• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tizi

Jag förstår dig!! Jag ska oxå göra ul imorgon och är då v 8+5. Jag tror jag får välja mellan VUL o vanligt ul utanpå magen som jag fattade det. Är supernervös att det inte ska va bra men samtidigt kommer jag vara överlycklig om jag får se ett litet hjärta slå!! Jag ska då få med en bild och sen ska vi berätta för barnen o våra föräldrar som inget vet än!

Cakes skrev 2013-11-06 13:58:24 följande:
    Usch, jag är SÅÅÅÅÅ nervös inför morgondagens ultraljud i vecka 8+6! Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt ser bra ut.

Känns som om jag kommer att hålla andan fram tills att jag ser det lilla hjärtat....!

Jösses, någon mer som varit så här nervös inför första ultraljudet?!     

• Frozen
    rosii skrev 2013-11-06 14:03:29 följande:

Ja det gjorde hon. Hurså?
    Jag bara undrade om hon hade nämnt det överhud taget, som sagt är det lite märkligt av en BM att erbjuda FVP till någon under 25 som inte gjort KUB, och att du inte blivit ordentligt informerad om vad KUB innebär.  Så jag undrade om hon vart bristfällig i sin information på fler sätt. 

Är man nålrädd är det såklart lite extra jobbigt med ett FVP, men på de flesta har jag förstått det som att det inte är speciellt smärtsamt.  
  • Cakes
    Tizi skrev 2013-11-06 14:05:44 följande:
    Jag förstår dig!! Jag ska oxå göra ul imorgon och är då v 8+5. Jag tror jag får välja mellan VUL o vanligt ul utanpå magen som jag fattade det. Är supernervös att det inte ska va bra men samtidigt kommer jag vara överlycklig om jag får se ett litet hjärta slå!! Jag ska då få med en bild och sen ska vi berätta för barnen o våra föräldrar som inget vet än!

Ja, jag tror att jag ska göra vanligt ul... trodde vul först men så sa en kompis som gjort där några gånger att hon bara varit med om vanligt. Vi får väl se helt enkelt!

Precis, vill liksom bara få det "överstökat" och med ett bra resultat. Graviditeten kommer nog kännas mer verklig därefter... hihi, vi ska också få en bild som vi ska visa! Ska berätta för syrran i morgon. Hon vet inget än :)

Lycka till i morgon!     
  • rosii
    Frozen skrev 2013-11-06 14:07:12 följande:
    Jag bara undrade om hon hade nämnt det överhud taget, som sagt är det lite märkligt av en BM att erbjuda FVP till någon under 25 som inte gjort KUB, och att du inte blivit ordentligt informerad om vad KUB innebär.  Så jag undrade om hon vart bristfällig i sin information på fler sätt.  Är man nålrädd är det såklart lite extra jobbigt med ett FVP, men på de flesta har jag förstått det som att det inte är speciellt smärtsamt.  

Ja de är ju inte så att jag sitter & hittar på. Hon tillade att landstinget erbjuder fvp, & är det något jag vill göra skulle vi prata mer ingående om det. Men jag avfärdade det & började prata om annat då det inte intresserade mig.Inget märkligt alls. Dock blev jag idag nyfiken!
  • Frozen
    rosii skrev 2013-11-06 16:21:25 följande:

Ja de är ju inte så att jag sitter & hittar på. Hon tillade att landstinget erbjuder fvp, & är det något jag vill göra skulle vi prata mer ingående om det. Men jag avfärdade det & började prata om annat då det inte intresserade mig.Inget märkligt alls. Dock blev jag idag nyfiken!
    Du missförstår mig, det var inte så att jag trodde du satt och hittade på något, men av att döma av dina frågor lät det lite som att din BM hade vart en aning snabb när hon tog upp frågor om fvp. Men om du avfärdade det direkt så förstår jag om hon inte var mer ingående. 
  • lillastorafamiljen

Igår berättade vi för våran lilla kille på 3 år. Svårt att få honom att förstå men frågar man honom om vad som är i mammas mage så säger han En Bebis. Har någon annan berättat för era barn??

• Geléhallon89
    lillastorafamiljen skrev 2013-11-06 17:56:17 följande:
    Igår berättade vi för våran lilla kille på 3 år. Svårt att få honom att förstå men frågar man honom om vad som är i mammas mage så säger han En Bebis. Har någon annan berättat för era barn??
    jag vågar inte berätta för min än för sist hans pappas sambo blev gravid o dem berättade för sonen så berätta ju han de för mig. så smsa hans pappa och skrev grattis och han blev arg och fråga vem som berättat det xD . pucko sa jag till honom haha :P  min är 5år så han kommer ju ihåg o vet vad de innebär så :P
    Vincent 080622 <3
  • loglady

Tizi och Cakes: Då är vi tre nervösa inför imorgon. När på dagen gör ni era? Jag har som tur är mitt på morgonen, så slipper man gå hela dagen och noja!

• Korpfan

8+3 idag. Illamående och kräks ett par tre ggr om dagen trots Lergigan comp. Illamåendet går att hålla hanterbart genom att småäta hela tiden men tyvärr har det gett mig fyra kilo plus redan! Iofs står magen stilla och tarmarna är jättesvullna. Ser ut som fem månader gången hellre än två. Ska försöka ändra min nojja på saltlakrits till något nyttigare så länge. Förslag på nyttiga snacks som smakar fräsht och är vänligt för magen. Gärna salt.. ;) 

• Cakes

loglady: Strax efter lunch, så halva dagen får jag gå och vänta! :) Spännande att höra ad vi fått veta i morgon :)