• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi

Berättade för sambons familj idag! Eller sonen gjorde det. Jag sa att Loke har ngt o berätta för er, sen visade jag honom o han hade en "storebror" t-shirt på sig. Tog ett tag innan dom kopplade! =) hehe Dom blev jätteglada o sa att jag måste få en tjej denna gång! =) Det är 4 killbarnbarn just nu! =)

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Marieulrika1
    LokesMammi skrev 2013-10-06 20:17:02 följande:

Så brukar jag också säga till dom som får missfall! Kroppens sätt att ta bort ett foster som det är ngt fel på! Men det brukar inte funka, "vill ha barnet iaf, fel på't eller inte" brukar jag få till svar! :/
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
    Ja, så kan man resonera när man väldigt gärna vill ha barn men frågan man måste ställa sig själv är om man vill ha ett barn som behöver vård redan från födseln.

Jag var hemskt ledsen över mitt missfall och har analyserat sönder och nu när jag är gravid igen så kommer katastroftänkandet tillbaka och jag måste påminna mig själv varje dag att jag inte kan påverka det här. Det

är bara vänta och se vad kroppen gör med det som finns där inne. Livet har inga garantier.
  • mammasusan

Jag har berättat för både bästa vännen & svärmor...lika bra att berätta direkt ifa det skiter sig....Förutom att jag är kissnödig stup i ett, gasig & uppblåst, mår jag ungefär som vanligt.....lite lite illamående ibland men inte ofta, lite "hugg" i höger ljumske ibland & ont i högra skinkan (har väl sträckt mig el nått kanske) ...just ja skulle kunna grina för vad som helst när som helst har lyckats hålla mig ganska bra fått tårfyllda ögon & kunnat hålla de tillbaka ändå....

• Phlippan87

Det är ju klart att det är bra att kroppen kan rensa ut det dåliga själv, men oavsett så är det ju mitt barn om det nu är mf i mitt fall. Besvikelsen är ju enorm ändå

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • EQ85

Ett plus är inte bara ett streck på en sticka.

I samma.sekund som.pluset är där, då ändras hela livet. Tankar om.att det finns ngn liten bebis dör inne, vem e du, vilka kläder ska du ha, färg på rummet, första synen av dig vid förlossningen, första krypstegen, lära sig gå, första skoldagen.... Allt ändras.

Och om man förlorar det fylls man av ett mörkt tomrum som är så tufft

Men.

Man kommer ur det, oftast när graviditeten efter går som den ska.

Skickar en stor styrkekram till alla där det ej gick som det skulle.

<3

• mammasusan

Klart som 17 man blir besviken vid mf, jag blir lika besviken varje gång & känner mig som en idiot som ens hoppades. Men såklart jag hoppas varje gång jag får plus, nån gång Nu! Måste det ju bara fungera.....så jag ska försöka glädjas & hoppas så länge det bara går.....Håller tummen för att allt är ok för er trots blödningar!!

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • Phlippan87
    EQ85 skrev 2013-10-06 20:38:14 följande:
    Ett plus är inte bara ett streck på en sticka.
    I samma.sekund som.pluset är där, då ändras hela livet. Tankar om.att det finns ngn liten bebis dör inne, vem e du, vilka kläder ska du ha, färg på rummet, första synen av dig vid förlossningen, första krypstegen, lära sig gå, första skoldagen.... Allt ändras.
    Och om man förlorar det fylls man av ett mörkt tomrum som är så tufft
    Men.
    Man kommer ur det, oftast när graviditeten efter går som den ska.

Skickar en stor styrkekram till alla där det ej gick som det skulle.
    <3
    exakt! Hur barnen ska reagera över att få ett syskon till, hela upplevelsen med förlossning osv är något jag längtar efter och ett plus gör det plötsligt som något som kan placeras på en tidslinje och inte bara en diffus dröm
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Tizi

Jag drömde att jag fick mf inatt! Blod överallt, usch!! Jag har otroligt svårt att ta till mig att jag är gravid och känner att jag inte har "rätt" att vara glad riktigt än för att det är så tidigt och hjärtat har ju inte ens börjat slå än. Så dumt!! Är livrädd för mf! :(

• EQ85

[quote=71309603][quote-nick]Phlippan87 skrev 2013-10-06 20:47:53 följande:[/quote-nick][/quote]

och när syskonet kommer blir allt mer o mer komplett

• mammasusan

Känner ni värk i ljumskar, höfter, & rumpa? Jag har ont ibland så de typ hugger till i ljumsken, värker i höfter & öm i ena skinkan...moler oxå vid blygdbenet ibland ganska mycket.

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
Svar på tråden Bf Juni 2014