• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • anno81

Skånetös: hur går det med sprutorna o äggen? Snart dags för insemination?

Imorgon ska jag på hälsosamtal hos barnmorskan och sen är det bara en vecka kvar tills vi ska träffa Hans o se om det finns någon I magen. vågar inte riktigt tro på det ännu. Ska bli skönt att få slippa crinone I alla fall. 

• Varärstorken

Hej! Jag hoppar in här i tråden om det är ok. Jag har inseminerats den 23/10 och har BIM på onsdag. Har dock mensvärk idag så detta försök har troligtvis inte tagit. Blir ett nytt försök i så fall runt 15/11.

Tycker att det är skönt att kunna prata med andra i samma situation, för man känner sig lite ensam.

• Evy

Jag har BIM i morgon. Gjorde ett neg test idag på BIM-1. Tror det är kört för oss med denna gång Rynkar på näsan

Så himla konstigt för denna gång kände jag inte igen min kropp efter ÄL så därför trodde jag att det kanske hade tagit sig. Den 27/11 är nästa ÄL. Kommer denna gång att be om en Otriville spruta så ägget släpper i rätta tid :)

• Skånetös
    linnea83 skrev 2013-11-09 08:56:26 följande:
    Imorse kom mensen..Väntat men den dröjde med att komma..Nytt bim 5/12.Blä!

Åh vad tråkigt. Hoppas på bättre tur nästa gång :)
  • Skånetös
    clin skrev 2013-11-10 08:48:25 följande:
    Bim +4. Idag kom mensen. Nya tag, skall till hans dem 25. Och vi hinner en insemination innan jul. Kämpa på!

Nej vad tråkigt... Hoppas nästa gång är er tur
  • Skånetös
    anno81 skrev 2013-11-10 09:06:19 följande:
    Skånetös: hur går det med sprutorna o äggen? Snart dags för insemination?

Imorgon ska jag på hälsosamtal hos barnmorskan och sen är det bara en vecka kvar tills vi ska träffa Hans o se om det finns någon I magen. vågar inte riktigt tro på det ännu. Ska bli skönt att få slippa crinone I alla fall. 

Jag var hos hans i onsdags. Ska börja med gonal f 62,5 på tisdag sen återbesök måndagen efter. Så nu börjar det äntligen närma sig :) och du bara växer och bli större ;) härligt!!! Hur länge ska man ta crinone? Trodde det bara var två veckor efter inseminationen
  • Skånetös
    Evy skrev 2013-11-10 10:23:24 följande:
    Jag har BIM i morgon. Gjorde ett neg test idag på BIM-1. Tror det är kört för oss med denna gång 

Så himla konstigt för denna gång kände jag inte igen min kropp efter ÄL så därför trodde jag att det kanske hade tagit sig. Den 27/11 är nästa ÄL. Kommer denna gång att be om en Otriville spruta så ägget släpper i rätta tid :)

Som sagt hoppet är inte över förrän mensen kommer!!! Håller fortfarande tummarna att du har en bebbe i magen :)
  • Skånetös
    Varärstorken skrev 2013-11-10 10:06:01 följande:
    Hej! Jag hoppar in här i tråden om det är ok. Jag har inseminerats den 23/10 och har BIM på onsdag. Har dock mensvärk idag så detta försök har troligtvis inte tagit. Blir ett nytt försök i så fall runt 15/11.

Tycker att det är skönt att kunna prata med andra i samma situation, för man känner sig lite ensam.

Hej och välkommen hit. Är det första inseminationen? Har ni försökt länge? Hoppas på ett plus för er på onsdag!!!
  • Varärstorken

Det är andra inseminationen. Men vi har haft ett ofrivilligt uppehåll på grund av ett dödsfall i familjen. Men nu är vi på banan igen!

Har haft svag mensvärk sen igårkväll men ingen mens. Ska faktiskt testa i morgon bitti om mensen inte dykt upp. Har inte jättehöga förväntningar, men lite pirrigt är det.

• anno81
    Skånetös skrev 2013-11-10 15:51:54 följande:

Jag var hos hans i onsdags. Ska börja med gonal f 62,5 på tisdag sen återbesök måndagen efter. Så nu börjar det äntligen närma sig :) och du bara växer och bli större ;) härligt!!! Hur länge ska man ta crinone? Trodde det bara var två veckor efter inseminationen

Blir nog I 2 veckor som man tar dem ( 2 paket) , men jag tycker inte om dessa vagiatorer. då ska du träffa Hans den 18/11 om jag räknar rätt? jag ska med dit då på em. hi hi
Svar på tråden Insemination hösten 2013