• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • LillaSofie

Hej! Jag hoppar in här :) Jag och min sambo var på återbesök efter en spolning vi gjorde. Och då det verkar finnas passage och då vi låg rätt i cykel så fick vi frågan om vi ville testa insemination. startade med pergo igår och på måndag blir det ultraljud. och om allt ser bra ut blir det insemination på onsdag nästa vecka. Är det svårt att ta sprutan förresten? Åh jag är så nervös!!!

• Evy

Tänkte uppdatera lite:

Mensvärken har avtagit något och över gått till lite molande värk då  och då. Brösten är fortfarande ömma och svullen mage. Svullna magen tycker jag är jobbigt för jag är annars smal så det och det ser ut som jag är gravid. Så idag fick man ha lite större tröja på sig på jobbet.

Jag har fått hem tester nu men jag kommer avvakta till helgen kanske eller till och med BIM som är den 11/11.

• sama12

Sitter och väntar nervöst på att få mäta äggblåsor. Hoppashoppas att det inte är för många som växt till sig. Och att jag kan få tag ägglossningssprutan idag.
    Nervöst var det ja!

• Evy
    sama12 skrev 2013-11-06 08:22:24 följande:
    Sitter och väntar nervöst på att få mäta äggblåsor. Hoppashoppas att det inte är för många som växt till sig. Och att jag kan få tag ägglossningssprutan idag.
    Nervöst var det ja!
    håller tummar och tår!!
  • linnea83

Bim -1 idag och negativt test tyvärr =(..

sama12 skrev 2013-11-06 08:22:24 följande:
    Nervöst var det ja!
    Det går säkert fint!Kram!

• Skånetös
    clin skrev 2013-11-06 06:42:01 följande:
    Nepp, inget plus. Bara att vänta på mensen nu då. :( kunde inte bli en sämre start på dagen.

Hoppet är inte över förrän mensen kommer. Du kanske inte har tillräckligt med hcg i kroppen ännu för att Stickan ska bli ett plus. Vänta och se om mensen kommer annars testa igen. Håller tummarna för dig!!
  • Evy
    linnea83 skrev 2013-11-06 08:37:43 följande:
    Bim -1 idag och negativt test tyvärr =(..

Det går säkert fint!Kram!

Du är fortfarande innan BIM och ingen mens än, Vi håller tummarna för dig också på att mensen håller sig borta och att du får ett plus.
  • sama12

Linnea83: håller tummar och tår för dig!!

Det gick bra idag. Ska ta sista gonal f i eftermiddag och ägglossningsspruta imorgon bitti för insemination på fredag! Hoppas nu att det bara släpper de två äggen som var tillräckligt stora. Låg ett till och lurade men doktorn trodde inte att det skulle hinna växa ikapp till imorgon.

Men nu undrar jag...
    Vi ska vara där kl två. Jag ska insemineras kl tre;
    När ska mannen fixa ner spermierna i burken?
    Doktorn svarade en timme innan. Men jag fattade inte svaret kom jag på sen.

Och när mannen gjorde spermaprov skulle han ha utlösning två dygn innan provet, är det samma som gäller nu?

• Evy
    sama12 skrev 2013-11-06 12:24:26 följande:
    Linnea83: håller tummar och tår för dig!!

Det gick bra idag. Ska ta sista gonal f i eftermiddag och ägglossningsspruta imorgon bitti för insemination på fredag! Hoppas nu att det bara släpper de två äggen som var tillräckligt stora. Låg ett till och lurade men doktorn trodde inte att det skulle hinna växa ikapp till imorgon.

Men nu undrar jag...
    Vi ska vara där kl två. Jag ska insemineras kl tre;
    När ska mannen fixa ner spermierna i burken?
    Doktorn svarade en timme innan. Men jag fattade inte svaret kom jag på sen.

Och när mannen gjorde spermaprov skulle han ha utlösning två dygn innan provet, är det samma som gäller nu?
    Din man har 1-1,5 timme på sig att köra sperman i burken in till kliniken. Och sperman måste hållas kroppsvarm så innanför tröjan kanske är bra.
    skulle jag vara ni skulle jag undvika att han får utlösning fram till ni ska inseminera (fredag). Då hinner det samla på sig massa fina simmare :)

• Mallan82

Hej!

Hoppar med på hörn om det är ok? Är precis ny här :) Vi gjorde första inseminationen 23 oktober, och har Bim idag... Vet inte, får för mig att mensen är på g. Hur som helst, bra med folk i samma sits att prata med.

För min del fick jag ta otrivelle både innan och 2 ggr efter inseminationen och har haft en massa symptom, men det blir ju lite svårt att tyda efter 3 hormonsprutor

Hur går det för er andra? Nån mer med bim idag?

Svar på tråden Insemination hösten 2013