• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • GrabbarnaOchJag

jag kan tipsa om näringsdrycker! jag dricker sådan till frukost och lunch och först på eftermiddagen orkar jag äta mat.. dom smakar helt ok och man blir faktiskt mätt.. :) Jag har knappt ätit mat (en gång om dagen) på flera veckor och äter inget godis eller sånt heller och kräks lite då och då men står helt still i vikt. Förra gångerna har jag gått ner mycket i vikt i början och har varit totalt orkeslös.. nu mår jag bättre och jag tror att jag kan tacka näringsdryckerna för det! 

• Zwoom
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-05 13:10:52 följande:
    jag kan tipsa om näringsdrycker! jag dricker sådan till frukost och lunch och först på eftermiddagen orkar jag äta mat.. dom smakar helt ok och man blir faktiskt mätt.. :) Jag har knappt ätit mat (en gång om dagen) på flera veckor och äter inget godis eller sånt heller och kräks lite då och då men står helt still i vikt. Förra gångerna har jag gått ner mycket i vikt i början och har varit totalt orkeslös.. nu mår jag bättre och jag tror att jag kan tacka näringsdryckerna för det! 

Vad är det för näringsdrycker?
    My family makes me the happiest mom / wife
  • LokesMammi

Jag tänkte på detta med BF som diskutteras! Ska skriva min mening! =)
    Jag hade senaste mensen 2e augusti. Den har varit regelbunden. Inte 25-27dgr utan kortare. Jag har inte haft mens 25-25 utan mera 25-23 varje månad. Förstår ni? =)
    Mens 25/8, enl BM BF 31/5. Olika sidor säger olika datum dvs 31/5 och 1/6. Jag säger månadsskiftet maj/juni. Tror inte att RUL ändrar så mkt pga regelbunden mens.
    Jag är idag i v 10+2 =)
    Därför är jag med i denna grupp för jag är osäker på maj el juni. Kan ju gå över tiden så det blir juni. Sonen kom 5dgr före bf! =)    

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • GrabbarnaOchJag
    Zwoom skrev 2013-11-05 13:24:12 följande:

Vad är det för näringsdrycker?
    finns att köpa på apoteket.. jag föredrar vaniljsmak.. smakar lite som smält glass typ. Dom är rätt så dyra, 4 stycken för typ 100 kr.. men man kan få dem på recept av en dietist om man inte får i sig mat på annat vis. 

kolla på apoteket.se där finns det olika sorter. :)  
  • rosii

Varit hos bm idag igen. Mitt blodsocker var visst lågt trots intag av frukost timman innan. Men hon sa att de är nog inget att vara orolig över, vi håller ju koll. Kan man ha lågt blodsocker (flera ggr) utan att ha grav diabetes? Vet fasen inte hur de där funkar. Jag är ju faktiskt jätte törsti numera också.

• GrabbarnaOchJag
    rosii skrev 2013-11-05 15:36:30 följande:
    Varit hos bm idag igen. Mitt blodsocker var visst lågt trots intag av frukost timman innan. Men hon sa att de är nog inget att vara orolig över, vi håller ju koll. Kan man ha lågt blodsocker (flera ggr) utan att ha grav diabetes? Vet fasen inte hur de där funkar. Jag är ju faktiskt jätte törsti numera också.
    jag hade diabetes sista veckorna med tvåan.. och jag märkte det för att jag blev jättetörstig! mitt blodsocker var lite för högt så jag gjorde ett riktigt test och jag låg på gränsen.. skitdrygt :P Kommer säkert få det denna gång mer :P 
  • Hallonmjölk
    rosii skrev 2013-11-05 15:36:30 följande:

Jag har misstankar om att mitt blodsocker inte är som det ska..

Blir hungrig och skakig som tusan på nån minut. Fast jag ätit.

Får typ äta varannan timme rör att må bra. Nu jobbar jag ju iofs med kroppen en del så det tar väl en del.
  • rosii
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-05 15:41:04 följande:
    jag hade diabetes sista veckorna med tvåan.. och jag märkte det för att jag blev jättetörstig! mitt blodsocker var lite för högt så jag gjorde ett riktigt test och jag låg på gränsen.. skitdrygt :P Kommer säkert få det denna gång mer :P 

Jaha så man ska ha högt blodsocker för att det ska va diabetes? Jag skäms, jag borde kunna det här!
    Hallonmjölk skrev 2013-11-05 16:51:19 följande:
    Jag har misstankar om att mitt blodsocker inte är som det ska..

Blir hungrig och skakig som tusan på nån minut. Fast jag ätit.

Får typ äta varannan timme rör att må bra. Nu jobbar jag ju iofs med kroppen en del så det tar väl en del.

Jag får också äta med jämna mellanrum, dock får jag inte lika häftiga svängningar i blodsockret nu när jag inteklarar av att dricka kaffe längre
  • Zwoom
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-05 14:02:32 följande:
    finns att köpa på apoteket.. jag föredrar vaniljsmak.. smakar lite som smält glass typ. Dom är rätt så dyra, 4 stycken för typ 100 kr.. men man kan få dem på recept av en dietist om man inte får i sig mat på annat vis. 

kolla på apoteket.se där finns det olika sorter. :)  

Är de godkända för gravida?
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Korpfan

Att ge sin sambo en liten fläskläpp vid det tillfället borde vara lagligt.

honey1 skrev 2013-11-04 22:50:46 följande:
    11+0 idag :D Tre olika sidor har visat tre olika datum. Har fått 31 maj, 1a juni och 2a juni, hur kan dem räkna så fel? Jag räknade själv 280 dagar och fick 1a juni så håller mig till det. Sen dödar BM mig genom att säga att enligt henne är mitt BF 3juni. Om min sista mens var 26-27e augusti, hur kan det bli 3juni? Ledsen blev jag iaf. Jag har BF 1juni oavsett fram till rul! Idag har jag gått ner 5 kilo. Har ingen matlust kvar. Idag när vi skulle äta middag som jag för en gångs skull verkligen var sugen på så står jg i köket och kämpar med allt i två timmar och när vi sätter oss vid matbordet och jag ska ta en broccoli så ramlar det ut en STOR kokad tusenfoting, helt röd och brun och äcklig. Najs!!!!! Försöker äta vidare lite utan broccolin och resten av grönsakerna gör mig äcklad, men när jag ska äta min lilla bit kyckling så lyfter sambon på ena skinkan och tar i och gör en BRAKSKIT VID MATBORDET! Jag bara slängde besticken åt h*lvete och stängde in mig på ett rum. Nu ligger jag i sängen och har inte ätit frukost lunch eller middag på 3 dygn, det enda som gått i är en satsumas och ett rostbröd. Sambon verkar inte bry sig. Jag svälter och det kan inte vara bra :(