Inlägg från: Skånetös |Visa alla inlägg
  • Skånetös

Insemination hösten 2013

anno81 skrev 2013-11-23 08:56:41 följande:
    Använder du sprayet nu då? Jag skulle ha börjat med sprayet den 4 dec men då skulle vi inte hinna innan jul. Hoppas ni hinner med en omgång till nu I December. Skulle du få sänkt dos med eftersom du fick för manga ägg sist?

Läste här på datan att orgalutran är en hemsk nål som man tydligen får tvinga in I huden. sen ska man kolla så att man inte har träffat ett kärl. endel har tagit den I låret men de flesta har tagit den I magen pga att man I regel har lite mer fett där. får försöka ringa läkaren på måndag annars och kolla 

Jag sprayar fortfarande. Vi skulle diskutera dosen den 3 dec. Antingen 37,5 eller 50 och sen skulle det göras fler vul. Det är lättare att sticka i magen än låret tycker jag. Väljer man låret ska man sticka sig på utsidan av låret för att minska risken att träffa blodkärl.
  • Skånetös
    anno81 skrev 2013-11-25 15:06:51 följande:
    Ringde och pratade med sköterskan idag på kvinnoklinken och hon sa att jag kunde få ta den I magen! Dagarna går fort nu. Idag blir det spruta nr 4 och imorgon börjar jag med 2 sprutor, hur jag nu ska överleva detta.

Vad skönt att du kunde ta sprutan i magen! Min första spruta tog en kvart innan jag vågade sticka mig själv. Jag sticker andra människor dagligen i mitt jobb men det är annorlunda att ge sig själv en spruta i magen :) när ska ni in och träffa hans nästa gång? Min sista primolut tab ska jag ta på onsdag sen förväntas mensen komma ihelgen.
  • Skånetös
    Skånetös skrev 2013-11-25 18:55:14 följande:
    Vad skönt att du kunde ta sprutan i magen! Min första spruta tog en kvart innan jag vågade sticka mig själv. Jag sticker andra människor dagligen i mitt jobb men det är annorlunda att ge sig själv en spruta i magen :) när ska ni in och träffa hans nästa gång? Min sista primolut tab ska jag ta på onsdag sen förväntas mensen komma ihelgen.

Hur går det att ta två sprutor? Några biverkningar? Clin hur går det för dig?
  • Skånetös

Hur raderar man ett inlägg? Blev fel förra inlägget
    Anno81 hur går det att ta två sprutor? Några biverkningar?
    Clin hur går det för dig?

• Skånetös
    anno81 skrev 2013-11-28 11:59:28 följande:

Precis hemkommen med ett stort leende. Efter endast 6 sprutor med gonal f är jag redo för insemination!!! Hans hittade ett ägg på ca 17* 20  så han sa bara kör hem och ta ovitrellen och kom hit imorgon em för insemination. Dock kan nog inte min man följa med imorgon men det får gå ändå. håller tummarna för dig imorgon.

Åh vad roligt!!
    Håller tummar och tår för att det går hela vägen denna gången!!
    Ska din man inte vara med i morgon eller han lämnar sitt prov hemma istället?
  • Skånetös
    anno81 skrev 2013-12-01 18:39:49 följande:
    Stort lycka till imorgon clin! Skånetös: var det denna veckan som du skulle träffa Hans o börja med sprutorna?

På tisdag fm. ska jag till en som heter Mårten. Hans hade ingen tid på tisdag. Får hoppas han är lika bra som hans :) hur känner du dig efter inseminationen? Ihelgen var det ett till par som vi känner som är gravida :( nu håller vi tummarna för december :)
  • Skånetös
    anno81 skrev 2013-12-06 19:13:58 följande:
    tråkigt att höra. hoppas det tar sig nästa gång.

Hoppet är inte över förräns mensen kommer!!! Hoppas att den håller sig borta
  • Skånetös
    anno81 skrev 2013-12-08 10:05:52 följande:
    Hallå tjejer! Hur går det för er?

Skånetös: Hur går det med äggen? funkar det bättre med lägre dos?

Clin: känner du av något?

Jag var hos Emma i fredags efter tagit gonal f 37,5 i tre dagar och då hade det inte hänt så mycket. Ökat till 50 nu över helgen och ska dit imorgon förmiddag. Hoppas på insemination nästa vecka. Hur mår du efter andra inseminationen? När är test dag? Hoppas vi alla får ett efterlängtat plus i julklapp :)
  • Skånetös
    Evy skrev 2013-12-12 09:22:03 följande:
    Digitala testet :)
    Håller alla tummar och tår att ni andra också lyckas!

Åh så roligt!!! GRATTIS EVY!!!!!!!!!!!! Du ger oss andra hopp.. Är så glad för din skull.Vilken härlig julklapp ni fått i år... :)
Svar på tråden Insemination hösten 2013