• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • stiletto
    pronomen skrev 2013-11-06 21:39:58 följande:
    stiletto - jag har inte träffat barnmorskan än. Ska dit på måndag och kommer då att vara 11+0. Det känns okej ändå. Det är andra barnet och jag känner mig gravid. Sen får man ju ändå inte veta något om huruvida barnet lever eller inte på BM-besöket så på så vis gör det varken från eller till för mig... får helt enkelt vänta till rul innan jag vet att allt är som det ska.. och det känns låångt borta.

Ja, ultraljudet känns vääääldigt långt bort. Är nog mest frustrerad över att inte veta vilket datum ultraljudet blir. Vill ju sååå gärna göra det innan julafton av någon anledning.Kommer vara i v. 18 den 27:e december så troligen inte men men. Det är bara att vänta :)
  • rosii

Jag plågas av mina drömmar. Mardrömmar & irriterande drömmar, jag vaknar ofta jätte arg & känslan går ej ur kroppen :( vill verkligen inte drömma haha.. antar att det är kroppen son hanterar hormonerna. Började drömma mkt redan just innan plus..

• DevilsDaughter

Angelica: Låter alldeles för sent när det är första barnet.. Just förstföderskor brukar de vilja ha in tidigt eftersom de ju tar upp viktiga saker man bör tänka på gällande hälsan..

• EMTP

Imorgon går vi in i vecka 12, och firar med inskrivning hos barnmorskan. :)

• EQ85

Min inskrivning görs i v 13. 3e barnet

stiletto skrev 2013-11-06 21:29:04 följande:
    Är det bara jag som inte träffat barnmorskan än? Har mitt första besök i v. 11. Eftersom det är mitt andra barn kunde jag hoppa över hälsosamtalet men det känns som alla andra redan har träffat barnmorska, läkare, fått tid till RUL och tagit prover. Ja, jag vet att jag säkert överdriver nu men ibland känns det som jag har inbillat mig att jag är gravid eftersom inget händer.

• Lotta 84

Vi var på ul igår och de såg inte helt bra ut, dom såg en vätskeansamling i buken på bebis, så vi ska på nytt ul den 25:e. :/

• Hallonmjölk
    EQ85 skrev 2013-11-06 20:40:37 följande:

Jag har varit överdrivit trött sp tog trycket o järnvärdet idag. Trycket va ok 108/54. Men.järnvärdet låg.på 106.

Så börjat med niferex nu.

Hoppas d hjälper hyffsat fort nu för jag e så sömnig hela tiden

Hur mycket ska järnvärdet ligga på för att de ska räknas som bra ?
  • Tizi

Vad kan det betyda? Fy vad jobbigt!! Hoppas allt är bra med din bebbe!

Lotta 84 skrev 2013-11-07 06:27:25 följande:
    Vi var på ul igår och de såg inte helt bra ut, dom såg en vätskeansamling i buken på bebis, så vi ska på nytt ul den 25:e. :/

• Tizi

Jag har inte blivit erbjuden VUL/ul utan jag bokade det privat! Tycker alla borde få göra det någon gång innan v12!!

claire skrev 2013-11-06 20:40:26 följande:
    Jag går loss på clementiner:) Men så älskar jag ju frukt och surt i vanliga fall också. 

Imorgon ska vi på inskriningssamtal! Så orättvist att i är många som blir erbjudna ul/vul. Det har inte i:(

Är så nyfiken på om det finns ett tickande hjärta eller inte.. 

• Tizi

Jag ska ha inskrivning i v13. Jag valde dock att gå på hälsosamtal i v7 eftersom det var ny mvc och ny barnmorska. Jag tyckte det kändes bra trots att det är mitt tredje barn, fick prata av mig om min oro sen förra graviditeten samt fick en bok jag läser flitigt i! Man glömmer ju snabbt när det var 5 år sedan sist

stiletto skrev 2013-11-06 21:29:04 följande:
    Är det bara jag som inte träffat barnmorskan än? Har mitt första besök i v. 11. Eftersom det är mitt andra barn kunde jag hoppa över hälsosamtalet men det känns som alla andra redan har träffat barnmorska, läkare, fått tid till RUL och tagit prover. Ja, jag vet att jag säkert överdriver nu men ibland känns det som jag har inbillat mig att jag är gravid eftersom inget händer.