• Moasmostermia

Utredning igång. flera som precis börjat?

Finns ju några trådar för detta.

Men jag och min sambo var igår på första mötet med en barnmorska på Kvinnokliniken för en start av utredning. Då jag har Pcos. Ska bli intressant att se vad de kommer att bli för behandling i vårat fall. Själv så hoppas jag att vi "bara" kommer behöva hjälp i tablett form men tankarna på allt de andra finns ju självklart där. Några flera som precis startat sin utredning som förhoppningsvis resulterar i en bebis!.

• Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?
  • Moasmostermia

Venne. Välkommen hit.
    Själv har jag väl inte känt mig deppig. Har ju vetat från första stund att vi måste ha hjälp och inte kan få barn utan hjälp. Men envis som man är så vill man ju försöka själv.
    Däremot har jag väl en slags oro att vi inte kommer att klara den på enbart tab beh. Utan att de kommer sluta med sprutor de är min största skräck. Också för att man måste ta dessa sprutor själv men man ska ju inte ta ut allt i förskott utan hoppas att vi kommer få en bebis men hjälp av tab.

• trina
    Moasmostermia skrev 2013-10-20 23:08:57 följande:
    Venne. Välkommen hit.

Själv har jag väl inte känt mig deppig. Har ju vetat från första stund att vi måste ha hjälp och inte kan få barn utan hjälp. Men envis som man är så vill man ju försöka själv.

Däremot har jag väl en slags oro att vi inte kommer att klara den på enbart tab beh. Utan att de kommer sluta med sprutor de är min största skräck. Också för att man måste ta dessa sprutor själv men man ska ju inte ta ut allt i förskott utan hoppas att vi kommer få en bebis men hjälp av tab.

Äsch jag tror inte sprutorna är så farliga. Jag är också nålrädd med samtidigt tycker jag det kommer bli spännande, att äntligen prova på en behandling som man in i minsta milliliter kan styra!
  • Venne
    dumdummast skrev 2013-10-20 23:03:20 följande:

Hej hej!

Börjar med att fråga om du behövde gå flera gånger och lämna prover? Ska och lämna mitt första på tisdag och är lite fundersam.

Men vad skönt att alla prover är lämnade. Jo, så har kag också förstått att det går till.

Nej, för mig är det bara en enorm lättnad att vi äntligen känt oss redo att ta detta steg efter så lång tid. Så jag tycker bara det är positivt att vi äntligen är igång. Men samtidigt känns det för Jävligt att vi måste gå denna väg
    Ja jag lämnade blod två ggr, en gång å dag 21 i cykeln och en gång på dag 2-5.
  • Venne

Låter som att jag är lite ovanlig med min depp haha jag är nog mest rädd att behöva göra ivf med smärtsamma ingrepp som äggplock etc. Jag är jätterädd för vanliga gynundersökningar så jag fattar inte hur det här ska gå till.

Jag hoppas jag slipper göra kontrast-ul iaf för det har jag gjort innan. Har redan gjort alla blodprover en gång innan med men de valde att göra om det nu.

• dumdummast
    Venne skrev 2013-10-21 10:41:03 följande:
    Ja jag lämnade blod två ggr, en gång å dag 21 i cykeln och en gång på dag 2-5.

Aha okej. Då blir det nog samma för mig. Ska i morgon och lämna första provet. Maken har fått tid 20/11. Men lite rädd är jag nog också. Men att allt är igång känns skönt. Så får vi se sen. Min förhoppning är att det ska hjälpa med ägglossnings stimulerande. Men rädslan är där ibland att det måste bli ivf. I mitt landsting får vi bara ett försök betalt dessutom.
  • trina

Väldigt dumt att bara få ett försök med IVF! I Västra Götaland får man tre och jag tänker att då har man iaf två försök de kan försöka få alla doser av medicin och så rätt.

• dumdummast

Jo jag håller med om att det är väldigt dumt. Rent förjävligt tycket jag att det skiljer så mycket mellan landstingen.

• Xaxxa
    dumdummast skrev 2013-10-22 07:55:42 följande:
    Jo jag håller med om att det är väldigt dumt. Rent förjävligt tycket jag att det skiljer så mycket mellan landstingen.

Får man inga FET då om man får sina egna ägg frysta som klara av upptining?
Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?