• bonden

Bf Juni 2014

smålandsjänta skrev 2013-12-09 13:49:47 följande:
    Den lever!!!!! Åh. Det trodde jag ALDRIG. Läkaren visste inte varför det börjat blöda, kanske för att kanten av livmodern hade börjat blöda. Allt såg iallafall normalt ut :) hjärtat tickade fint!

Åh va skönt att höra! En kompis hade så vid ett par tillfällen men sedan fortsatte graviditeten normalt och för ett år sedan föddes deras tjej. Hon blev ordinerad att ta det lugnt dock så det lilla blödande "såret" fick läka i lugn och ro.
  • bonden

Vi ändrar inte kläder eller inredning efter könet men att veta skulle underlätta i jakten på namn. Vi tog reda på könet när vi väntade dottern och om det går att se den 9 januari på RUL så vill vi nog veta denna gång också.

Har inga namnförslag ens i dagsläget och brukar ha väldigt olika smak.

• bonden

Jobbigt det där med att folk måste ha åsikter om ens namnförslag. Dom måste liksom helt oombedda ge sin egen åsikt om namnet efter att de frågat. Vi kommer också vara lite småhemliga med namn denna gång.

• bonden
    MissMf skrev 2013-12-14 11:28:31 följande:
    Någon mer som står o går mycket på jobbet? Jobbar på ett serviceboende o mina fötter värker o känns flera storlekar större redan vid lunch.. Nån som känner likadant? :( v.13+4

Tips är att skaffa riktigt bra stödstrumpor i tid. Jag fick åderbråck av mitt jobb som innebar att stå och gå mycket. När dom väl kommit behövs operation för att bli av med det. Efter 5 år gjorde jag det och fick betala nästan 30 000 för det. Så skaffa stödstrumpor om du känner den svullnaden. Hjälper även mot trötthetskänslan i benen. Jag köpte snygga randiga på phane.se och dom var jättebra. Lycka till!
  • bonden
    LovaViola skrev 2013-12-15 14:13:29 följande:
    Bra siffror ger inga garantier för att barnet är frisk.. Samma sak med "dåliga siffror" måste jag bara få säga gällande kub-testet..

Ångrar att jag gjorde det! Inte att jag fick ett ultraljud, men att sen behöva oroa sig för att man inte har lika bra siffror "som alla andra". Det är en riskanalys och sannolikhetssiffror.. Känns lite som att spela på lotto. Man måste ha en plan för vad man gör om man drar en nitlott..

Just det där tänkte jag på och har därför avstått extra kontroller innan RUL. Skulle inte vilja avsluta en graviditet så det skulle bara kunna få mig orolig i onödan.

Hoppas att allt ändå är bra där inne i magen hos både er och alla andra.
  • bonden
    EQ85 skrev 2013-12-18 12:30:28 följande:
    Hej tjejer. jag hoppar ur tråden. känner att jag inte riktigt platsar in.

hoppas att ni får en underbar graviditet och förlossning.

kram på er

Är du inte kvar på Fb heller?

Jag kan inte säga att jag lärt känna folk alls men gillar att läsa lite om hur det går för alla andra. Kommenterar nog inte så ofta men blir samtidigt besviken om jag går in och inget hänt på en hel dag
  • bonden
    rosii skrev 2013-12-19 23:20:17 följande:
    Åh jag som inte varit orolig alls är nu dö orolig! Blöder färskt blod efter sex ikväll, var helt rött i toan :( förstår att det är vanligt vid blödningar i graviditet, men vad skulle ni gjort? Är jag löjlig om jag åker och kollar det på sjukhus imorgon? :(

Blodkärlen är ju extra sköra så i och med att det kom efter sex och sen slutade så är det mest troligt helt ofarligt. Känner du stark oro ska du förstås kolla upp ändå.
  • bonden
    rosii skrev 2013-12-21 13:55:37 följande:
    Haha förstår vad du menar, jag grinar till allt känns de som..

Jag också Gissa om jag grinade ofta när jag kollade på Radiohjälpen häromveckan.
  • bonden
    Sessan4 skrev 2013-12-26 18:23:57 följande:
    Jag är oxå sådär hemsk, hen funkar inte hos oss ???? självklart får barnen välja själva när de vill ????

Jag tror inte nån kallar sitt barn för "hen" hemma :) Det är ju främst ett ord skapat för att slippa säga honom/henne när man inte vet. Det känns som att "hen-motståndarna" argumenterar mot nåt som inte finns. Jag som tycker att hen är ett praktiskt ord för tidningarna att använda tillexempel tycker för den skull inte att samhället behöver vara helt könsneutralt.

Min dotter kläs i sköna, fina, lekvänliga kläder i glada färger. Undviker inte varken rosa eller lila men inte heller blått eller likn. Hon har fått tillgång till olika leksaker och leker helst med bollar, hästar, bilar och traktorer :)
  • bonden
    Marieulrika1 skrev 2013-12-28 17:14:20 följande:
    Jag har inga sammandragnigar alls. Känner liksom INGENTING... Såg det lilla livet på KUB i vecka 13 med hjärtat som slog och allt. Börjar tro att något är fel...

Jag kände inget med första förrän i v. 22 och nu är jag i v. 17 och känner inga som helst rörelser än. Är lite pirrig inför RUL om knappt två veckor men vet samtidigt att det kan vara så här utan att något är fel.

Min förra rörde sig knappt på slutet heller så får jag en som sparkar den här gången ska jag försöka att inte klaga eftersom man då slipper gå och noja :)
Svar på tråden Bf Juni 2014