Venne skrev 2013-10-20 22:50:55 följande:
Hej! Har ni plats för en till? Jag och min man har nyss lämnat in alla blodprover och spermaprover, så nu väntar vi på att få en tid på kliniken. Då ska jag göra en undersökning, vi får våra resultat av vars en läkare och sedan ska alla tillsammans prata om behandlingsalternativ. Som jag har fattat det iaf.
Vi har försökt få barn i 1,5 år nu. Jag har ett barn sedan tidigare, han har inga egna. I februari lyckades vi bli gravida, men det resulterade då i ett tidigt mf
Jag har den senaste veckan, sedan alla prover var färdiga och inskickade, känt mig riktigt deppig. Det var som en lavett i ansiktet av någon anledning. Mitt hopp dog, jag fick inse att vi nu sökte hjälp och vård för ofrivillig barnlöshet. Det blev liksom på riktigt. Känner någon igen det? Det borde ju vara positivt att vi ska få hjälp.
Hej hej!
Börjar med att fråga om du behövde gå flera gånger och lämna prover? Ska och lämna mitt första på tisdag och är lite fundersam.
Men vad skönt att alla prover är lämnade. Jo, så har kag också förstått att det går till.
Nej, för mig är det bara en enorm lättnad att vi äntligen känt oss redo att ta detta steg efter så lång tid. Så jag tycker bara det är positivt att vi äntligen är igång. Men samtidigt känns det för Jävligt att vi måste gå denna väg