• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Lotta 84

Fy sjutton vad jag mår illa nu. Kräktes hela dagen igår, fick alltså inte behålla nån mat. Och de verkar som att historien upprepar sig idag.

Är hemma från jobbet, klarar inte av att jobba när jag mår såhär. Men går samtidigt dåligt samvete över att jag är hemma :/

Dagens positiva: Ska på ul strax. Spännande!

• DevilsDaughter

Frozen: I många landsting erbjuds man fostervattensprov om man uppnått 35 års ålder (tror jag det är).. KUB är ju bara en sannolikhet, du kan få en risk på 1:5000 och ändå få ett barn med DS.. 

• louisee90
    Lotta 84 skrev 2013-11-06 12:43:34 följande:
    Fy sjutton vad jag mår illa nu. Kräktes hela dagen igår, fick alltså inte behålla nån mat. Och de verkar som att historien upprepar sig idag. Är hemma från jobbet, klarar inte av att jobba när jag mår såhär. Men går samtidigt dåligt samvete över att jag är hemma :/ Dagens positiva: Ska på ul strax. Spännande!

Usch.. Vet hur det är! Jag kräktes varje dag hela tiden tidigare, men fick medicin så nu är jag bara illamående på morgonen och kvällen! Men det börjar avta det med :)
  • rosii
    Frozen skrev 2013-11-06 12:34:06 följande:
    FVP tar du väl bara om du får dåliga siffror på KUB, ska ni göra KUB? Får du sämre än 1:200 görs FVP, trodde inte det gjordes annars?

Mitt illamående är nog också på väg att dämpas lite, idag har jag inte ens spytt än och jag känner mig relativt pigg. Igår mådde jag botten under hela eftermiddagen så vi får väl se hur dagen utvecklar sig. Jag vaknade trots allt med riktigt jobbigt illamående. 

Nä har inte gjort kub & ska inte göra det heller.
  • Frozen
    DevilsDaughter skrev 2013-11-06 12:58:28 följande:
    Frozen: I många landsting erbjuds man fostervattensprov om man uppnått 35 års ålder (tror jag det är).. KUB är ju bara en sannolikhet, du kan få en risk på 1:5000 och ändå få ett barn med DS.. 
    Ok, jag hade aldrig hört om att man gick direkt på fvp innan, men det är klart att för att var 100% säker så måste man ju eftersom KUB bara ger en sannolikhet. Men att erbjuda fvp, något som faktiskt ger en ökad risk för missfall, till någon som är under 25 år gammal och inte fått dåliga siffror på kub än tycker jag låter märkligt. 
  • rosii
    rosii skrev 2013-11-06 13:37:42 följande:
    Nä har inte gjort kub & ska inte göra det heller.

Åh telefon skicka iväg innan jag var färdig!

Vet inte vad kub är heller. Är 24 år så jag blev lite förvånad att vi erbjöds fostervattens prov. Är det ingen med erfarenheter om detta stick?
  • DevilsDaughter

att bli erbjuden fostervattensprov när man är så ung som 24 utan att ha något sådant i släkten är nog ovanligt.. Ofta får man strida ganska mkt för att få göra fostervattensprov.. Men som med allt annat så är det nog väldigt olika beroende på vilket MVC/landsting man går till..

rosii:KUB, är att man tar ett blodprov och gör ett ultraljud där man bla mäter underhuden i nacken hos fostret och tar efter det fram en risksiffra för att barnet ska någon diagnos med kromosomfel.. 

• Frozen
    rosii skrev 2013-11-06 13:40:52 följande:

Åh telefon skicka iväg innan jag var färdig!

Vet inte vad kub är heller. Är 24 år så jag blev lite förvånad att vi erbjöds fostervattens prov. Är det ingen med erfarenheter om detta stick?
    Informerade din BM även om att det är ca 1% ökad risk för MF just pga själva fostervattenprovet? 
  • Cakes

Usch, jag är SÅÅÅÅÅ nervös inför morgondagens ultraljud i vecka 8+6! Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt ser bra ut.

Känns som om jag kommer att hålla andan fram tills att jag ser det lilla hjärtat....!

Jösses, någon mer som varit så här nervös inför första ultraljudet?!     

• rosii
    Frozen skrev 2013-11-06 13:54:05 följande:
    Informerade din BM även om att det är ca 1% ökad risk för MF just pga själva fostervattenprovet? 

Ja det gjorde hon. Hurså?