• Moasmostermia

Utredning igång. flera som precis börjat?

Finns ju några trådar för detta.

Men jag och min sambo var igår på första mötet med en barnmorska på Kvinnokliniken för en start av utredning. Då jag har Pcos. Ska bli intressant att se vad de kommer att bli för behandling i vårat fall. Själv så hoppas jag att vi "bara" kommer behöva hjälp i tablett form men tankarna på allt de andra finns ju självklart där. Några flera som precis startat sin utredning som förhoppningsvis resulterar i en bebis!.

• Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?
  • Moasmostermia

Dumdummast. Jag fick lämna blodprov vid första träffen med bm då jag har oregelbunden mens så är de svårt att veta min Äl. Vi har där den 8 okt ska dit den 31 okt. Så de gick ju snabbt så . Men känns som en evighet bara för att man går väntar.

• dumdummast
    Moasmostermia skrev 2013-10-19 09:02:00 följande:
    Dumdummast. Jag fick lämna blodprov vid första träffen med bm då jag har oregelbunden mens så är de svårt att veta min Äl. Vi har där den 8 okt ska dit den 31 okt. Så de gick ju snabbt så . Men känns som en evighet bara för att man går väntar.

Aah okej. Jag har också haft oerhört oregelbunden mens allt från en månad till nio månader. Men så blev den regelbunden för ett och ett halvt år sen. Men icket nu.

Känns som att jag måste ringa om mensen inte behagar att komma snart. Det gick fort. Lång tid att få svar på spermie provet?

Har ni försökt länge?
  • Moasmostermia
    dumdummast skrev 2013-10-19 09:12:38 följande:

Aah okej. Jag har också haft oerhört oregelbunden mens allt från en månad till nio månader. Men så blev den regelbunden för ett och ett halvt år sen. Men icket nu.
    Känns som att jag måste ringa om mensen inte behagar att komma snart. Det gick fort. Lång tid att få svar på spermie provet?
    Har ni försökt länge?

aha okejs. Har inte lämnat de provet än, de ska göras i veckan. vi har försökt i 1 är. ni då?.
    du kan inte få nå piller som startar en blödning?, eller måste de vara en spontan ?. 
  • dumdummast
    Moasmostermia skrev 2013-10-19 14:34:32 följande:
    aha okejs. Har inte lämnat de provet än, de ska göras i veckan. vi har försökt i 1 är. ni då?. du kan inte få nå piller som startar en blödning?, eller måste de vara en spontan ?. 

Jag vet inte. Har inte hört med dom om det. Utan när vi fyllde i blanketten, så kryssade jag i att den var regelbunden för att den varit det i ett och ett halvt år. Så får nu ringa om det dröjer allt för länge.. Aha okej, maken har fått tid 20/11 till det. Vi har försök i snart fyra år, men varit tillsammans sex och ett halvt och jag åt bara p-piller i ett halvt år efter vi blev tillsammans. Så oskyddat i sex år och försökt på allvar i 3 och ett halvt. Känns som en livstid. Jag har ju ätit provera förut, så. Men ska ringa och höra hur man gör om inte mensen kommer för den är en och en halv vecka sen. Fick du ta många prover?
  • Moasmostermia

Okejs. De tog tre rör med blod när jag var där. Hon sa att de kollade lite andra saker eftersom jag inte vet när Äl är som sagt så då kikade de efter lite annat. Bland annat om jag har vaccineras mot röda hund. Annars måste jag göra de och måste vänta på beh.

• dumdummast
    Moasmostermia skrev 2013-10-19 22:11:56 följande:
    Okejs. De tog tre rör med blod när jag var där. Hon sa att de kollade lite andra saker eftersom jag inte vet när Äl är som sagt så då kikade de efter lite annat. Bland annat om jag har vaccineras mot röda hund. Annars måste jag göra de och måste vänta på beh.

Aha okej, jo jag fick hem tre olika remisser så funderar om jag måste gå tre gånger. Får ringa i morgon. Men nu är mensen på g känner jag. Så bara vänta så får jag ta prover. Du har inte fått nå svar än? Det verkar vara olika det där med hur dom behandlar en.
  • Moasmostermia

Dumdummast. Hmm tre olika. Men låter konstigt om du måste gå tre ggr.
    Hoppas de kommer igång så du får ta proverna.
    Inte fått nå svar än på mina prover, kanske får de när vi ska träffa läkaren. Bm sa inget om de faktiskt, visar sig.
    Ja verkligen. Kanske beror på vilket landsting de är och om de är privat eller ej.

• Venne

Hej! Har ni plats för en till? Jag och min man har nyss lämnat in alla blodprover och spermaprover, så nu väntar vi på att få en tid på kliniken. Då ska jag göra en undersökning, vi får våra resultat av vars en läkare och sedan ska alla tillsammans prata om behandlingsalternativ. Som jag har fattat det iaf.

Vi har försökt få barn i 1,5 år nu. Jag har ett barn sedan tidigare, han har inga egna. I februari lyckades vi bli gravida, men det resulterade då i ett tidigt mf

Jag har den senaste veckan, sedan alla prover var färdiga och inskickade, känt mig riktigt deppig. Det var som en lavett i ansiktet av någon anledning. Mitt hopp dog, jag fick inse att vi nu sökte hjälp och vård för ofrivillig barnlöshet. Det blev liksom på riktigt. Känner någon igen det? Det borde ju vara positivt att vi ska få hjälp.

• dumdummast
    Moasmostermia skrev 2013-10-20 22:40:33 följande:
    Dumdummast. Hmm tre olika. Men låter konstigt om du måste gå tre ggr.

Hoppas de kommer igång så du får ta proverna.

Inte fått nå svar än på mina prover, kanske får de när vi ska träffa läkaren. Bm sa inget om de faktiskt, visar sig.

Ja verkligen. Kanske beror på vilket landsting de är och om de är privat eller ej.

Behövde inte vänta längre. Kom igång i dag. Så på tisdag blir det att lämna första provet. Jo det känns konstigt. Men dom på lab. På sjukan borde ju veta. Annars får jag ringa till kliniken men dom hade bara telefontid onsdagar. Har ni fått tid när ni ska träffa läkaren?
  • dumdummast
    Venne skrev 2013-10-20 22:50:55 följande:
    Hej! Har ni plats för en till? Jag och min man har nyss lämnat in alla blodprover och spermaprover, så nu väntar vi på att få en tid på kliniken. Då ska jag göra en undersökning, vi får våra resultat av vars en läkare och sedan ska alla tillsammans prata om behandlingsalternativ. Som jag har fattat det iaf.

Vi har försökt få barn i 1,5 år nu. Jag har ett barn sedan tidigare, han har inga egna. I februari lyckades vi bli gravida, men det resulterade då i ett tidigt mf

Jag har den senaste veckan, sedan alla prover var färdiga och inskickade, känt mig riktigt deppig. Det var som en lavett i ansiktet av någon anledning. Mitt hopp dog, jag fick inse att vi nu sökte hjälp och vård för ofrivillig barnlöshet. Det blev liksom på riktigt. Känner någon igen det? Det borde ju vara positivt att vi ska få hjälp.

Hej hej!

Börjar med att fråga om du behövde gå flera gånger och lämna prover? Ska och lämna mitt första på tisdag och är lite fundersam.

Men vad skönt att alla prover är lämnade. Jo, så har kag också förstått att det går till.

Nej, för mig är det bara en enorm lättnad att vi äntligen känt oss redo att ta detta steg efter så lång tid. Så jag tycker bara det är positivt att vi äntligen är igång. Men samtidigt känns det för Jävligt att vi måste gå denna väg
Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?