• Moasmostermia

Utredning igång. flera som precis börjat?

Finns ju några trådar för detta.

Men jag och min sambo var igår på första mötet med en barnmorska på Kvinnokliniken för en start av utredning. Då jag har Pcos. Ska bli intressant att se vad de kommer att bli för behandling i vårat fall. Själv så hoppas jag att vi "bara" kommer behöva hjälp i tablett form men tankarna på allt de andra finns ju självklart där. Några flera som precis startat sin utredning som förhoppningsvis resulterar i en bebis!.

• Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?
  • trina

Om vi nu kör "vem har värst kropp" tar jag nog priset.... Innan hormonbehandlingarna i somras hade jag inte mens alls pga min pco nu. Nu jar jag haft blödningar varje dag i fem veckor. Yay till celibat (eller inte). Ska se om jag kan få tag på vårdcentralen idag och få läkartid.

• Xaxxa
    Moasmostermia skrev 2013-10-18 07:23:14 följande:
    Xaxxa. Ja denna kropp kvinnan har förstår man sig inte på. Min kropp vet jag inte vad den gör. Den samarbetar inte med mig just nu.

Inte min heller. Blöder mycket idag så varför har jag då mensvärk då? Mensvärk beror ju på vad jag fattat det som att livmodern kramar ju för att stöta ut blodet men det verkar ju finnas bra mycket blod utan att krampa och dumma sig. Ont gör det. Ville veta om jag skulle äta Pergo denna vända så ringde kliniken så finns inte sköterskor och inga läkare på kliniken idag så återkom på måndag igen. Sa att jag är på dag 5 på måndag och ska börja äta samma dag i så fall och frågade om läkarn kunde ringa mig och bara lämna ja eller nej svar men så går det inte till så ringa sköterskorna på måndag så fixar dom recept på det under dan i så fall, men det verka på den jag prata med i telefon nu idag som att sköterskorna inte ens rådfrågar läkarn .
  • Xaxxa
    trina skrev 2013-10-18 07:26:54 följande:
    Om vi nu kör "vem har värst kropp" tar jag nog priset.... Innan hormonbehandlingarna i somras hade jag inte mens alls pga min pco nu. Nu jar jag haft blödningar varje dag i fem veckor. Yay till celibat (eller inte). Ska se om jag kan få tag på vårdcentralen idag och få läkartid.
    Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös

Nej men åh stackare, tror det är ett vanligt problem med PCO tyvärr. Jag ska nog inte gnälla om min onda mensvärk och oregelbundna cykel när jag läser hur jobbigt du har det. Hoppas du får tag i läkare/gyn.
  • trina

Jag tror dock detta är en "biverkning" efter hormonerna i juni. Innan jag började med hormoner hade jag inga blödningar alls. Slutade med ppiller i 6mån och fick inte en enda blödning... Hoppas bara inte de säger att jag ska börja äta ppiller igen... Då blir jag riktigt arg. Vill helst inte börja äta Provera än heller, för jag blir ett monster på dem!

Provera kan man använda både för att hoppa över blödningar och få dem. Sålänge man äter dem så får man ingen mens. Men däremot så får man det när man slutar. Så i värsta fall får jag väl knapra dem fram tills jag ska till IVF mottagningen på sjukhuset i november. Då borde man kunna köra igång med sprutor på en gång. Min man tror inte vi kommer få köra igång med sprutor eftersom det kommer vara för nära julen.

• Xaxxa
    trina skrev 2013-10-18 08:57:30 följande:
    Jag tror dock detta är en "biverkning" efter hormonerna i juni. Innan jag började med hormoner hade jag inga blödningar alls. Slutade med ppiller i 6mån och fick inte en enda blödning... Hoppas bara inte de säger att jag ska börja äta ppiller igen... Då blir jag riktigt arg. Vill helst inte börja äta Provera än heller, för jag blir ett monster på dem! Provera kan man använda både för att hoppa över blödningar och få dem. Sålänge man äter dem så får man ingen mens. Men däremot så får man det när man slutar. Så i värsta fall får jag väl knapra dem fram tills jag ska till IVF mottagningen på sjukhuset i november. Då borde man kunna köra igång med sprutor på en gång. Min man tror inte vi kommer få köra igång med sprutor eftersom det kommer vara för nära julen.

Fy låter skitjobbigt och p-piller får vi hoppas du slipper för då kan du inte få barn alls, eller det underlättar inte för graviditet och Provera låter inte heller som nån höjdare. Vet dessvärre inte vad man gör åt det. Blöder du mycket så du behöver tampong eller spottings?
  • Xaxxa

Då har msn vart iväg och lämnat ett rör med blod nu då för att se om ens sköldkörtelvärden är som dom ska eller inte

• Xaxxa
    trina skrev 2013-10-18 18:19:07 följande:
    Satt sju timmar på gynakuten och fick inte träffa läkare. Fick en bokad till på måndag efter mycket om och men.

Men vad är det för en gyn akut där man får vänta över en hel helg?
  • dumdummast
    Moasmostermia skrev 2013-10-17 18:47:10 följande:
    Xaxxa. Ah tråkigt men skönt att den kom tidigt och som sagt inte sent. Aha okejs ja vi har landstinget i v-ås. Finns ju massa privata också.

Trina. Oj kan man köra trippel på den med.

Dumdummast. Hej hej. Är de träff med läkaren som gäller sedan?

Jo det är det. Maken fick tid den 20/11 för sitt spermie prov. Jag väntar på mensen så jag lan ta det första provet. Den har varit regelbunden ett och ett halvt år. Men nu när man vill att den ska komma är den sen.

Tog det lång tid för er att träffa läkaren efter proverna var tagna?
Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?