Inlägg från: Skånetös |Visa alla inlägg
  • Skånetös
    anno81 skrev 2014-02-25 20:19:07 följande:
    Tråkigt att höra skånetös. När ska du till Hans nästa gång? Jag ska dit den 11/3.

Jag ska till en kvinnlig läkare den 7/3 för att ta bort en muskelknuta i livmodern. Hans har sagt att det är kanske den som spökar och gör att jag inte blir gravid. Kan ju alltid hoppas att han har rätt :)
  • Skånetös
    clin skrev 2014-02-27 09:35:02 följande:
    Jag har varit hos Emma en gång, hon är väldigt nogrann o duktig. Kanske lite hårdhänt. ;) hur många inseminationer har du gjort? Kram

Vi har gjort en fullständig insemination! Förra gången skulle vi inseminerats på en helg och då fanns där ingen läkare som kunde göra det. Då fick vi försöka hemma själv. Hur många har ni gjort? Hans har sagt till oss att vi får göra så många inseminationen vi vill och orkar.
  • Skånetös
    clin skrev 2014-02-27 11:39:45 följande:
    Vi har precis gjort vår tredje, förra fredagen. Vi tänkte skicka remissen efter dena gången. Hans sa efter fyra ggr så är chanserna väldigt små. Då var de bättre o gå vidare om vi så önskade. Så när vi har skickat remissen gör vi en fjärde gång. Skulle de ta sig så kan man kalla tillbaka den. Mycket tankar finns, varför blev vi de paret som måste gå den långa resan mot en bebis.

En av mina vänner fick en pojke i veckan. Tog sig på tredje försöket. Lite avensjuk blir man allt!!
  • Skånetös
    clin skrev 2014-03-07 18:28:28 följande:
    Börjar bli nervös.....

Håller tummarna för att det lyckas denna gången för er Clin!!! Jag gjorde en hysteroskopi idag där dom tittar in i min livmoder med en liten kamera så man kan se allt på en skärm. Läkaren hittade en ganska stor polyp som satt mitt för ingången till höger äggledare! Läkaren trodde att det är den som kan vara orsaken till att vi inte kan bli gravida! Ägget som släpps från höger äggstock kommer inte förbi polypen så det är inte så konstigt att vi misslyckades med vår förra insemination! Det var just höger sida som det mogna ägget var. Men han kunde inte ta bort polypen under bara lokalbedövning så jag ska få en tid till dagoperation så ska dom söva mig lite lätt istället. Om tre veckor åker jag till USA i två veckor så dom hade ingen tid innan jag reser så det får bli i mitten av april. Tråkigt att behöva vänta så länge men det känns ändå ganska skönt att dom kanske hittat en orsak till varför jag inte blir gravid!! Det har varit jobbigt att inte veta varför det aldrig tar sig! Sen kan man inte till hundra procent säga att det är polypen men när den är borta så ökas oddsen iallafall :)
  • Skånetös
    anno81 skrev 2014-03-08 14:52:09 följande:
    Clin: tråkigt att höra. Jag hade nog gjort en insemination till ifall det är kö till Ivf. På tisdag ska jag till läkaren o kolla om mina blodprover var bra sen kör vi igång med det sista försöket. Någon som vet hur man gör med sina vul kontroller vid Ivf i Danmark? Måste man åka ner dit ofta o kolla?

Då håller vi tummarna att det går vägen denna gången så ni slipper ivf!!!! Jag tror du kan få göra dina vul i Kristianstad
  • Skånetös

Vad tråkigt Clin! Du har aldrig tittat in i livmodern för att se om du har muskelknutor eller polyper? De kan fungera som en spiral och göra det svårt för ägget att fastna. De är svåra att upptäcka via vul. Jag gjorde en så kallad hysteroskopi i fredags där dom hittade en polyp som blockerar ingången till min högra äggstock och doktorn sa att det kan vara den som gör att vi har svårt att bli gravida! Det är värt att kolla upp det iallafall.

• Skånetös
    anno81 skrev 2014-03-11 14:30:23 följande:
    Clin: tror numret är 044-3091309 till deras sekreterare. Tror de har tid 8.30 el 8.45. Var hos Mårten idag o pratade lite om Ivf i Danmark mm. Mina prover såg bra ut så nu var det bara till att sätta igång med vårt fjärde försök. Vid vul såg han att slemhinnan såg kanon ut samt att jag hade en äggblåsa på 22. Helt otroligt! Min kropp har för en gångs skull bestämt sig för en ägglossning. Ska ta ovitrellen ikväll och så blir det insemination på torsdag. Helt otroligt!! Så glad att jag slipper nässprayet o alla sprutorna.

Grattis vad roligt!! Håller alla tummar och tår för er!!!! :)
  • Skånetös
    Kurrydutt skrev 2014-03-12 00:21:49 följande:
    Jag va me om samma sak. Vi försökte i två år och de hittade inget fel men sen gjordes en undersökning o då hittades en polyp i livmodern. Opererade bort den o tre månader senare blev jag gravid. Är i v 33 nu :)

Grattis till graviditeten. Vi har snart försökt i tre år och inga fel har hittats på någon av oss. Synd de inte gjorde denna undersökningen tidigare kan jag tycka nu i efterhand! Tyvärr kunde dom inte ta bort den då utan jag måste sövas och de hade ingen tid förrän nästa månad. Men jag hoppas att det är polypen som gör det svårt för oss och att vi lyckas precis som ni gjorde efter den är borta. Tack för att du delade med dig, du har gett mig lite mer hopp :)
Svar på tråden Insemination hösten 2013