Bf Juni 2014
Testa sea-band som man sätter på handlederna. Jag tycker att dom har hjälpt mig. Dessa är mot åksjuka och graviditetsillamående...
Testa sea-band som man sätter på handlederna. Jag tycker att dom har hjälpt mig. Dessa är mot åksjuka och graviditetsillamående...
Jag brukar tänka på kalenderveckor när jag räknar veckan jag är i. För vi säger ju att det är v 44 nu, och imorrn blir de v 45.
Så jag som enl vul gått 10 +5 idag, jag säger att jag är i v 11. :)
Lotta:nu tänker du nog lite fel.. Om vi är i kalendervecka 43+5 så säger man ju inte v 44 utan man säger ju v 43.?
Om jag inte hade haft några känningar alls så hade jag nog inte varit så orolig, men idag försvann det jag hade känt innan och det kändes konstigt, kände mig plötsligt så ogravid.. Illamåendet kom iaf tillbaka nu ikväll så det kändes ju bra..
Jag gjorde vul/ul varannan vecka från v7 i min senaste graviditet pga blödningar. Skitjobbigt var det men otroligt skönt att få se att det fanns liv därinne i magen. Nu tänker jag att risken blir mindre för varje vecka som går. Sedan vill jag gärna ha en ul-bild som jag kan visa för syskonen när vi berättar sen!
Ni med trög mage, vad äter ni för att få igång den? Katrinplommon? Kanske dum fråga men var hittar man det förutom i barnmatsburkar, finns det konserverade, torkade eller färska på an vanlig Icabutik?
Hallonmjölk, va kul att du äntligen fick ett vul
och grattis till ett tickande hjärta!
Lämnar er nu, fick missfall i kväll i 8+6. Hoppas att allt går bra för er i era graviditeter.
Fy sjutton vad jag mår illa nu. Kräktes hela dagen igår, fick alltså inte behålla nån mat. Och de verkar som att historien upprepar sig idag.
Är hemma från jobbet, klarar inte av att jobba när jag mår såhär. Men går samtidigt dåligt samvete över att jag är hemma :/
Dagens positiva: Ska på ul strax. Spännande!
Vi var på ul igår och de såg inte helt bra ut, dom såg en vätskeansamling i buken på bebis, så vi ska på nytt ul den 25:e. :/
Vad kan det betyda? Fy vad jobbigt!! Hoppas allt är bra med din bebbe!
Troligen utomkvedshavandeskap, sitter på Gynakuten. Lagom kul.
hur står ni ut med illamåendet? ni som mår illa?
jag kräks och får knappt i mig något att äta.. blir näringsdrycker och nyponsoppa... och juice..
går in i vecka 11 på onsdag.. känns inte som nån tröst så jag brukar må illa väldigt länge :(
Höll på att svimma idag på jobbet. Blev helt darrig och svettig, fick gå och lägga mig. Jobbar precis vid en vårdcentral, så en kollega hämtade en sköterska som tog blodtryck och så. Hon reagerade på att pulsen var hög, och sa att jag skulle kolla upp det "mdd tanke på min historia"= missfall. Sambon hämtade mig så nu är jag hemma och vilar. Ringt min BM som ska ringa upp. Men - att ha hög puls är väl inget konstigt vid graviditet? Förstår inte riktigt varför hon reagerade på det?
Lotta: Fast det va hög puls hon hade, inte högt blodtryck..
Trodde visst illamåendet hade gett med sig..jo visst :( Mått så illa de två senaste dagarna att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Spyr tills det kort blod. Fruktansvärt! Vilken medicin har hjälpt er bäst? Känner att nu måste jag göra något åt detta.
Detta blir mitt sista inlägg i tråden. Vi var på ett extrainsatt ul idag eftersom det fanns vätska i buken på fostret på förra ul. Idag saknades hjärtaktivitet, så imorrn blir det "igångsättning".
Lycka till med allas graviditeter!