Hihi ja det är med blandade känslor man går in med på testdagen. På ett sätt är det skönt att få det överstökat så man slipper de där hjärnspökena. Man blir påverkad, inte bara av medicinerna utan för att det är så stort!det är ju något man längtat efter och kämpat att få. Ja tiden går jätte fort men ändå sååå långsamt! Längtar att få se den lilla igen om 9 dagar så man kanske kan börja köpa något smått till bebisen, blir mer verkligt då!
Det är tufft på jobbet nu, tunga vårdtagare och aggressiva och utåtaggerande boende. Många dubbelbemanningar och långa korridorer att gå i. Jag tänker mycket på mina lyft, tar inte upp boende som ligger på golvet och som har ramlat och går inte in till de mest utåtagerande boende, så där hjälper mina kollegor mig tack och lov. Men det är otroligt tungt ändå då vi är för lite personal för vårdtyngden så jag fasar lite för att kanske behöva bli sjukskriven innan maj då jag börjar gå på havandeskapspenning. Jag får göra det jag kan och försöker att lyfta rätt, höja sängarna även fast det bara ska på påsen strumpa och sedan ta lift om det är någon boende som kan stå upp, tidigare har man kanske tagit hen under armen och lyft till sängen då det går snabbare, men jag gör inga risker längre. Man är mer medveten liksom även fast kroppen är van vid alla lyft. Försöker använda de hjälpmedlen jag har och gör det bästa jag kan. Gud vad jag håller tummarna för dig!! Gott nytt år på dig.k
dreamz skrev 2014-12-31 06:55:03 följande:
Mmm.. Drömde i natt att jag testade å det var negativt.. Känns så konstigt att i morgon e det äntligen testdagen.. Jag både vill veta men samtidigt inte... Är så rädd att det inte ska vara något plus.. Att det bara är min hjärna som spökar ( är det ett minus måste jag vara otroligt lättpåverkad av medicinen
..)
Åh skönt att du e inne i vecka 12 nu!
Jäklar vad tiden går fort!!! ;D
Ja jag e allt inne å tjuvläser din blogg! De e roligt att följa din resa! Jag har själv en blogg kan länka den senare.. Sitter på mobben.
Hur känner du dig när du jobbar då? Jobbar du ned tunga lyft? (Själv lyfte jag lite tungt igår å fick ont å blev lite rädd att jag gjort något inte alltför smart)