Inlägg från: Skånetös |Visa alla inlägg
  • Skånetös

Insemination hösten 2013

Jag har börjat med gonal f sprutorna igen och igår började jag med orgalutran AJAJ säger jag bara. Svider fortfarande vid insticket. Ska till Emma på onsdag igen för koll. Hur går det för dig anno81? När är testdag?

• Skånetös

Nu är inseminationen gjord!!! Aj aj vad ont det gjorde! Emma fick inte tag i min livmodertapp så hon fick ta tag och dra lite i den. Nu väntar 2 långa veckor.. Men hoppet är det sista som lämnar en :)

• Skånetös
    Allelie1979 skrev 2014-06-01 13:24:51 följande:
    Nu hoppar jag in här igen... Blev gravid i december via insemination som tyvärr slutade i missfall v7 blev gravid igen via insemination men som tyvärr slutade i missfall v 10'för tvådagars sen.. Svårt att ta in men vet ju att inseminationen verkar ta på mig iaf :) nästa gång är det min tur...

Nej vad tråkigt. Det är min fasa, missfall. Man kommer vara helt överlycklig när man får det efterlängtade plusset men det betyder ju inte att man sitter säkert för det. Mycket kan hända på 9 månader. Jag håller mina tummar att det går hela vägen nästa gång :)
  • Skånetös
    LillaSofie skrev 2014-06-01 16:30:25 följande:
    Håller tummen HÅRT!! :)

Tack!! Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?
  • Skånetös
    anno81 skrev 2014-06-01 15:54:46 följande:
    Tråkigt att höra Allelie1979. Hoppas det funkar bättre nästa gång.

Skånetös: hoppas det går vägen nu för dig. Håller tummar o tår för dig.

Tack anno81. Hur mår du? Har du varit på ultraljud ännu?
  • Skånetös
    Lakritsviol skrev 2014-06-02 22:33:25 följande:
    Ok tjejer...nu är det dags för insem på torsdag. Jag har hört olika men nu vill jag höra era erfarenheter. Gör det ont? Ska jag ta värktabletter innan? Och sen tiden efteråt? Horisontalläge eller vandra runt på stan. Hur gjorde ni och vad kändes bäst för dig? Tack för att ni delar. Det känns inte lika ensamt längre.

Jag har gjort två inseminationer. Jag tyckte inte det gjorde ont. Efteråt kändes det som mensvärk. Min läkare sa att man ska leva som vanligt efteråt. Nu sista gången gjorde det jätte ont men det var bara för att livmodertappen låg gömd så hon fick dra i den och räta ut den och det gjorde ont. Efteråt fick vi se simmarna i mikroskop :)
  • Skånetös
    anno81 skrev 2014-06-03 08:37:56 följande:
    Ringde kvinnokliniken idag och de skulle försöka få tag på dr Emma så hon kunde ordna ett ul till mig. Vill så gärna se den lilla räkans hjärta slå eller om det är fler där inne. vi satte ju in  ägg.

igår ringde jag till bm och fick tid till hälsosamtal och inskrivning. Hon blev så glad när jag ringed och berättade att vi äntligen hade lyckats igen. är fortfarande nervös inför missfall men jag hoppas att detta går vägen.

Lyckad vi denna gången skulle vi också ringa Emma så hon kunde ordna ett ul efter v7. Jag hoppas också att både du och jag fått ett guldägg som vill stanna kvar i 9 månader.
  • Skånetös
    guldlock1980 skrev 2014-06-04 15:29:55 följande:
    Anno: satte du förresten i ett eller två embryon? Vi måste bestämma hur vi vill göra om det blir aktuellt!

Nightrose: tack :) ja jätteskönt med bara en spruta som dessutom varar en månad!

Jag tog första gonal-f sprutan idag och efter en del tvekande (från både min och min mans sida) så tog jag den själv! :)

Bra jobbat att ta sprutan själv!!! Första gångerna var jätte jobbiga men sen vänjer man sig. Sista tiden gick det på rutin :)
Svar på tråden Insemination hösten 2013