Inlägg från: Snowboard |Visa alla inlägg
  • Snowboard

Bf juni -14

BF Lista  

Bobbo3 - 2 juni, andra barnet
    Snowboard - 6 juni, andra barnet 
  • Snowboard

Jag är trött som ett bottenlöst hål och nu har illamåendet slagit till också. Det är såååå påfrestande att hålla masken på jobbet när man bara mår som en påse skit. Speciellt när hela arbetsinsatsen består i att vara kreativ, supersocial och skojfrisk... gah. Hur mår ni andra där ute?

• Snowboard
    Bobbo3 skrev 2013-10-13 02:16:47 följande:
    Jag mår också illa och spyr :(. Dock fick jag en blödning förra lördagen så ska på vul på måndag är såååååå nervös och rädd. Va helt säker på missfall när jag såg blodet men blödde inte så mkt å det slutade samma dag och det har inte kommit något mer så nu har jag börjat hoppas igen. Men ush vad jobbigt det är å inte veta om bönan i magen lever å mår bra :(.

Jag håller tummarna för dig, det kan ha varit vad som helst kom ihåg det. Om du dessutom har en massa symtom så är det säkert ingen fara. Lycka till!
  • Snowboard
    Rebecca 551 skrev 2013-10-12 17:25:55 följande:
    Jag har börjat må illa sedan i onsdags. Nu måste jag småäta hela tiden och jag klarar inte av att stå och laga mat som köttfärssås, då vill jag gå och kräkas... Hoppas på att illamåendet avtar snart.... men det är troligtvis långt kvar till dess. 

Ja fy fasen. Förra gången mådde jag illa hela graviditeten hoppas det inte blir så nu med :(. Hela dagen går åt att inte röra mig för hetsigt så att jag spyr. Well well, ska sluta klaga, jag ville ju bli gravid så nu får jag suck it up :P
  • Snowboard

Kan man gå med i Facebookgruppen utan att det syns utåt så att säga? Vi har inte berättat ännu så vi vill inte att folk ska få reda på det för att jag går med i en Facebookgrupp :P.

Fi fan, nu ska jag sova bort illamåendet *urk*

• Snowboard

Bobbo3: Vad tar du mot illamåendet? Funkar det tycker du? Jag vaknade inatt av mitt illamående och imorse var det kämpigt. Blir en jobbig arbetsvecka detta :/. Ska dock till MVC på onsdag så då ska jag fråga efter medicin. Hoppas ni har en bra dag!

(någon här på tåget har BADAT i parfym. Kul jul *vill spy ännu mer*)

• Snowboard
    Rebecca 551 skrev 2013-10-14 09:22:38 följande:
    Ush och fy för illamående. Jag har nu spytt här på morgonkvisten, och beslöt då att stanna hemma och inte gå till jobbet.

Hur brukar ni andra göra? Går ni till jobbet fast att ni har spytt på morgonen? 

Vid min förra grav så jobbade jag fast jag spytt på morgonen, men jag tycker det beror på hur man mår, vad man har för jobb osv. När jag hade spytt så mådde jag bra igen så det gick bra. Men idag har jag varit illamående hela dagen och det är TUNGT fan. Önskar att få vara hemma men jag vill inte att någon ska få reda på det än, så det är bara att bita ihop i 5 v till *urk*.

Hur har din dag varit?
  • Snowboard

Idag var jag på inskrivning på MVC. Glömde dock alla papper på apoteket när jag skulle köpa seaband och annat mot illamåendet. Nu hinner jag inte tillbaka heller... Dumt. Minne guldfisk :(.

• Snowboard
    streaman skrev 2013-10-16 15:10:17 följande:
    ha ha, gravhjärna!

va roligt att få vara på inskrivning! jag längtar! 

Ja det blev ganska tidigt, är ju inte ens 7 v gången, men så är det iaf. Hur går det för dig?( seabanden fungerar faktiskt, coolt! :D)
  • Snowboard
    NoEmPa skrev 2013-10-16 15:27:05 följande:
    Plussade lördagen den 5 oktober (dagen efter beräknad mens)

Hade på känn att det va nått,

plus att brösten ömmade extra mycket!

Är glad men rädd... :/

Skulle så gärna vilja veta om allt är som det ska. Allmänt orolig bara.

Har inskrivning den 24/10...

Får man göra ett vul tro?

Någon som vet, eller måste man ha någon anledning för detta?

Det är säkert olika vart man bor, men förmodligen får man bara göra om man har reella problem. Tror inte man får göra bara för att man vill "kolla läget". Men ring och hör!

Grattis till alla oss här på tråden förresten =)       

Svar på tråden Bf juni -14