Inlägg från: Skånetös |Visa alla inlägg
  • Skånetös

Jasså var ligget detnågonstans? Då får du betala det själv? Min bror och hans tjej bokade ett ul på mariakliniken i Hässleholm och de betalde 300 kr och var inga problem med tider! Då kanske vi kan få din tid istället :)

• Skånetös
    anno81 skrev 2014-06-23 11:41:51 följande:

Tack ska ni ha. Blev inte många timmars sömn inatt så oroligsom jag var. Efter den första blicken på skärmen kunde vi konstatera att det var 2 små gryn i magen som rörde på sig och hjärtan som slog. Helt magiskt. Kan verkligen rekommendera denna läkaren skånetös om du inte vill vänta på tid hos Emma.

Åh vad roligt!!! Är verkligen glad för eran skull!! Era små guldägg!! Får jag ingen tid under de kommande veckorna hos Emma så ringer jag dit du var idag :)
  • Skånetös
    anno81 skrev 2014-07-10 09:20:43 följande:

Skånetös: hur mår du? Har du fått göra ul ?

Kommer precis från ul! Där var bara 1 och hjärtat slog fint. Är i vecka 7+ 5. Helt otrolig känsla. Inte mycket som slår det :) Jag mår faktiskt ganska bra. Illamåendet kommer när jag blir hungrig, har aldrig kräkts. Ganska trött om kvällarna men brösten är värst! Har riktigt ont värst om nätterna. Har faktiskt börjat sova med sporttopp. Hjälper ganska bra. Nu ska jag ringa till barnmorskemottagningen och boka tid :) hur mår du själv som väntar tvillingar?
  • Skånetös

Oj vilken upplevelse.! Så skönt ni alla mår bra efter omständigheterna. Vet dom varför hon bestämde sig komma tidigare? Behöver hon sondmatas eller det fungerar med amningen? Kan tänka mig att det kommer bli underbart att få komma hem till sitt eget igen. Lycka till med ert underverk och njut <3

• Skånetös

Anno81 fram till vecka 9 mådde jag jätte bra och var lite orolig eftersom jag inte kände något men nu har både tröttheten och illamåendet slagit till! Har svårt att få i mig något! Hade gått upp ett par kilo som jag nu gått ner! Mina armband från Apoteket hjälper mindre och mindre! Men är i vecka 12 nu så jag hoppas det ger med sig snart så man kan återgå till sin träning och inte somna var man än sätter sig :) ska på inskrivning nästa vecka!

Hur mår du och tvillingarna?

• Skånetös
    anno81 skrev 2014-09-12 17:45:40 följande:

Skånetös: hur är det med dig o magen? Snart ul?

Jodå det är bara bra med mig och magen. Den växer så nu syns det utanpå kläderna också. Det är så mysigt. Var och lyssnade på hjärtljuden i måndags. Helt magiskt! Jag tror jag kände bebisen i magen för första gången igår. Märklig men underbar känsla! Ska på ul den 22 september. Hur är det med dig och tvillingarna? Du måste ha varit på ul redan?
  • Skånetös

[quote=74395482][quote-nick]Adina15 skrev 2014-11-25 07:28:49 följande:[/quote-nick]Hej alla bästa kämpande superkvinnor!

vill bara meddela att jag äntligen plussat på stickan! äntligen äntligen ÄNTLIGEN!!!

jag njuter av stunden och försöker att inte tänka på ev risker just nu även om jag vet att det är oerhört tidig fas och jag fått tidigt missfall vid IVF förr.

fy fasen vad vi längtat och kämpat under såååå  många år och otaliga försök på detta, nu har vi i alla fall kommit hit! och funkar det heller inte denna gång så tänker jag banne mej ge mig upp på hästryggen igen.

vill få peppa alla med min glädje och hopp. så länge man är ofrivilligt barnlös utan medicinsk direktförklaring så är det bara pengar och individuell ork som sätter stopp för hur länge man kan kämpa vidare. Det ÄR fruktansvärt tungt, tomt och sorgligt med den längtan man bär på. Det finns INGEN av dem som fått barn på naturlig väg utan problem som kan förstå vad man går igenom. Men å andra sidan så är det orättvist många som drabbas av detta djävulskap.

Jag önskar av hela mig att alla här inne också får uppleva glädjen av ett plus snart, hoppet är det sista som överger en. Stor kram 

stort stort grattis till plusset!! En helt magisk känsla när plusset visar sig. Bara njut <3

• Skånetös

God fortsättning allihopa. Är i v 35 så nu är det inte långt kvar. Mår jätte bra och njuter för fullt. Anno81, hur är det med dina gossar? Guldlock, hur mår du? Snart dax för ultraljud :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013