• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • kakabus

5+4 idag och ska till doktorn. Har autoimmun hypotyreos (underfunktion sköldkörteln) som upptäcktes när dottern fötts för 3 år sen. Jag hade kännt mig dålig länge men proverna var bra. Dottern var liten när hon föddes (2.5kg, 45cm) och jag hade ett ma i v 12+ innan henne vilket man nu mest troligt förklarar med min sjukdom. Äter levaxin och har varit väldigt svårinställd så detta kommer nog räknas som en riskgraviditet, vi ska idag diskutera allt. Har även lite problem med hjärtat så det ska vi också diskutera. Hoppas allt går bra! Jag är nojig och orolig med tanke på mitt tid ma men här får man inget vul och det finns ingen privat att gå till. Skulle gärna sett ett tickande hjärta om ett par veckor för att lugna nerverna...

• Phlippan87
    DevilsDaughter skrev 2013-10-07 08:24:14 följande:
    Philippan: Vad konstigt.. När jag väntade min trea så blödde jag till och från från v5-6 till v 9 ungefär och det var ibland en hel del blod och ibland bara lite rosa. Jag tänkte aldrig på att testa med graviditetstest då.. Men graviditeten fortsatte iaf sen. Har du några kramper också?
    inte mer än när jag haft molvärk i tidigare graviditeter. Pratat med bm nu som tycker jag ska avvakta en vecka och testa igen. Lite blodblandade flytningar är inte alls konstigt enligt div. sidor och även om blödningen fortsätter så det kommer bruna flytningar dagen efter så är det fullständigt normalt och i de allra flesta fall ofarligt. Fortsätter hoppas på det bästa och så länge jag inte får ont eller börjar blöda så ser jag mig själv som gravid iaf
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • DevilsDaughter

strumpan: Låter som bra förutsättningar ändå för att det ska gå vägen! Man får ju ett helt annat hopp när de faktiskt gör något åt det!

• kakabus

Jag är kissnödig hela tiden, var upe 4 ggr inatt... ömma bröst,, illamående och lite halsbränna. Mina symtom är dock mindre nu än för 1 v sen vilket verkar vara normalt.

• Hallonmjölk
    strumpan123 skrev 2013-10-07 08:35:42 följande:

Nej inte så här tidigt. Blev ett vul ändå så han fick se att jag har rätt om vart jag ligger i datum och det enda man kan se nu är en tjock slemhinna. Dom ska följa mig till efter v12 med massa koller och ska få fragminsprutor som jag ska ta varje dag. Såå skönt att dom tar mig på allvar nu. Detta hjälper kanske inte ändå ifall det är mitt immunförsvar som håller på men detta är värt att prova...man vet aldrig vad som är fel. Är såååå glad!!
    Hoppas allt går bra!!!

Min BM ska ringa upp 10:05. Så får se vad hon säger. SÄkert inget dom kan göra. och jag e ju bara i vecka 4 så ett vul kanske inte är nån ide. 
  • kakabus
    Phlippan87 skrev 2013-10-07 08:38:14 följande:
    inte mer än när jag haft molvärk i tidigare graviditeter. Pratat med bm nu som tycker jag ska avvakta en vecka och testa igen. Lite blodblandade flytningar är inte alls konstigt enligt div. sidor och även om blödningen fortsätter så det kommer bruna flytningar dagen efter så är det fullständigt normalt och i de allra flesta fall ofarligt. Fortsätter hoppas på det bästa och så länge jag inte får ont eller börjar blöda så ser jag mig själv som gravid iaf

Hoppas allt går bra!!!
  • Phlippan87

bm frågade om jag kände mig gravid, och det gör jag ju, inte jätte men det kan nog vara hjärnspöken eftersom jag får så svaga tester, jag har ju symptom fortfarande iaf

• strumpan123
    Hallonmjölk skrev 2013-10-07 08:48:48 följande:
    Hoppas allt går bra!!! Min BM ska ringa upp 10:05. Så får se vad hon säger. SÄkert inget dom kan göra. och jag e ju bara i vecka 4 så ett vul kanske inte är nån ide. 

Okej hoppas allt är som det ska! Håller tummar å tår! Tyvärr kan man bara se en tjock slemhinna så här tidigt. Men fråga om blodprov. Det visar nog mer än ett vul så här tidigt, om hcg stiger som det ska. Det var så jag fick svar på ett mf när dom inte kunde hitta nåt i magen :/ fast var då i v8
  • strumpan123
    DevilsDaughter skrev 2013-10-07 08:38:32 följande:
    strumpan: Låter som bra förutsättningar ändå för att det ska gå vägen! Man får ju ett helt annat hopp när de faktiskt gör något åt det!

Ja vem vet det kanske är det felet jag har..och funkar det inte så har man provat och får testa nåt annat nästa gång. Är så tacksam att jag nästan börja gråta när jag gick till lab :) Hopp äntligen
Svar på tråden Bf Juni 2014