• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • Mallan82
    Evy skrev 2013-11-15 14:55:32 följande:
    I morse tog jag min allra första Pergotime tablett. Ska äta dag 5-9. Spännande att se om jag får några biverkningar.Har nämligen läst om lite olika symptom man kan få. Men får vi ett plus så är det så värt det!
    Oh spännande!! Jag åt min sista igår, och hade lite längre cykel nu så nytt vul på måndag, och troligen insemination på onsdag :) Heja oss! 
  • Mallan82
    saffran78 skrev 2013-11-15 16:04:35 följande:
    Femte och sista dag på femar i dag. Vet inte om jag haft några biverkningar, varit lite trött och hängig kanske. Svårt att veta om det är biverkningar eller något annat. Det sägs iaf att femar ska ha färre biverkningar än pergotime. Hur som helst är det skönt att ha kommit ett steg närmare första inseminationsförsöket. Nästa steg är VUL på måndag. Håller tummarna för att det vuxit till "lagom mycket".

Har googlat och youtubat information om ovitrelle i dag. Oroar mig lite för att klanta mig och göra fel (ja, jag vet att det är fånigt), men det verkar ju enkelt i teorin åtminstone. 
    Åh, jag har också vul måndag. Då är vi kanske jättesynkade. otrivellen är lätt och gör inte ont :) 
  • Mallan82
    linnea83 skrev 2013-11-16 07:49:38 följande:
    Hej tjejer!Har inte varit inne på ett tag,haft lite paus =).Igår fick vi papper till ivf,tid redan den 3:e dec!!Hade inte alls förväntat mig detta..Vi har ju 2 inseminationer kvar.Denna cykeln har vi "paus" (dock mer sex än någonsin haha).Har inte tagit prover och kommer inte kunna göra det innan tiden.Inte heller nästa cykel kommer jag hinna (tror jag).Och hur blir det me våra insem?Så många frågor,och ingenstans kan jag ringa för att det är helg!Skit me =/.Men såklart jätteglad att vi får så mycket hjälp,och snabbt också dessutom =).
    Vill helst inte var a med i ivf-tråd förrän det är dags så hoppas ni inte har ngt emot att jag hänger här =)..
    Kram på er! 
    Var någonstans är er ivf-tid? Sthlm? Undrar för vi har skickat remiss och jag är nyfiken på väntetiden. Blir det ivf är det såklart lite mer hormoner och meckande, men å andra sidan mkt bättre odds för att lyckas också :) 
  • linnea83
    Mallan82 skrev 2013-11-16 10:11:06 följande:
    Var någonstans är er ivf-tid? Sthlm? Undrar för vi har skickat remiss och jag är nyfiken på väntetiden. Blir det ivf är det såklart lite mer hormoner och meckande, men å andra sidan mkt bättre odds för att lyckas också :) 
    I Halmstad =)..Så vi har tur att jag bor där vi gör =)..Men du kan ju alltid ringa om vårdgarantin.3 mån är det som gäller,kan dom inte hjälpa er i er så kan dom skicka er till ett annat landsting =).
  • LillaSofie
    anno81 skrev 2013-11-14 09:47:45 följande:

Jag håller tummarna. lycka till idag!Skrattande
    Det gick väldigt bra. Jag har ju två st livmödrar (livmodrar? ;)) och jag blev inseminerad i båda. Nu är det ju så himla jobbigt att bara gå runt och vänta. Jag har typ som "mensvärk" lite molande på båda sidorna, men nu kan man bara vänta och se. Och hålla tummarna. Man hoppas ju såklart, hur som helst.... 13 dagar kvar innan vi får svar.
  • LillaSofie
    Mallan82 skrev 2013-11-16 10:06:18 följande:
    Oh spännande!! Jag åt min sista igår, och hade lite längre cykel nu så nytt vul på måndag, och troligen insemination på onsdag :) Heja oss! 
    Heja heja, håller tummen hårt!! :)
  • LillaSofie
    Skånetös skrev 2013-11-14 18:37:02 följande:
    Lillasofie: hoppas allt gick bra idag. Håller tummarna. Har tagit sprutorna nu i tre dagar och det ömmar ordentligt i magen. Hoppas det lyckas på första försöket för det är inte roligt att sticka sig själv!! :(
    Ja det gick bra idag. Pendlar mellan hopp och förtvivlan men kan inte göra annat än att vänta nu. Har ju två st livmödrar, så det finns en chans att det blir tvillingar, eller en bebis. Jobbigt att vänta bara :(

Håller tummen för er!! :)
  • Evy
    Mallan82 skrev 2013-11-16 10:06:18 följande:
    jaa heja oss!!  :) Jag kommer att göra VUL på dag 15. Hoppas att det blivit några fina ägg så man kan få åka hem och ta sprutan. 
  • Mc angel

Hallojs... Ledsen att jag vart så frånvarande... Vi har vart bortresta, haft 2 års kalas och så dog min morfar hastigt för ett par veckor sedan... Mycket å tänka på å fixa med...

Men mitt i sorgen tror jag att jag har glädjande nyheter...
    Vi gjorde insem innan vi reste bort för nu 12 dagar sedan...
    Jag som e så otålig gjorde ett tidigt test nu i morse alltså 2-3 dagar innan bim... Och vi fick positivt resultat!!!
    Det stod gravid 2-3 veckor vilket skulle stämma då vi är inne i vecka 2 i sånt fall...
    Jag vågar inte riktigt skrika hej ännu men jag gör ett till test på fredag å e d gravid då med så tror jag att det ska va rätt säkert... :o)

Sen kommer jag ju såklart va dönervös nu efter att man upplevt ett missfall... Fattar inte hur jag ska kunna njuta av att vara gravid efter den upplevelsen... Men vi får se... *ler*

• Evy
    Mc angel skrev 2013-11-18 06:58:01 följande:
    Hallojs... Ledsen att jag vart så frånvarande... Vi har vart bortresta, haft 2 års kalas och så dog min morfar hastigt för ett par veckor sedan... Mycket å tänka på å fixa med...

Men mitt i sorgen tror jag att jag har glädjande nyheter...
    Vi gjorde insem innan vi reste bort för nu 12 dagar sedan...
    Jag som e så otålig gjorde ett tidigt test nu i morse alltså 2-3 dagar innan bim... Och vi fick positivt resultat!!!
    Det stod gravid 2-3 veckor vilket skulle stämma då vi är inne i vecka 2 i sånt fall...
    Jag vågar inte riktigt skrika hej ännu men jag gör ett till test på fredag å e d gravid då med så tror jag att det ska va rätt säkert... :o)

Sen kommer jag ju såklart va dönervös nu efter att man upplevt ett missfall... Fattar inte hur jag ska kunna njuta av att vara gravid efter den upplevelsen... Men vi får se... *ler*
    Hej och beklagar för din förlust :(

Men också Stort grattis till det positiva resultatet!
    Hur många insemination försök gjorde ni?
Svar på tråden Insemination hösten 2013