• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • Evy
    saffran78 skrev 2013-11-12 18:08:52 följande:

Evy, nu börjar en ny månad med ny chans! Deppa inte ihop.
    Mallan82 skrev 2013-11-12 19:12:34 följande:
    Hurra! Ökade chanser. Min gyn sa lite snällt att "jaja, se försök ett som en träningsgång så kör vi på riktigt nu". :) 

Kommer heja på och hålla tummarna.  

Tack tjejer! Solig
    Ja nu kör vi på riktigt!
    Nu får vi ännu mer hjälp och det känns spännande att få prova något nytt :)

• Evy
    sama12 skrev 2013-11-12 21:52:39 följande:
    Så mycket spännande på gång här. Håller tummarna för er alla.

Här är ännu en dag av vänta äntligen slut. Vet inte heller när jag har beräknad bim då jag varit nedreglerad så länge och aldrig haft nån jämn cykel.. Men tror ni jag kan testa nästa lördag? Tog otrivelle i torsdags kl fem på morgonen..
    jag tror absolut att du kan testa dig nästa lördag Glad Hoppas du kommer få ett fint plus då!

Har du fått några biverkningar från otrivelle sprutan?
  • sama12

Inga biverkningar vad jag vet... Jag har ju haft många biverkningar från nedregleringen och de släppte i torsdags eftersom jag slutade med nässpray och tog otrivellen. Så jag var lite speedad av att jag inte mådde illa samt att jag var nervös inför fredagens insemination. Sen mådde jag lite illa igen på helgen men det har jag alltid gjort vid äl.
    Nu går jag och känner efter på minsta smågrej. Haha.

• Evy
    sama12 skrev 2013-11-13 14:07:23 följande:
    Inga biverkningar vad jag vet... Jag har ju haft många biverkningar från nedregleringen och de släppte i torsdags eftersom jag slutade med nässpray och tog otrivellen. Så jag var lite speedad av att jag inte mådde illa samt att jag var nervös inför fredagens insemination. Sen mådde jag lite illa igen på helgen men det har jag alltid gjort vid äl.
    Nu går jag och känner efter på minsta smågrej. Haha.
    haha lätt att det blir så att man "letar" symptom. Håller tummarna för er att det blev en lyckad insemination :)

• sama12

Har du tagit nässpray med evy?

Jag tror inte att det har lyckats men jag hoppas.
    Finns det risk att få falskt plus efter behandling med först gonal och sen otrivelle?
    Kan man se på temperaturen med om det är dags för mens?

• Evy
    sama12 skrev 2013-11-13 21:39:44 följande:
    Har du tagit nässpray med evy?

Jag tror inte att det har lyckats men jag hoppas.
    Finns det risk att få falskt plus efter behandling med först gonal och sen otrivelle?
    Kan man se på temperaturen med om det är dags för mens?
    nä ingen nässpray. Vad är det för nässpray?
     Vi ska bara testa pergotime dag 5-9 och sen otrivelle sprutan.

Jag har läst om att man kan få "falska" plus när man tagit otrivelle sprutan. Tror man säger att hormonet sitter i ca 10 dagar efter då man ska nog inte prova innan 10 dagar :)
  • LillaSofie

Idag klockan 13 är det tid för insemination och jag är så nervös. Man vill hoppas men samtidigt inte. Håll tummarna!

• anno81
    LillaSofie skrev 2013-11-14 09:21:00 följande:
    Idag klockan 13 är det tid för insemination och jag är så nervös. Man vill hoppas men samtidigt inte. Håll tummarna!

Jag håller tummarna. lycka till idag!Skrattande
  • Evy
    LillaSofie skrev 2013-11-14 09:21:00 följande:
    Håller tummar och tår!! Glad
  • sama12

Evy: synarel heter nässprayen. För nedreglering.

Lillasofie: håller tummarna!!

Svar på tråden Insemination hösten 2013