, för att försöka undvika oro om missfall, är att mina magmuskler kan vara helt slutkörda efter att jag nu kräkts minst en gång varje dag i över två veckor (17 dagar för att vara exakt) nu.

Känns även lite som den växtvärk jag hade första veckorna... men som försvann efter ett tag. Jag är i 8+3 nu. 

Kan det vara så tror ni? Vad kan det annars vara?     

• rosii
    Sickan12 skrev 2013-11-04 12:44:58 följande:
    Några speciella prover? Hoppas det går bra.

Nä bara standard blodprover man tar i början :) är nålskraj så därför var det ångestladdat
  • loglady

Cakes: Låter nästan som ligamentssmärtor? Jag får det när jag hostar, nyser, reser mig snabbt eller gör annan hastig rörelse. Det är ligamenten som livmodern "hänger" i som sträcks ut och gör ont.

• EQ85

Mår skit. Har inte.fått vila ngt alls sen jag gick.upp.06.20 o mitt humör är fruktansvärt hemskt denna trötthet går migpå nerverna.

• Cakes
    loglady skrev 2013-11-04 14:01:18 följande:
    Cakes: Låter nästan som ligamentssmärtor? Jag får det när jag hostar, nyser, reser mig snabbt eller gör annan hastig rörelse. Det är ligamenten som livmodern "hänger" i som sträcks ut och gör ont.

Aha! Ja det kan det ju kanske vara... för precis, det känns även när jag hostar och nyser. Det är något som är helt normalt alltså? :) Haha, har knapp koll på vad ligament är. Ska genast googla :)

Tack för ditt svar!