Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

jamka skrev 2013-10-26 19:32:18 följande:

Sigrid eller Freja om det blir flicka, min man vill Tor om det blir pojke men jag vill inte.

Ok. Freja hade jag på listan när Loke låg i magen, men det vill jag inte ha längre då "alla" heter det! =) "Alla" heter Loke har jag upptäckt! =) Thor är fint, men en i bekantskapen har en son som heter Thor. =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi

Var hos BM idag! Enl hennes dator är BF 31maj. Får se vad RUL säger sen. Fick lämna blod och urin. Ajje! Idag är första dagen som jag kräktes på morgonen! Hoppas det var sista! Så hemskt!

• LokesMammi
    Skattkistan skrev 2013-10-28 21:09:33 följande:
    Alltid kul att bli flyttad åt rätt håll! :)

Jag har vetat att BF varit 31maj el 1juni! Olika på olika sidor! =) Hennes sa 31maj så jag kör på det fram till RULet! =)
  • LokesMammi

När jag väntade sonen fick jag BF 6jan enl senaste mensen, enl RUL 16jan. Han tittade ut 11jan! =)

• LokesMammi

Ja, humöret är inget att leka med! Har mkt att "hacka på" på jobbet. Skit trist, sa till en kollega i måndags nr jag sa dittan o dattan till henne; reta inte en gravidkvinna, med ett leende! =)
    Min korta stubin är kortare. Går ut över trotsiga 2åringen! *suck*

Jag mår bättre nu än tidigare. Jätteskönt. Tom en kollega sa både igår o idag att jag ser mkt piggare ut! Skönt o höra. Känner mig inte lika trött längre. Är trött men inte på samma sätt! Inte lika mkt illamående heller. Mår oförskämt bra. :/ Undrar varför! =)    

• LokesMammi
    smålandsjänta skrev 2013-10-30 19:56:13 följande:
    Vad skönt att det släppt lite! Jag själv längtar inte efter något annat än att "bli människa" igen. Känner mig fruktansvärt vilsen nu. Skäms för min sambo får ta så mycket skit nu :(
    Men håller tummarna att set går som för dig nu då. Och att din pigghet håller i sig :) vilken vecka är du i nu?

Ja, jag är väldigt förvånad själv! Trodde jag skulle må som när jag väntade sonen! =)
    Är i v 9+3. 
  • LokesMammi
    smålandsjänta skrev 2013-10-30 20:04:59 följande:
    Jaså var det värre? Ja då ligger du lite före mig jag är bara i vecka sju! Men du, jag skulle jättegärna vilja fråga någon som redan har barn (vilket du har ser jag här) hur du kände inför förlossning i din första graviditet? Jag vet att det är supertidigt att fundera men jag är verkligen väldigt väldigt orolig inför allting som har med förlossningen att göra. Är rädd. Men jag vill ju ha vårt lilla knytte trots allt. Men går denna sjuka nervositet över eller är det såhär hela tiden? För just nu är det en stor anledning till mitt svajiga humör tror jag, just rädslan och oron :/ (Du måste självklart inte svara om du tycker det är alltför personligt, respekterar det!)

Ja, med sonen kräktes jag nästan varje morgon i 4 månader. Gick över strax efter RUL! Jag har bara kräkits en gång nu o jag äter hela tiden. Har bara gått upp 2kg hittills! =)

Ingen fara, jag kan prata om sånt! =) Vet inte riktigt vad jag ska skriva bara! =) Inför förlossningen kände jag panik! Räckte att kompisar låg på FL, grät nästan av panik då! =) Man vet inte hur det är o man tror så mkt! Var inte alls om jag tänkt mig, gjorde inte alls om jag tänkt mig! =) Var det mest underbara o häftigaste jag gjort i mitt liv! Vill SÅ göra det igen! =)
    Det är bra om du funderar på smärtlindring, "hur" du vill föda! Du kommer o få skriva ett förlossningsbrev det är ett brev med hur du vill ha det på förlossningen.
    Jag startade med lustgas. Det var det enda jag vill ha. Testade bad, gick inte alls. BM pratade om akupunktur, men det hann som inte med. Under krystningen stod jag först på knä, sen på sidan o när han var "nere" låg jag i gyn ställning! =)

Svar på din fråga? =) hehe  
  • LokesMammi

Precis varit ute o gått 5km i skogen. Så skönt! Var ett tag sen jag promenerade! Nu eftersvettas sen duscha!!!!!! =)

• LokesMammi

Familjen vet, mina arbetskamrater o närmsta vänner! Vi "går ut" med det efter UL.

• LokesMammi

Jag går in i v 11 imorgon! (10+0) Har mått omöjligt bra denna vecka! :/

Svar på tråden Bf Juni 2014