• Paulina P P

Skinnbyxor på 40-åring?

Jag känner mig så osäker nu när jag är över 40. Jag har ju fattat det att folk i allmänhet tycker att man inte kan ha vilka kläder som helst då. Jobbigt för mig för jag är intresserad av mode och gillar att följa med trender och stilar och läser högar av modemagasin varje månad.. Skillnaden mot när jag var yngre är att jag vågar köpa den typ av kläder som jag bara tittade på förr. Just nu är jag sugen på att köpa ett par slimmade skinnbyxor. Jag älskar skinn, även om jag inte har så många plagg, och nu när jag är lite äldre har jag råd också.

MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.

Dessa tycker jag är urfina: www.bubbleroom.se/sv/kvinna/selected-femme/byxor-16/bean-leather-pants-black

Och kan man ha skinnbyxor på jobbet? Jag jobbar på kontor. Tror inte att någon annan här har haft skinnbyxor på sig. Det är mest jeans eller kostymbyxor.

• Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?
  • Paulina P P
    Doofie skrev 2013-10-16 14:23:07 följande:
    Men SJÄLVKLART kan du. Men om jag var du skulle jag satsa på en annan modell än de där... Jag skulle nog ta ett par lite lösare, det är jättetrenigt just nu. Och väldigt snyggt.
    Fast jag passar bättre i tighta byxor. Tack för tipset annars!
  • Doofie
    Paulina P P skrev 2013-10-16 14:52:43 följande:
    Fast jag passar bättre i tighta byxor. Tack för tipset annars!
    Om du passar bättre i tajtare ska du ju förståss ta det
  • Duckan

De lite lösare skinnbyxorna blir lätt som en stor pösig blöja kring magen och rumpan. Det passar långt i från alla människor.

• Paulina P P

Min syster, som är några år yngre än mig, är väldigt noga med sånt där - vad som passar sig alltså. Hon tycker jag är löjlig som flätar håret ibland. Det är inte fråga om pippilotter utan om en fläta där bak istället för hästsvans. Någon gång hade jag flätat håret på ena sidan och satt en hårblomma på andra. Somrigt och fint tyckte jag. Förskräckligt tyckte hon. Hon sätter aldrig blommor i håret eller flätar det "jag måste ju ändå se seriös ut. Jag fyller snart 40".

Hon har inte sagt något om mina kjolar än. Jag har kjolar som slutar en liten bit ovanför knät. Detta för att jag dels är som smalast där och dels för att jag inte är så lång. Min man hade väl önskat att jag hade ännu kortare kjolar, men jag varken passar i eller känner mig bekväm i kortare.

Jag har inte frågat henne vad hon tycker om skinnbyxor. Jag vet redan vad hon skulle säga.

• La Lola

Herregud, du är ju bara 43.
    Klä dig i skinnbyxor om du vill o skit i vad andra tycker.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cafe Solo

Möjligen är du något for ung. De flesta kvinnor jag sett med skinnbyxor är över 45 år, nyskilda med en färsk tatuering på ena axeln och gillar att åka finlandsbåt.

• Paulina P P
    Cafe Solo skrev 2013-10-17 09:23:59 följande:
    Möjligen är du något for ung. De flesta kvinnor jag sett med skinnbyxor är över 45 år, nyskilda med en färsk tatuering på ena axeln och gillar att åka finlandsbåt.
    Precis. Det är därför jag frågar. Jag vill INTE se ut som en nyskild 45-åring med tatueringar på en finlandsbåt, som har det på sig troligtvis för att känna sig ungdomlig.
  • Anghammarad

Jag tycker nog också att det är lite "nyskild piffig medelåldersbrutta" över skinnbyxor.  Fruktansvärt.

• vampyria2
    Paulina P P skrev 2013-10-17 09:41:56 följande:
    Precis. Det är därför jag frågar. Jag vill INTE se ut som en nyskild 45-åring med tatueringar på en finlandsbåt, som har det på sig troligtvis för att känna sig ungdomlig.
    Jag känner mig inte ett dugg träffad av detta inläggg muhaha....här är jag på min 40 årsdag men min dotter, inte på en färja men på väg till en haha

• vampyria2
    vampyria2 skrev 2013-10-17 10:52:29 följande:
    Jag känner mig inte ett dugg träffad av detta inläggg muhaha....här är jag på min 40 årsdag men min dotter, inte på en färja men på väg till en haha

Ok JA det är helt okej att svar "det var ju exakt det här patetiska jag menade"
Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?