• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • claire
    jamka skrev 2013-11-01 18:52:48 följande:

Hej! Jag är också projektanställd, 6 månader i taget, t.o.m. 2016. Skulle inte berätta för arbetskamrater och chefen men svimmade nästan på jobbet när jag fick blödning i v.6. Då avslöjade jag för min chef och en till hur det var med mig och att jag trodde att det var missfall. Men det var inte missfall och nu är jag i v. 7+3. Jag vill också börja jobba lite när barnet är 8 månader. Jag älskar mitt jobb och hoppas att jag får fortsätta där.
    Jag älskar också mitt jobb och hoppas verkligen att få stanna kvar. Men jobb är inte allt och iom att mitt projekt endast finns tills 2015 så skulle jag varit i exakt samma situation om detta hade hänt om ett år.. Så jag tröstar mig med det..

• smålandsjänta

Idag går jag in i vecka 8! Det går fort fast ändå inte. Känns som man nyss plussade samtidigt som heliga vecka 12 känns som en eeeevighet till. Hur mår ni andra i vecka 8? Jag får ett extremt illamående speciellt när jag rör på mig, någon annan som känner igen sig?

• smålandsjänta
    miao81 skrev 2013-11-01 20:57:14 följande:

Du ska absolut inte behöva känna dig dålig, du är ju sjuk! Jag har oxå mått pissipisspissigt och min barnmorska sa att det är inga problem du ska vara hemma om du mår så. Min chef var oxå förstående, inga poblem sa han. Hon blev antagligen bara sur för att hon inte kunde göra sin grej, men det är inte ditt fel.
    Tack! Ja nu med lite distans känner jag mig mycket säkrare men man är ju så

Skör nu och jag tog så illa vid mig. Idag fick jag tag i min chef som hade gett tjejen en utskällning och sa åt mig att stanna hemma idag med om det kändes som det behövdes. Skönt att ha chefen bakom sig!
  • MissMf
    smålandsjänta skrev 2013-11-02 10:11:04 följande:

Idag går jag in i vecka 8! Det går fort fast ändå inte. Känns som man nyss plussade samtidigt som heliga vecka 12 känns som en eeeevighet till. Hur mår ni andra i vecka 8? Jag får ett extremt illamående speciellt när jag rör på mig, någon annan som känner igen sig?

Går oxå in i v.8 i dag :) är extremt trött :p har fått ett attack illamående 1-2 ggr men inte mer. O hoppas att de håller i sej :)
  • Skattkistan
    smålandsjänta skrev 2013-11-02 10:11:04 följande:

Jag är visserligen i vecka 10 men mår också så hemskt illa... Det känns ok om jag ligger ner men bara tanken på mat gör att jag får kväljningar, så jag får inte i mig mycket... Med en 18 månaders fylld med energi är det dock inte lätt att vila...! Förhoppningsvis är det bara ett par veckor kvar med illamåendet..!
  • claire

Jag går in i vecka 8 imorgon och mår fortfarande helt som vanligt. Haft lite molvärk och är ganska trött  (och mensen är ju som bortblåst) men i övrigt som vanligt.

Imorgon ska jag nog berätta för min mamma och min syster. OM det blir ett bra tillfälle. Är lite nervös:) 

Någon som berättaat än? 

• rosii

Idag går jag in i vecka 10! :) såhär mår jag hittills; halsbränna som kommer mest kvällstid. Nästäppa som är helt igen pluggat när jag ligger, kan heller inte bulla upp med kuddar då jag har nackproblem. Foglossning har ont nästan hela tiden, några skogspromenader är det bara att glömma. Har svårt att sova pga värken. Illamående, trött som ett as men annars om man räknar bort de, mår jag bra haha :)

• jamka
    claire skrev 2013-11-02 13:09:31 följande:
    Jag går in i vecka 8 imorgon och mår fortfarande helt som vanligt. Haft lite molvärk och är ganska trött  (och mensen är ju som bortblåst) men i övrigt som vanligt.

Imorgon ska jag nog berätta för min mamma och min syster. OM det blir ett bra tillfälle. Är lite nervös:) 

Någon som berättaat än? 

Min man och min son som är sex år visste lika tidigt som jag att jag var gravid, min syster och min far också, svärföräldrar, två väninnor och tyvärr min chef och en arbetskamrat på jobbet v. 6 + 2. Men alla vet att förra gången fick jag missfall v. 9 och att jag inte går säkert nu heller.
  • LokesMammi

Jag går in i v 11 imorgon! (10+0) Har mått omöjligt bra denna vecka! :/

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • honey1

Jag har två MF i bagaget men ändå så vill jag veta hur ni som fått missfall känt innan blödningen eller missfall blivit bekräftat.

Jag har konstigt ont i livmodern typ, drar och värker. Kanske är växtvärk, men känns så negativt :(

Jag har inte fått missfall senare än v 7 så innan har jag bara fått en blödning som mens fast det vart missfall.