• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Amalian83

Vi har berättat för min syster, som varit gravid två gånger. Hon och hennes man blir våra coacher tänkte jag :) och så har jag berättat för min bästa vän, som också försöker bli gravid. Min sambo kommer eventuellt berätta för en av sina bästa vänner.

Sambos föräldrar får veta i vecka 12 när vi tar tidigt ultraljud på privatklinik. Resten får beskedet som en julklapp :) chefen får nog också veta efter vecka 12.

Angående missfall så kör vi en blandning av "om allt går som det ska" och "i juni har vi en bebis". Jag känner mig inte så orolig än, men om jag skulle få sådana tecken som andra av er fått skulle jag nog reagera som er.

Jag vill liksom hålla det lite på avstånd en stund till, ifall något händer.

Massa kramar till er som har det tufft just nu!

• strumpan123
    mammasusan skrev 2013-10-06 22:13:26 följande:
    Känner ni värk i ljumskar, höfter, & rumpa? Jag har ont ibland så de typ hugger till i ljumsken, värker i höfter & öm i ena skinkan...moler oxå vid blygdbenet ibland ganska mycket.
    jag hade så i några dagar men det är bättre nu
  • mammasusan
    strumpan123 skrev 2013-10-06 22:21:27 följande:
    jag hade så i några dagar men det är bättre nu

Ok, vet du vad det beror på?
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • rosii
    mammasusan skrev 2013-10-06 22:26:33 följande:

Ok, vet du vad det beror på?
    tycker det låter som fogarna. 
  • rosii

Jag kämpar med nikotin abstinens. För 50 dagar sen slutade jag röka efter ett 10 årigt beroende, har snusat i ett år jämte med rökningen. Har sån abstinens, men det går bättre för var dag. Ibland är det jobbigare. Märkte idag att gubbens snus (mitt favvo) luktade jätte illa, vilket hjälper mot kampen! Det som annars brukar lukta så gott, luktar nu äckligt. Det är bara fortsätta kämpa :) 

• DevilsDaughter

Hej! Hoppar in här om det är ok!? Plussade i fredags, är enligt mensen beräknad till 16:e juni.

Philippan: skriver även här till dig och önskar att det kommer gå vägen för dig!

• carrro84
    rosii skrev 2013-10-06 16:53:26 följande:

Kul Välkommen! Jag har en dotter född 2010 också. Hon pratar jätte ofta om att hon vill bli storasyster :) när ska ni berätta för eran pojk att han ska bli storebror? Längtar såå, vet att hon kommer bli glad :)
    Vi har redan nämnt för honom att mamma kanske har en bebis imagen :) han sa då att det var en lillasyster :) men vi kommer inte börja prata om det förens i vecka 12 ;)
  • Amalian83
    DevilsDaughter skrev 2013-10-06 23:31:37 följande:

Hej! Hoppar in här om det är ok!? Plussade i fredags, är enligt mensen beräknad till 16:e juni.

Philippan: skriver även här till dig och önskar att det kommer gå vägen för dig!

Välkommen och grattis!
  • EQ85
    mammasusan skrev 2013-10-06 13:26 följande:
    Känner ni värk i ljumskar, höfter, & rumpa? Jag har ont ibland så de typ hugger till i ljumsken, värker i höfter & öm i ena skinkan...moler oxå vid blygdbenet ibland ganska mycket.

Ja. Har samma o strålning ner i ljumsken ibland.
    rosii skrev 2013-10-06 22:54:36 följande:
    Jag kämpar med nikotin abstinens. För 50 dagar sen slutade jag röka efter ett 10 årigt beroende, har snusat i ett år jämte med rökningen. Har sån abstinens, men det går bättre för var dag. Ibland är det jobbigare. Märkte idag att gubbens snus (mitt favvo) luktade jätte illa, vilket hjälper mot kampen! Det som annars brukar lukta så gott, luktar nu äckligt. Det är bara fortsätta kämpa :) 

Du är så grymt duktig!!! Jag rökte i 10 år. Slutade för 4 år sedan och det va ett helvete. Abstinensen va hemsk.

Men!!! Jag mår mkt bättre. Fick en kronisk tarmsjukdom pha rökningen. Måste gå på medicin resten av livet men mår betydligt bättre utan cigg.

Min sambo sa alltid " du är för smart för att röka"

Du gör barnen en stor tjänst med.=)

De slipper va runt cigg o ha en mamma med abstinens.

Kämpa på!!!!!
Svar på tråden Bf Juni 2014