• anno81

Insemination hösten 2013

Bf 28/1. De brukar sjukskriva de som har ett tungt jobb o dom väntar 2 runt v 20-24. Själv har jag så ont i ryggen o svanken att jag sover dåligt o är trött då det var dags att vila nu. Läkaren sa att jag hade stor mage och all mage fram så inte undra på att det är tungt. Könen väntar jag lite till med att kolla fast jag är grymt nyfiken.

• anno81

Jag gjorde äggplock i Danmark. Helt underbar personal. Fick ordentligt med smärtlindring så jag kände mig lite halvfull. Fick vila en stund efteråt o sen började jag kräka. Jag låg med min spypåse i bilen hela vägen hem o sen direkt i säng. Hade som tur var fått semester hela veckan så jag hann vila upp mig. Sen kommer spänningen med hur många ägg som växer o klarar sig. De ringde mig varje dag o berättade. De ville odla mina till blastocyter så min sista semesterdag fick jag tillbaka 2 ägg. Läkaren sa till mig att om jag inte blev gravid på denna omgången så skulle jag byts till en annan spruta för att mina ägg hade "smuts" som de kan få om de blir stressade mm. Jag fick med ta vaggisar efteråt samt östradiol tabletter. Allt lyckades o jag väntar mina 2 mirakel. Lycka till allihopa.

• anno81

Jag är i vecka 27+. Tiden har gått fort. Trött o orklös men så himla tacksam för att vi äntligen har kommit så här långt. Hoppas ni andra snart oxå får uppleva detta.
    På måndag ska vi på ul o kolla så att de båda växer som de ska. Aldrig slutar man oroa sig. Lycka till nu alla som kämpar!

• anno81

Herregud guldlock!!! Där satt den. Super mega stort grattis!! Vilken lycka för er.

• anno81

Hoppas det går bra imorgon clin! Jag kände knappt inte av själva äggplocket. Kände mig mest lite småfull. Haha

• anno81

Hur har det gått för dig guldlock?

Själv blev jag mamma till 2 små pojkar. 10 veckor för tidigt föddes de.

• anno81

Tack ska ni ha, grattis till dig nightrose ! Mina grabbar föddes i v 29+5 så det var en överraskning kan jag säga. Blev akut snitt när läkaren kunde känna 2 små fötter.

• anno81

skånetös: nu är det inte långt kvar tills du får hålla din bebisGlad.
    all är bra med mina pojkar. de väger 3,5 kg nu.

clin: du/ni är riktga kämpar!! hoppas de kan lösa det nu så ni får er bebis. har ni pratat om hur ni ska göra ifall det inte funkar?

Svar på tråden Insemination hösten 2013