Anonym (cc) skrev 2013-10-10 18:41:34 följande:
Men det är ju precis den skitstilen som gör att ALLA innom LT tvingas hatta runt på vick. Vakna, allt handlar inte om hur DU ska kunna snika åt dig fördelar!
Eh, skitstil? Nu är det alltså tre olika chefs-ssk och flera anestesissk som gett mig rådet att göra just så. Allihopa inom landstinget dessutom.. Och sist jag kollade var ingen tvungen att hatta omkring alls inom landstinget, det finns MASSOR av andra tjänster. Tar man ett vik när det finns tillsvidaretjänster så får man skylla sig själv. På samma sätt som man idag får skylla sig själv i största allmänhet om man VÄLJER att tacka ja till en tjänst med dåliga löneutsikter när det finns sjukhus som ger 24000 och uppåt. Jag har inte snikat (som betyder fuskat, vem har jag mutat menar du?) till mig ett enda piss. Får jag inte fast tjänst utan provanställning eller med längre än jag känner för så har jag andra som vill ha mig till bättre villkor. Detta har de erbjudit het av sig själva så tryck upp din självförvållade bitterhet någonstans vetja.. Och VAD skulle mitt jobbletande och min karriär handla om menar du? Klart jag ser efter hur bra villkor jag får, jag jobbar inte pga något sorts kall eller av välgörenhet. Gör du det så är set ditt val. Som ssk idag måste man även se till sina egna behov, ingen kommer kasta en schysst löneförhöjning på dig bara för att du är så gullig mot patienterna. Den får du ju knappt om du är superkompetent så jo, jag prioriterar även mig själv...hur osvenskt det än är.