Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Jag skulle inte ha skrivit att jag mår bra o kräkts en gång! =) När sambon handla innan han hämta sonen drack jag två muggar varm nyponsoppa! Skulle jag inte ha gjort! Det kom upp igen! Kräks Fy farao! Fick iaf i mig en smörgås när sonen åt mellis! Obestämd Tji fick jag! Cool

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-12 19:49:16 följande:
    2005 fick jag det och tjocktarmen rök direkt, men förra året valde jag stomi och det är det bästa jag gjort. :) Men som sagt, blir ju lite annorlunda när magen växer! 

Hur funkar det för tarmsjuka som har sjukdomen under kontroll? går du hos spec. mödravården också?
    Det har jag gjort båda gångerna och fått snitt planerat två veckor innan BF, men båda grabbarna har kommit ut 3 veckor för tidigt.. men ändå med snitt. :) 

Hur går det o vara gravid o ha stomi? Tänkte då tarmarna flyttar på sig! =)
  • LokesMammi

Jag har alltid köpt begagnade vagnar. Tycker nya är så dyra. Liggvagnen fick jag låna av en kompis. Sulkisarna har jag köpt begagnat!

• LokesMammi

Mina cravings är kolhydrater! =) Åt jag inte innan men det "måste" jag ha nu typ! Kommer o rasa upp i vikt pga allt jag äter! =) Försöker iaf o minska ner på KH så jag inte äter så mkt! =)

• LokesMammi
    MissMf skrev 2013-11-16 15:48:08 följande:
    Det är 0,5% alkohol i det alkoholfria vinet som jag hade tänkt smyga med mej till kvällens fest! är det okej? :/ det står ju alkoholfritt på den..

Ja det är ok! Går inte o få bort allt! Det är lika mkt alkohol som i kranvatten o i fil typ! Ingen fara alls! Jag dricker det själv! =)
  • LokesMammi
    rosii skrev 2013-11-16 20:19:15 följande:
    Nu när det pratas alkohol.. hur är det med glögg som innehåller typ 2, 8% eller va dom brukar innehålla.. svärmor sa att när man hettar upp glöggen försvinner alkoholen? Stämmer det? :s

Ju mer man kokar ju mer försvinner alkoholen! Vet att alla säger "inte koka glöggen" varje år! haha. Men vet inte hur mkt..........
  • LokesMammi

Vi har berättat för sonen! Han blir 3 i januari. Har sagt att det är en bebis i mammas mage. Klappa på magen fint. Det gör han, men ibland sparkar han hårt. Då blir hans pappa arg! När jag frågar var bebisen är pekar han på min mage. Ibland på pappas mage! =) Han kan inte prata som "tur" är! =)

• LokesMammi
    Tessissen skrev 2013-11-19 08:50:32 följande:
    Är det bara jag som fryser som en dåre? Gravid i vecka 11 med mitt andra barn och jag minns inte att jag frös så med min första?!? Kan det ha med graviditeten att göra? Vad beror det på? Iskall om näsa, händer och fötter.

Fryser jag med! Blir bättre sen! När jag väntade sonen i kallaste vintern på många år så svettades jag som f*n. Satt i underkläder i skinnsoffan med balkongdörren öppen. Sov med fönstret öppet. Stängde inte vinterjackan (gick iaf inte=))
  • LokesMammi

Det är inte lätt o vara gravid o ha astma och cykla över 6km enkel väg i minusgrader! =)

• LokesMammi
    rosii skrev 2013-11-21 07:23:44 följande:

Har du fått sämre astma? Tycker mig ha fått det själv!
    Ja, blir tyngre o andas när jag anstränger mig! Blev det när jag väntade sonen med. Sen gör inte kylan saken bättre! =)
Svar på tråden Bf Juni 2014