• anno81

Insemination hösten 2013

linnea83 skrev 2014-01-24 18:40:32 följande:
    Jag fick 125 som startdos.Ska också kolla på måndag..
    Håller tummarna för att vi får ett bra besked imorgon!
  • anno81

Tack ska du ha Linda. Fick en ny tid till doktorn på torsdag. äggblåsorna var nu 8,9,10,11 så han ville kola dem om några dagar så förhoppningsvis blir det insemination på måndag.

• anno81

Går i Skåne men de brukar ej heller göra någon insemination vid flera ägg men det brukar alltid vara någon som försvinner eller stannar av. Därför ska de kolla hur det ser ut på torsdag. Sist så fick jag sänka dosen för att det inte skulle bli för många ägg.

• anno81
    sama12 skrev 2014-01-28 13:18:03 följande:
    Nu har jag varit hos doktorn. Börjar med gonal f 50E ikväll! Återbesök på tisdag. Så glad att det äntligen är igång med andra försöket! :)
    Lycka till!
  • anno81
    guldlock1980 skrev 2014-01-29 07:10:17 följande:
    Mår så himla pissigt idag. Känner mig bara så less och trött på hela den här situationen. Hur länge ska man orka? Slitas mellan hopp och förtvivlan. Att jag inte skulle vara av en av dem som lyckades på första försöket visste jag redan. Inget har någonting varit lätt i mitt liv och tur, vad är det? Inget jag någonsin har råkat ut för iallafall. Idag känner jag mig bara bitter, sur, ledsen och jäkligt irriterad.
    Kan nog säga att vi tjejer I denna tråden förstår dig och hur det känns. Varje månad hoppas man och försöker peppa sig själv och samma månad kommer mensen. Folk som inte har behövt gå igenom det vi gör kan aldrig sätta sig in hur vi egentligen känner och mår. Men varje månad så kämpar vi på, för vi ska ha ett barn!

Vi är kämpar och vi ska lyckas!
  • anno81

Precis hemkommen från doktorn. Fick träffa Emma idag. Äggblåsorna var nu 12, 13 mm och de andra hade stannat av. Får  åka dit igen på lördag och kola sen blir det nog ovitrellen.

• anno81

Vad roligt Linnea!

Får åka till doktorn imorgon kväll igen. Äggblåsan var 15,5 mm idag så hon skulle bestämma sig imorgon vilken dag jag ska ta ovitrellen o boka insemination.

Hur har det gått för er andra?
    Börjat med sprutorna nu clin?

• anno81
    clin skrev 2014-02-01 19:11:43 följande:
    Jag tog ju sprutor på en egen omgång ägg, men de var inget luv i dem. Åt primolut för att få mens, den komidag o satan vilken mensvärk. Kanske beror på tabletterna? Skall till Hans på tis, då de e dags för gonalf o orgalutan. Förra gången tog jag fyra dagar innande var dags för insemination. Får se om jag reargerar lika bra denna gången. Är så tacksam att det finna alternativ till nässprayet.
    Va bra att du slipper nässprayet.
    Jag hatar sprayet. Det är äckligt, starkt men vad gör man inte. Hoppas det går fort för dig även denna gang.

• anno81

Min äggblåsa som i lördags var 15,5 mm var idag 15 mm + att jag hade 2 andra som var nästan lika storað??¢. Fick sänka dosen och boka en ny tid till Hans på tisdag för att få beskedet insemination eller att vi avbryter denna behandlingen . Hoppas hoppas på ett bra besked.

• anno81
    Linda8110 skrev 2014-02-03 07:05:02 följande:
    Inatt dog min gudson. Endast 3 dagar gammal. Född i v.29.... Äntligen fick min bästa vän barn, efter år av kamp. Livet är så fruktansvärt orättvist.
    Usch vad hemskt för dem! Denna väntan till att bli med barn och så hander detta. Fruktansvärt.
Svar på tråden Insemination hösten 2013