Inlägg från: Skånetös |Visa alla inlägg
  • Skånetös

Insemination hösten 2013

linnea83 skrev 2013-11-04 09:40:54 följande:
    Hejhej!Är gärna med här!Vi har försökt bli gravida sedan juni -12.Efter utredning i maj så visade det sig att det inte fanns några fel på oss.En spolning gjordes och visade fin passage.Nu i höst har vi kommit till den 3:e rundan med pergotime och Ovitrelle,men endast insemination första rundan.Andra rundan hade jag äl på helgen och denna cykeln hade jag 5 ägg och då ville han inte göra insemination.Men vi skulle köra själva.Sen får jag inte äta pergotime mer då jag svarar för bra på dom.Sista kuren var endast halv och ändå 5 ägg.Är på bim -3 idag och kommer mensen hoppas jag att det blir en insemination i mitten av november.

Välkommen hit linnea83. Har ni några barn sedan tidigare! Där jag går kollade man aldrig hur man svarade på pergotime! Vi skulle prova i tre månader, ha uppehåll en månad och sedan prova tre månader till. Inga kontroller alls under tiden! Men tyvärr gav de inget resultat. Håller just nu på att spraya med synarela. Ska till min läkare på onsdag för att se om jag ska börja med sprutorna. Håller tummarna för dig:)
  • Skånetös
    Allelie1979 skrev 2013-11-05 14:40:24 följande:
    Hej jag fick min första insemination idag hoppas hoppas.

Hoppas hoppas :) håller tummarna att det går hela vägen nu!!!!
  • Skånetös
    clin skrev 2013-11-06 06:42:01 följande:
    Nepp, inget plus. Bara att vänta på mensen nu då. :( kunde inte bli en sämre start på dagen.

Hoppet är inte över förrän mensen kommer. Du kanske inte har tillräckligt med hcg i kroppen ännu för att Stickan ska bli ett plus. Vänta och se om mensen kommer annars testa igen. Håller tummarna för dig!!
  • Skånetös

Förstår precis hur du känner Evy!! Det finns bra dagar och det finns dåliga dagar. Det var därför jag startade denna tråden för att ventilera med andra som är i samma situation. Ibland behöver man bara få ur sig allt man känner och få veta att det finns andra som förstår vad man går igenom.. Håller tummarna för dig och hoppet är det sista som lämnar en :)

• Skånetös
    linnea83 skrev 2013-11-09 08:56:26 följande:
    Imorse kom mensen..Väntat men den dröjde med att komma..Nytt bim 5/12.Blä!

Åh vad tråkigt. Hoppas på bättre tur nästa gång :)
  • Skånetös
    clin skrev 2013-11-10 08:48:25 följande:
    Bim +4. Idag kom mensen. Nya tag, skall till hans dem 25. Och vi hinner en insemination innan jul. Kämpa på!

Nej vad tråkigt... Hoppas nästa gång är er tur
  • Skånetös
    anno81 skrev 2013-11-10 09:06:19 följande:
    Skånetös: hur går det med sprutorna o äggen? Snart dags för insemination?

Imorgon ska jag på hälsosamtal hos barnmorskan och sen är det bara en vecka kvar tills vi ska träffa Hans o se om det finns någon I magen. vågar inte riktigt tro på det ännu. Ska bli skönt att få slippa crinone I alla fall. 

Jag var hos hans i onsdags. Ska börja med gonal f 62,5 på tisdag sen återbesök måndagen efter. Så nu börjar det äntligen närma sig :) och du bara växer och bli större ;) härligt!!! Hur länge ska man ta crinone? Trodde det bara var två veckor efter inseminationen
  • Skånetös
    Evy skrev 2013-11-10 10:23:24 följande:
    Jag har BIM i morgon. Gjorde ett neg test idag på BIM-1. Tror det är kört för oss med denna gång 

Så himla konstigt för denna gång kände jag inte igen min kropp efter ÄL så därför trodde jag att det kanske hade tagit sig. Den 27/11 är nästa ÄL. Kommer denna gång att be om en Otriville spruta så ägget släpper i rätta tid :)

Som sagt hoppet är inte över förrän mensen kommer!!! Håller fortfarande tummarna att du har en bebbe i magen :)
  • Skånetös
    Varärstorken skrev 2013-11-10 10:06:01 följande:
    Hej! Jag hoppar in här i tråden om det är ok. Jag har inseminerats den 23/10 och har BIM på onsdag. Har dock mensvärk idag så detta försök har troligtvis inte tagit. Blir ett nytt försök i så fall runt 15/11.

Tycker att det är skönt att kunna prata med andra i samma situation, för man känner sig lite ensam.

Hej och välkommen hit. Är det första inseminationen? Har ni försökt länge? Hoppas på ett plus för er på onsdag!!!
  • Skånetös
    anno81 skrev 2013-11-10 20:18:24 följande:
    Blir nog I 2 veckor som man tar dem ( 2 paket) , men jag tycker inte om dessa vagiatorer. då ska du träffa Hans den 18/11 om jag räknar rätt? jag ska med dit då på em. hi hi

Två paket? I ett paket är det 15 st! Tar man inte bara e om dagen? Ja den 18/11 ska vi dit men på förmiddagen! Synd annars hade vi ju kunnat säga hej till varandra :) hur mår du annars? Illamående? Har ni berättat för någon ännu?
Svar på tråden Insemination hösten 2013