Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Så kanske det är, får ni ett till försök av landstinget? Hoppas ni inte behöver vänta!!

dreamz skrev 2015-01-02 20:26:31 följande:

Nä vi hade två men det var bara ett som klarade upptiningen.

Men glad för det ändå.. Har för mig att färsk ET e bättre än fryst...

• bullenochgrisen

Åh vilken tur! Men jobbigt att behöva börja om :( men pepp pepp, nya tag! Nästa gång kommer det att gå vägen!!!! Det måste det göra!!

dreamz skrev 2015-01-02 22:47:07 följande:

Får två försök till :)

• bullenochgrisen

Det låter som en bra ide! Nu är du ju en erfarenhet rikare också :)

dreamz skrev 2015-01-04 06:49:58 följande:

Ja asså det jobbigaste är juh perioden dom trycker ner allt och man är i klimakteriet.. Älskar inte direkt nässprayen men det är för en bra sak!

Nu ska jag byta taktik... Första gången kännde jag mig sjukt nipprig å typ låg å vågade knappt röra på mig å kände efter hysteriskt noga om jag egentligen inte var gravid...

Nästa gång tänker jag leva som normalt tänker dock vara ledig den veckan jag gör ET.

• bullenochgrisen

Jag förstår dig så väl :( men se det inte som ett misslyckande, se det som erfarenhet. Det är bara att följa med på resans vägar. Stor kram till dig!

dreamz skrev 2015-01-04 20:34:11 följande:

Vet inte när vi ska börja igen.. Troligtvist får jag mer info nästa vecka eller veckan därpå. Vi är först i kön iaf! Fick blödningen idag iaf.. Bläää! Blev lite mer in your face när tant röd hälsar på!

• bullenochgrisen

Ursh vilken mardröm! Hoppas det löser sig för er!

Blomman701 skrev 2015-01-04 20:41:13 följande:

Ska man sluta med trombyl om man får en oförklarlig blödning v 17+4? Någon som vet? Usch vilken dag det varit! Vaknade och satte mig upp, då kände jag något som rann till... mmm blod! Väckte maken och körde in till gynakuten. De kunde inte se något och blödningen avtog men nu ikväll kommer det blod igen. Inte lika mycket och inte så "våldsamt", vi har bestämt att vi avvaktar och ser om denna avtar eller om det blir värre. Har haft två uvi och är rädd att något spökar men inga tecken på infektion på gyn. Vill ju bara njuta av att äntligen vara gravid.

• bullenochgrisen

Ursh vilken mardröm! Hoppas det löser sig för er!

Blomman701 skrev 2015-01-04 20:41:13 följande:

Ska man sluta med trombyl om man får en oförklarlig blödning v 17+4? Någon som vet? Usch vilken dag det varit! Vaknade och satte mig upp, då kände jag något som rann till... mmm blod! Väckte maken och körde in till gynakuten. De kunde inte se något och blödningen avtog men nu ikväll kommer det blod igen. Inte lika mycket och inte så "våldsamt", vi har bestämt att vi avvaktar och ser om denna avtar eller om det blir värre. Har haft två uvi och är rädd att något spökar men inga tecken på infektion på gyn. Vill ju bara njuta av att äntligen vara gravid.

• bullenochgrisen

Nä jag var frist. Riktigt trött efter en hård vecka bara så min vecka efter ET spenderade jag till att vila, shoppa, städa, tvätta, romanerna med vovvarna osv osv. Försökte vila men samtidigt vara igång i lugn takt för att kroppen skulle känna att allt var normalt :) var sjukt kissnödig på ET kommer jag ihåg, de sa att blåsan skulle vara lite full men min blev väldigt full ;) som tur var gick det snabbt och jag fick kissa direkt efteråt. Omega3 kapslarna från pharbio forte och gravid vitaminer med folsyra var det " extra jag tog".

dreamz skrev 2015-01-07 23:12:22 följande:

Bullen var du typ sjuk vid ET?

• bullenochgrisen

Man går ju igenom så mycket psykiskt med äggdonation, först den långa kön, sen hormoner och man har svårt att ställa in sig på hur man ska tänka och längta. Allt är en stor röra i huvudet. Jag håller tummarna stenhårt för dig och följer dig. Det ska gå vecka 9! Det bara måste det!

Jag går in i vecka 15 på måndag, har fått en stor mage! Och är tvungen att använda mammabyxor både privat och på jobbet. I helgen berättar vi för min sambos fyraåriga dotter om att hon ska bli storasyster, det ska bli jätte kul!

Var på KUB förra fredagen och fick se vår lilla, det låg verkligen en liten bebis där inne och sparkade och busade, den låg och vinkade till oss och man såg alla fem fingrarna, näsan, plutmunnen, det var helt fantastiskt! Vi fick chans 1:20000 att det skulle vara något kromosomfel så det är mycket låg risk vilket känns såå bra!!

Så nu börjar det roliga och DYRA inhandlingen av allt till bebis. Man vet inte riktigt var man ska börja :)

dreamz skrev 2015-01-15 21:36:23 följande:

Sorry att det tagit tid att svara :/.

Jag tror att jag var väldigt stressad inombords.. Kan vara det som gjorde att det inte fäste.

Hur går det dör dig nu då Bullen? Uppdatera gärna! :)

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014