Inlägg från: Skånetös |Visa alla inlägg
  • Skånetös

Insemination hösten 2013

anno81 skrev 2013-12-13 06:59:10 följande:

Tack Evy o Clin, men tyvärr det blev negativt. Längtar till januari nu så vi kan börja om igen.
    Nej så tråkigt... då håller vi tummarna att 2014 får en underbar början istället :)
  • Skånetös

Jag har inte varit inne här så mycket de sista två veckorna.

Har varit hos doktorn nästan varannan dag. Började först med en liten dos gonal f, sen hände det inte så mycket och då höjde vi till 50. Nu de sista gångerna har vi fått sänka till 37,5 igen för då började alla äggen växa.

Nu kom jag precis från min doktor Hans och nu är jag redo för insemination. Och så klart finns det ingen jour läkare ihelgen som kan göra inseminationen :(

Men jag ska ta ägglossningsprutan ikväll och så försöker vi själva ihelgen. Hans trodde chanserna var stora även om vi försöker själv iochmed jag är så ung och svarar väldigt bra på hormonerna.
    Så nu är jag lite gladare och mer hoppfull. Fick återbesök i mitten av januari för att antingen börja om eller lyssna på hjärtljuden. När han sa det ryste jag i hela kroppen. :) Hoppas hoppas :)

• Skånetös

Ett var 17 mm och ett var på 15 mm. Så om en timme ska jag ta ägglossningssprutan. Har ju hört att den gör mer ont än gonal f.

• Skånetös

Vad härligt linnea83.. Skönt att komma bort ett tag och njuta av varandra :) När ska du till Hans Anno81? Har börjat med crinone nu och minsann lite kladdigt :)

• Skånetös

Hans sa till oss tre till fyra inseminationen får vi innan vi går vidare med ivf! Fast jag tar hellre crinone än sprutorna!! :)

• Skånetös
    clin skrev 2013-12-19 08:08:05 följande:
    BIM +3 idag, ingen mens än. Och har förvånat mig själv o inte testat än. Sist jag gjorde insem så kom mensen på Bim +4, så räknar med den imorgon. Men de finns ett litet hopp att jag kanske kan vara gravid. Dem vattninga flytningarna är kvar, det ärdem enda känningarna. Tänkte testa på lördag om inte mensen kommit. Hoppas på en fin julklapp! God jul till er alla.

Håller tummarna att ni får ett plus i julklapp!!! God jul :)
  • Skånetös
    clin skrev 2013-12-20 18:37:39 följande:
    Tjuvtestade idag. Tyvärr negativt, bim +4 idag. Trodde mensen skulle komma flera ggr idag, men bara dem rikliga vatten flytningar. Hoppet känns ju kört när de negativt på bim +4. :(

Åh nej vad tråkigt!! Men hoppet är inte över ännu... Håller fortfarande tummarna att ni får ett plus!! En vecka har gått nu sedan jag tog otrivelle sprutan. Känner ingen skillnad men kanske för tidigt ännu.
  • Skånetös

På söndag har det gått två veckor sedan vi skulle gjort vår insemination så tänkte jag skulle testa på måndag eller tisdag om inte mensen kommit. Läst att crinone kan fördröja mensen några dagar. Känner mig lite illamående och ömma och spända bröst men det kan man ju få av crinonen också så det är svårt att veta. När skulle ni till Hans igen Anno81?

• Skånetös

Ska bli skönt med ett nytt år! Två av mina närmaste vänner är gravida och det tog sig nästan på försöket. Min sambos syster är gravid, ett par på jobbet är gravida. Var jag än befinner mig är det någon som är gravid och påminner mig att jag inte är det!!!! Hoppas på ett mer positivt 2014 och att alla får det dom önskar sig! God fortsättning på er alla

• Skånetös

Hej tjejer!! Har varit ganska frånvarande sista tiden. Behövde komma ifrån lite men har varit här inne med jämna mellan rum och kollat till er alla :) jag har gjort min första riktiga insemination precis!! Äntligen fick vi till det efter många om och men! Har sprayat med synarela i tre veckor utan någon som helst effekt! I måndags var jag hos läkaren för att se om jag var nollställd så jag kunde börja med gonal f! Då var min slemhinna 12 mm tjock och hade ett ägg på 20 mm. Läkaren blev lika chockade som vi blev :) så vi tog en chansning och tog otrivelle sprutan samma dag och gjorde inseminationen idag!!! Nu äntligen är det våran tur ??

Svar på tråden Insemination hösten 2013