Inlägg från: Snowboard |Visa alla inlägg
  • Snowboard

    Bf juni -14

    Bobbo3 skrev 2013-11-30 00:50:49 följande:
    Jag äter lergigan comp och lergigan och hade nog inte fixat att ta hand om sonen utan dom. Jag har bättre dagar å sämre dagar på dom sämre dagarna lever jag på yoghurt och beslagtar soffan. Men jag har märkt att om jag är hungrig eller kissenödig så mår jag mer illa så små äter (iden mån det går). Kan bara äta vissa saker så äter bara det som går te x kött går inte att äta. Men hatar detta illamående :( känns hemskt när man är mitt i middagen får springa på toa :/. Jag hoppades verkligen att det skulle försvinna i v12, räknade ner dagarna men sån tur hade jag inte nu har jag typ gett upp å räknar med illamånde tills minst v25 som det var förra graviditeten.



    Jag har också lergigan comp, men jag får ibland biverkningar i form av extra illamående av dem så jag tar dem bara ibland. Jag avskyr också denna ständiga klump av illamående som sitter i halsen. Spydde idag igen *suck*. Jag vill kunna njuta av att vara gravid, att kunna röra lite mer på mig och att orka göra saker med sonen, men stackars ungen får knappt göra något alls med mamma för hon mår bara som en påse skit.

    Jag mådde också dåligt långt in i graviditet förra gången. Minns dock inte när det gav med sig. Jag vill bara att det blir jul snart så att jag kan få vara ledig. Det är jobbigt att arbeta (speciellt med barn som jag ju gör) och må illa. Jag gör ett uselt jobb :(. Dessutom pendlar jag nära två timmar/Dag och det är ingen höjdare. Jag bävar inför den dagen jag blir tvungen att spy på tåget.

    Heh, klagomuren har talat... igen. :P
  • Snowboard

    Urk, spya igår igen och 10,5 timmarspass idag plus pendling 2 timmar. Pliz låt det bli jul!

    Bobbo 3: vad mysigt att få se pysen. Var det RUL du var på eller något annat? Jag har inte RUL förrän den 29 jan, i v. 22. Sedan ska jag på ett till i v 25... så kan det gå när man jobbar som en mupp.

    Vad pysslar du med om dagarna?

  • Snowboard

    Hej bobbo3! Med mig är det hyfsat, spyr fortfarande (senast imorse) och har dessutom börjat att känna av fogarna, men det var lika förra gången så :). Var på RUL idag och allt såg bra ut, det blir en lillebror ( har ju en son sedan tidigare). Hade en liten förhoppning om en tösabit, men för sonen blir det säkert toppen :D. Nu hoppas jag bara att den nya är en liten ängel, om inte annat kommer han bli det när storebror styr och ställer :P... Nu lät det som att jag inte var glad för vår nya men det är jag! Skönt att allt såg bra ut, har inte känt av lillen så mycket så jag var orolig över att det var något tok, men det var det ju inte. Blev framflyttad en dag så nu är BF 4 juni.

    Är stor som ett hus redan iaf så vi får se vart detta slutar, hehe. Ta hand om er nu!

  • Snowboard

    6 veckor kvar nu och jag är stor som ett hus och otymplig som en valross. Varje gång jag ska vända mig när jag sover så vaknar jag och det är ett jäkla projekt att komma över på andra sidan (med magen och alla kuddar :P). Dessutom avskyr jag mina bröst. Har iof alltid tyckt att de är för stora, men nu är det ju helt insane! Ser ut som två limpor som bara väntar på att sprängas. Jag längtar så efter att lillebror ska komma så att jag kan få börja röra på mig igen. Just nu finns det inte på kartan. Någon mer som börjar bli en aning less?

    Glad påsk btw =) 

  • Snowboard

    Förresten, är det någon mer här som känner en brännande, ömmande känsla typ runt naveln när man tar på huden. Jag tror att min mage är påväg att sprängas och att huden är toktunn precis där... läskig känsla som dessutom blir värre när jag t.ex. hostar eller på något vis använder magmusklerna. Någonsom har llikadant?

  • Snowboard

    Någon som har fått barn ännu? Här är det 10 dagar kvar, men räknar med att gå över tiden.

  • Snowboard

    Aj vad synd! Men ut kommer hen inom senast 2 v iaf... Klen tröst kanske. Jag var på sista MVC-besöket idag och äntligen hade killen fixerat sig. Har nästan känt det på mig för precis som du Bobbo3 så står min mage rätt ut och tom. mammamjukisarna hasar ner för magen... och ryggen tar mycket stryk nu känner jag, det är TUUUUNGT! Men vi kämparpå eller hur?! (BF på onsdag jag). Lycka till nu allesammans!

  • Snowboard

    Ååå vad roligt! Jag är så avundsjuk. Skönt att höra att det gick bra även om det tog tid. Hur länge var ni inne på förlossningen?

  • Snowboard
    pelinkorkmaz skrev 2014-06-13 12:46:14 följande:
    Har någon fått barn.



    Inte jag, BF +9 idag... Kul detta. Hur går det för dig? När har du BF?
  • Snowboard
    ohbaby skrev 2014-06-13 14:59:36 följande:
    Fick en prins i tisdags! 41+1
    Kom till förlossningen 8:40 och han var ute 9:11. Från första värk tog det 3h och 13 min. Förra förlossningen tog ca 10h från första värk så det var lite oväntat.

    Det gick bra förutom att de valde att använda sugklocka sista krystvärken då barnets hjärtljud gick ner. Det gjorde att jag sprack en hel del. En överläkare som gick igenom min journal någon dag senare menade att sugklockan förmodligen var onödig... Särskilt eftersom jag bad dem att göra allt för att jag inte skulle spricka. Men jag hoppas att de som var med ansåg att det krävdes. Det viktigaste är ju att bebisen mår bra och det gör han!

    Hur går det för er andra?
    Stort grattis till miraklet som ääääääntligen ville komma ut, är inte aaalls avis. ;) Jag är på 41+2, snart 3 och ingen förlossning i sikte =(.

    Hur kändes det att använda sugklocka? Slet och drog de eller var det mer stillsamt? Jag är lite orolig inför att man ska behöva använda sugklocka, för att jag har någon föreställning om att det är våldsamt på något vis. Hur upplevde du det?

    Hur lång och hur mycket vägde prinsen?

    Jättegrattis till er och vila ut nu!
  • Snowboard
    ohbaby skrev 2014-06-14 12:04:22 följande:
    Tack:)

    Han var 4095g och 53cm.

    De berättade inte att de satte dit en sugklocka och jag tror att jag kanske hade kunnat fått ut huvudet själv på samma krystning eller möjligtvis en till. De drog ut honom riktigt snabbt och smidigt, kändes lite läskigt men inte så farligt. Däremot gjorde det ont eftersom jag sprack :/ och det gör väl alla typ.
    Men hade de berättat att de satt en sugklocka hade jag nog fått lite panik för jag trodde det skulle vara mycket värre. Och det kan det säkert vara.
    Ja ibland är det bättre att inget veta. Hur mycket fick du sy? Var det först efteråt som du såg att de använt klocka eller berättade de det direkt när han kommit ut?

    Var det ditt första barn eller har du sedan tidigare? När föddes de och hur långa/mycket vägde de? *tusen frågor*
  • Snowboard
    ohbaby skrev 2014-06-14 17:23:24 följande:
    Minns inte men tror de berättade direkt när han kom ut.

    Det här är nr 2.

    Nr 1 föddes i vecka 42+0, hade tid för igångsättning men var öppen 3 cm så de gjorde bara hål på hinnorna så satte det igång direkt och räknas inte som en igångsättning.
    Han var lika lång som nr 2, alltså 53cm men vägde 3809. Nr 2 vägde ju 4095.

    Fråga på bara:)

    Vet inte hur mycket jag sprack, de vägrade säga det. Frågade om jag sprack hela vägen men det sa de att jag inte gjorde. Däremot ser jag med spegel att jag är sydd hela vägen. Så det var säkert precis på gränsen. Ont har jag! Men det går väl över ganska snart hoppas jag.
    Varför ville de inte säga hur mycket de sydde? Vad skumt! Fick du någon information om hur man ska sköta om de nedre regionen efteråt? Jag menar det måste ju vara för jäkligt smärtsamt och krångligt med världens sår och allt som ska ut den vägen. Och allt man hört om kvinnor som blivit förstörda för livet med både urin- och "bajsinkontinens". Usch det känns superläskigt med det där tycker jag...
  • Snowboard
    Kayrine skrev 2014-06-14 22:02:32 följande:
    Vecka 40 idag, 39+0, och bebis blir utplockad på torsdag. Vi firar midsommar på bb!

    Grattis till alla som fått!



    Blir nog samma här, midsommar på BB alltså. Är det KS eller induktion som ni får/gör? Lycka till! :D
  • Snowboard
    Kayrine skrev 2014-06-14 22:33:53 följande:
    Snowboard: det blir planerat ks, har en besvärlig förlossning som slutade med akut ks i bagaget med megastor bebis (5.2kg, 56cm, överburen 16 dagar) och TUL i måndags, 38+2, beräknade den här bebisen till 4kg redan, så blev rekommenderad ks.

    När blir du igångsatt? Drygt att gå över tiden så mycket. Vet precis hur det är! Första barnet?



    Oj ja då förstår jag att du/ni bestämt er för kejsarsnitt, det blir lugnast så. Hoppas allt går fint, men det är nog ingen fara :D.

    Jo jag håller på att klättra på väggarna här av missmod för att lillebror aldrig kommer! Det är andra barnet, men med första blev det akut snitt 10 dagar innan BF pga. HELLP-syndrom. Så jag har aldrig upplevt en förlossning på något stadie. Jag har haft lite mer känningar inatt ochsovit som en kratta, men jag vågar inte hoppas på något.
  • Snowboard

    Halloj, i tisdags, den 17:e 09:27 kom så äntligen, äntligen storken, BF +13.
    Det gick ganska fort också, 12 timmar från det att vattnet gick, och jäklar vad det gick!, till det att han var ute. Pga. att mitt vatten gått så ville de inte, (i onödan?), kolla hur öppen jag var utan tog bara CTG-kurva och sedan fick vi åka hem igen. Jag klarade 2 timmar hemma sedan var det fasen jobbigt, så runt 01-02 var vi tillbaka igen. Ingen kontroll denna gång heller (?) bara en ny CTG-kurva. Värkarna hemma kom, om jag stod upp, med 2-3 min mellanrum, om jag låg ner typ med 5 min. Blev hemskickad igen med citodon och sömntabletter, fick monstervärk i korridoren påväg ut och aj aj aj vad ont det gjorde. Bilfärden var en plåga! Kom hem, drog i mig tabletterna.... men inget hände. Tvingade sambon att ringa förlossningen och fråga hur lång tid det skulle ta innan de verkade. Jag knockades i typ 1 timme sedan vaknade jag av brutal smärta. Det var bara att åka in igen. Nya kurvor och jag bönade och bad om smärtlindring. Tillslut gjorde de en koll och då var jag 7 cm öppen! Då fick vi äntligen ett rum och jag fick lustgas.... fantastiskt! Nästan direkt fick jag krystkänningar och vid koll var jag 10 cm. gick fort på slutet. Sedan lugnade faktiskt värkarna ner sig, tack gode gud. Så krystfasen var riktigt okej, gjorde inte så ont, var mest bara jävligt mäktigt på något vis! Sonen kom ut med handen först så jag sprack lite innuti, 4 stygn, men inga yttre sprickor. Hade han inte haft handen där hade jag sluppit sy alls... grrr det ska du få för lillebror! :P. 3292 g och 51 cm var han. 

    Jag är helt galet nöjd med min förlossning! Fast nu är jag helt mörbultad, yr och andfådd mest hela tiden.

    Har några fler små liv ploppat ut? 

Svar på tråden Bf juni -14