• Zwoom

Bf Juni 2014

EQ85 skrev 2013-10-09 11:03:06 följande:
    JAPP är riktigt gott. =)

Japp det är gott men har nog börjat få avsmak av det även nyponsoppa
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Zwoom
    Sofaaj skrev 2013-10-09 11:25:27 följande:
    Usch, nu är jag orolig.. När jag kom hem från jobbet i morse vid sju va där blod på pappret.. nu när jag gick upp va de bara lite brunt.. Hur vet man om det är mssfall eller bara en blödning?
    En litn blödning i början är det många som har och behöver inte betyda MF?
    Har du ont? 
  • Zwoom

Mina symtom:

Yrsel från och till
    Smått illamående ibland
    Smått avsmak från saker från och till
    TRÖTT (kan sitta upp och somna)
    Andfådd
    Svettas mer / Blir varm lätt
    Törstig i MASSOR! 

Vilka av dessa symtom upplever ni?   

• Zwoom

Tyvärr behöver man inte ha ont vid MF...Jag har flera MF och har aldrrig haft ont.

Jag tycker du ska göra ett VUL Lotta 

• Zwoom
    Lotta 84 skrev 2013-10-09 15:25:55 följande:
    Jag gjorde ett vul i måndags och då hade jag haft två blödningar, en stor och en lite mindre. Och då kunde man se fostret och hjärtat som slog. Vill inte behöva springa på vul hela tiden.
    Ska ringa gynmottagningen imorrn (deras telefontid var slut när jag fick blödningen idag) och se om dom kan kolla vart blödningen kommer ifrån...
    Men om de såg ett levande foster då trots du blödde då så tror jag inte det är MF på gång
  • Zwoom

Hur får man bort alla tankar om att man kommer få MF?
    Detta skämmer mig så mycket och avskyr när tankarna om MF flyger upp stup i kvarten
    Sen att jag ej mår illa osv gör ju inte saken bättre  

• Zwoom

Då har jag jag inskrivning nu i slutet av Nov...Känns ju som en evighet

• Zwoom

Om ni hadde suttit i mins sits när hade ni sagt till era barn att ni hade en bebis i magen?

Jag har ju flera sena MF  där man alltså sagt till barnen att man har bebis i magen och de känt sparkar osv och sen blivit ledsna att barnen dött...
    Är rädd för att få skit utifrån från omgiviningen också om jag berättar för barnen då största barnet har ju varigt glad för att få ett lill syskon men sen då de dött har ju hon sagt det till tex fritids....

Svårt det där    

• Zwoom
    EQ85 skrev 2013-10-10 10:35:22 följande:
    vi har berättat för grabben. han vet att förra gången klarade inte pyret sig.
    det är en normal grej, att människor lever och dör.
    så barn lär sig på ett eller annat sätt om döden.
    jag hade berättat.  

Ja men sist då jag fick mitt sena MF så kom fröknarna ut och sa "Ja nu kom (barnetsnamn) och sa att ni mist ett till barn och de andra barnen tror hon ljuger hela tiden nu och det är synd om (barnets namn)
  • Zwoom
    Frozen skrev 2013-10-10 10:38:30 följande:
    Jag det var ganska sent, eller vilken vecka är du i då? Min MVC ville att man kom på inskrivning före v 10, fick tid v9+1, men det tycker jag känns lagom, har egentligen inget behov av att komma tidigare en så, dels har jag ju gjort det en gång tidigare och dels har jag vul nästa vecka, och får jag bara bra besked på vul så känns som att jag är nöjd sen...hehe

Sen vill jag gärna att de tittar på mitt hb-värde vid inskrivning och eventuellt ska jag kolla TSH i samband med vul. Ska bli spännande o se hur mycket man kommer gå upp den här graviditeten, har förstått att man ibland går upp mer med andra Obestämd

Jag har aldrig fått mf men oron har vart obeskrivlig, speciellt i första graviditeten, kanske för att vi fått kämpa en del för att bli gravida, då sprang jag också på toa en gång i timmen typ dagligen de första 10 veckorna eller så för att kolla att det inte kommit blod. Har vart lite lugnare nu, men så skrev en tjej i min IVF tråd att hon testat igen några dagar efter + och då fått neg, gick hela dan igår och funderade på om jag skulle våga testa igen, gjorde tillslut det och fick ett dubbelt så starkt teststreck som kontrollstreck, så underbart skönt att se Glad

I v 12 görs inskrivning här i hässleholm (Skåne) iaf.
Svar på tråden Bf Juni 2014