Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Tack för svar :) men Oj vilken känsloresa nå måste ha gått igenom! Då ska man kanske inte hoppas för mycket när vi kommer fram i kön :( får man fråga vad er utredning konstaterade? Där ni fick reda på varför ni fick börja med äggdonation ist.

• bullenochgrisen

Varför fungerade inte de andra försöken? Delade det sig inte som det skulle? Äldre donator? Fastnade de inte vid införandet? Har så många frågor. Hoppas det är okej? Vill sätta mig in i detta så mycket som jag kan och förbereda mig.

• bullenochgrisen

7 dagar kvar gill tredje besöket. Läkarbesök och gyn. Ett ställningstagande står det i brevet. Läääängtaaaar i denna väntan. Känns skönt att man får komma dit igen. Då händer det något iallafall hihi ☺ vi siktar in oss på hösten för första försöket med äggdonation. Hoppas på tidigare såklart ☺

• bullenochgrisen

Då har vi varit på vårat tredje besök på ks huddinge. Vi ska göra en testcykel med Progynon 2mg fram till återbesök 29e april. För att se om det kan framkalla en blödning. De trodde det skulle bli vår tur för äggdonation i höst. Fick reda på att de bara har ca. 5 donatorer här i sthlm. Puh vilka fina människor. Men så få 😕

• bullenochgrisen

Ja det är inte många. Men de har några stycken till som precis ansökt men då tar det ju sex månader med alla prover osv. Förstår inte varför de inte höjer ersättningen.

• bullenochgrisen

Ni som äter/har ätit Progynon hur har ni känt er? Någon skillnad? Vet inte om det har något samband men jag känner mig lite uppblåst i magen, inte så stort matsug.

• bullenochgrisen

Jag har ätit Progynon sen i torsdags. Äter ju normalt men känner mig uppsväld och inte så jätte hungrig. Ska äta provera sen efter återbesök den 29e. För att framkalla en blödning. ( testcykel) då jag inte har egen mens.

detta skrev 2014-04-20 12:30:46 följande:
    Jag äter Progynon och när jag började har jag för mig att att kände mig lite uppsvälld. När jag sedan började med MIC kände jag mig ännu mer uppsvälld. Men inget annat. Hade samma aptit. Progynonet gör ju att slemhinnan blir tjockare, så det är kanske är naturligt att man känner sig uppsvälld.

• bullenochgrisen

Vi har ingen egen donator. Vill gärna göra en korsdonation men vet inte hur man ska hitta någon som vill donera.

villsågärna38 skrev 2014-04-20 18:59:53 följande:
    Oj va trist med så få!! Var bättre för några år sen då vi gick där. Då hade de gjort en del pr och fått bra artiklar skrivna som gav fler donatorer. Ni har ingen ni känner som vill korsdonera? Då brukar det ju gå snabbare och så får man fler försök. Kram och lycka till med testcykeln!!

• bullenochgrisen

Jag har inte direkt varit illamående men har känt mig svullen i magen och typ mätt konstant. Det kom i samband med tabletterna och läste idag på bipacksedeln att man kunde känna sig uppblåst i magen. Men det är ju hanterbart ☺

• bullenochgrisen

Jobbar du inom vården Jenkis?

Jenkis skrev 2014-04-23 12:34:57 följande:
    Blivit sjukskriven på 50 % ett tag. Hoppas det blir bättre av det. På jobbet blir det sämre och sämre, så det känns skönt att inte vara där så mycket. En chans att koppla bort.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014