• anno81

Insemination hösten 2013

Skånetös skrev 2013-12-17 13:08:00 följande:
    Vad härligt linnea83.. Skönt att komma bort ett tag och njuta av varandra :) När ska du till Hans Anno81? Har börjat med crinone nu och minsann lite kladdigt :)

Crinonen är verkligen kladdig och så tycker jag att det luktar illa. ska till Hans efter trettonhelgen. Ska fråga han hur manga inseminationer man får lov att göra eftersom vi ska börja med det tredje försöket då.
  • anno81
    Skånetös skrev 2013-12-17 17:27:45 följande:
    Hans sa till oss tre till fyra inseminationen får vi innan vi går vidare med ivf! Fast jag tar hellre crinone än sprutorna!! :)

Undrar om det gäller mig med med tanke på att vi faktiskt lyckades få ett barn på normal väg, fast mina missfall kanske gör att vi får hjälp vidare till ivf.  Tar också hellre crinone istället för sprutorna. Även om jag börjar bli van vid sprutorna så blir jag ändå lite nervös.
  • anno81
    Kurrydutt skrev 2013-12-17 20:25:48 följande:
    Hej alla!
    Blir så känslosam när jag läser om eran kamp. Jag har varit i exakt samma situation som ni och jag beundrar verkligen alla som försöker gång på gång i hopp o förtvivlan. Ni är så starka!! Vi försökte i 2 år och sen provade vi insemination o lyckades på första försöket. Är nu i v 21. Tänkte bara säga att det går att lyckas, ge inte upp. Min historia kanske inspirerar någon. Kram till er allihop!

TACK!!! för inspirationen och hoppet om ett barn.
  • anno81
    clin skrev 2013-12-19 08:08:05 följande:
    BIM +3 idag, ingen mens än. Och har förvånat mig själv o inte testat än. Sist jag gjorde insem så kom mensen på Bim +4, så räknar med den imorgon. Men de finns ett litet hopp att jag kanske kan vara gravid. Dem vattninga flytningarna är kvar, det ärdem enda känningarna. Tänkte testa på lördag om inte mensen kommit. Hoppas på en fin julklapp! God jul till er alla.

Hoppas hoppas!!!
  • anno81
    clin skrev 2013-12-20 18:37:39 följande:
    Tjuvtestade idag. Tyvärr negativt, bim +4 idag. Trodde mensen skulle komma flera ggr idag, men bara dem rikliga vatten flytningar. Hoppet känns ju kört när de negativt på bim +4. :(

Tråkigt att höra clin. Trodde faktiskt att ni hade lyckats denna gången. Du skulle med till Hans I början på jan va? Nästa gang är vår tur! Tredje gången gillt. Kram
  • anno81
    clin skrev 2013-12-21 08:24:08 följande:
    Ska till Emma i början på året, tanken är ivf nästa. När vi väntar så fick man göra en insemination under tiden. Har bestämt att vänta o testa, har mensen inte kommit till julafton är de dags för ett nytt test.

Jag ska till Hans den 8/1. Tänkte fråga då hur många försök vi får med insemination. Tog det lång tid med att få er remiss till ivf inskickad och vet ni hur länge ni får vänta tills det blir er tur?
  • anno81

Hoppas verkligen att alla får sina plus nu I början på året. Det tar hårt på ens psyke att vänta på ett pluss sen när man väl får pluss så kommer oron för missfall...Men men man kämpar på. Denna månaden har varit jobbig tycker jag. Mått dåligt över det negativa testet och min man förstår inte hur dåligt samvete jag har när jag vet om att det är min kropp som det är fel på men som han sa vi gör detta tillsammans o kämpar <3.  Inte blev det bättre hellre när maginfluensan kom o hälsade på mig heller Tungan ute.

GOD JUL på er alla!

• anno81
    Skånetös skrev 2013-12-27 18:47:01 följande:
    På söndag har det gått två veckor sedan vi skulle gjort vår insemination så tänkte jag skulle testa på måndag eller tisdag om inte mensen kommit. Läst att crinone kan fördröja mensen några dagar. Känner mig lite illamående och ömma och spända bröst men det kan man ju få av crinonen också så det är svårt att veta. När skulle ni till Hans igen Anno81?

Då håller vi tummarna för att det är en liten I magen.

Ska till Hans den 8/1. Vill bara starta nästa behandling och ha något att se fram emot. Igår berättade min syster I hemlighet att hon väntar smått samma månad som vårt lilla liv skulle ha blivit fött I. Snacka om avundsjuka. Livet är verkligen inte rättvist.
Svar på tråden Insemination hösten 2013