• anno81

Insemination hösten 2013

sama12 skrev 2014-01-02 21:28:29 följande:
    Idag är det dag 43 på min menscykel... Är det någon mer som fått rubbad cykel efter insemination?
    Fick ju en paus nu på en månad då det skulle blivit under julhelgen.
    Tog test i måndags som visade negativt.

Har du ringt din läkare och kollat? Tycker det är manga dagar så du borde ju kunna få medicin som sätter igång mensen. Drygt att gå och vänta på den om man ändå vet att testet är negativt.
  • anno81
    sama12 skrev 2014-01-03 13:26:00 följande:
    Jag skulle ringa på tisdag igen när han har telefontid.
    Jag har en bokad tid på onsdag, men den är baserad på att jag skulle haft mens för en och en halv vecka sen.

Då får vi hoppas mensen kommer innan så du kan börja en ny behandling. jag ska med till doktorn på onsdag.
  • anno81
    sama12 skrev 2014-01-05 00:11:36 följande:
    Vad ska du då göra anno81?

Börja med ny behandling, så det blir väl synarel spray igen. ska fråga om hur många försök till vi får eftersom detta blir nr 3. hoppas det nya året för med sig manga plus för oss alla.

Skånetös: Hur gick det för dig?
  • anno81
    LillaSofie skrev 2014-01-05 22:11:45 följande:
    Vet ni? Jag fick otroligt glada nyheter den 26/12. Jag är gravid! Jag är så oerhört glad samtidigt som jag har svårt att förstå <3 Nu hoppas jag att alla får sina efterlängtade plus :)

GRATTIS!!!!!! Vad härligt med ett plus!
  • anno81
    Evy skrev 2014-01-05 17:14:49 följande:
    Gott nytt år allesammans! 
    Hoppas verkligen ni får era efterlängtade plus snart! Ni är alla värda det <3

Tack ska du ha. Hur mår du, känner du av graviditeten? Snart dags för ultraljud?
  • anno81
    Evy skrev 2014-01-06 18:47:52 följande:
    Jag har och mår väldigt illa… Är nu i vecka 9 och ska på första ultraljudet på onsdag den 8/1 Glad Magen växer så det knakar redan. Min BM sa att andra graviditeten så kan det synas snabbare och det gör det verkligen..
    Är lite nervös inför UL eftersom sista jag gjorde det då visade det sig att jag hade fått missfall och att dom inte såg något hjärtljud. Så vi får se hur det går men tror det kommer gå bra för jag har för många symptom för att det inte ska vara någonting Glad

Härlig kula! Hoppas allt går bra på onsdag.
  • anno81
    Allelie1979 skrev 2014-01-07 10:34:01 följande:
    Hej hoppar in här.. Skulle til sofiahemnet idag för ett tidigt ultraljud då vi plusaDe 15/12 skulle bli sågörligt att se det lilla krypet. Men tyvärr söutade det i pågående missfall den 2/1 så nu åker vi dit för att se om allt är ute samt hur vi går vidare. Är jätte jobbigt både jag och min sambo har svårt nu. Men vi vill börja så snart det går. Men krypet som låg i magen kommer vu aldrig att glömma. Vill bli gravid och att denna gång tar det sig på riktigt jag vill inte ha ett missfall igen och önskar art ingen annan får det heller. Är jätte tungt.

Välkommen hit! Missfall är verkligen jobbigt att behöva gå igenom. Har haft 3 st men jag ger mig inte. Vi ska ha ett barn till. Imorgon ska jag till doktorn och få börja min tredje behandling. Blev gravid på min första insemination men slutade I missfall. Ge inte upp utan håll tummarna för att det ska ta sig nästa gång. När ska du börja nästa behandling?
  • anno81

Har varit hos Hans idag och fick lite svar på mina frågor. Vi får 4 inseminationer och har det inte blivit något av det får vi själva bekosta ivf. Skulle jag bli gravid denna eller sista gången så har jag 50% chans till missfall sa han eftersom jag har redan har haft 3 st. Samtidigt som man hoppas på att bli gravid så finns tankarna på att det är 50% chans till missfall. En jobbig upplevelse jag ALDRIG mer vill gå igenom.

• anno81
    Evy skrev 2014-01-13 14:40:56 följande:
    Ultraljudet gick jätte bra! Fick sen den lilla som sprattlade runt och att hjärtat slog. Jag var i vecka 9 när det gjordes och det stämde bra!

Hur går det för dig?

Jag sprayer för fullt nu med synarela. Nästa vecka ska jag in till Hans igen och förhoppningsvis börja med sprutorna.
Svar på tråden Insemination hösten 2013