• Paulina P P

Skinnbyxor på 40-åring?

Jag känner mig så osäker nu när jag är över 40. Jag har ju fattat det att folk i allmänhet tycker att man inte kan ha vilka kläder som helst då. Jobbigt för mig för jag är intresserad av mode och gillar att följa med trender och stilar och läser högar av modemagasin varje månad.. Skillnaden mot när jag var yngre är att jag vågar köpa den typ av kläder som jag bara tittade på förr. Just nu är jag sugen på att köpa ett par slimmade skinnbyxor. Jag älskar skinn, även om jag inte har så många plagg, och nu när jag är lite äldre har jag råd också.

MEN för att inte hamna i sitsen att folk runt omkring tycker att jag är en sån där tant som inte fattar hur gammal hon är/som försöker göra sig yngre än hon är frågar jag er på FL. Kan man ha svarta skinnbyxor när man närmar sig 43? Jag är smal med en nätt figur.

Dessa tycker jag är urfina: www.bubbleroom.se/sv/kvinna/selected-femme/byxor-16/bean-leather-pants-black

Och kan man ha skinnbyxor på jobbet? Jag jobbar på kontor. Tror inte att någon annan här har haft skinnbyxor på sig. Det är mest jeans eller kostymbyxor.

• Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?
  • lklm

40+ kvinnor som har skinnbyxor är väldig heta enligt mig. Go for it!

• K Kalle
    lklm skrev 2016-08-15 20:31:44 följande:

40+ kvinnor som har skinnbyxor är väldig heta enligt mig. Go for it!

Tack! Fast jag köpte en tight skinnkjol istället. Jag har nämligen ganska snygga ben.

Skulle vara trist att jag inte kan ha lite kortare kjolar på mig när jag har sån fin figur, den är snyggare nu än när jag var en tjugoårig mullig tjej.
  • andpet

Klart du ska ha skinnbyxor,finns inget snyggare! och du!,du är i helt rätt ålder också! Kram

• är skönt

Jag är kille på 47 som bär skinnbyxor och tycker det är snyggt o trivs i dom,jag bryr mig inte vad andra tycker.

Lack o läder sex
  • Olloll

Hej!

Jag är själv 58år och hade skinnbyxor på 80-talet och är nu också sugen på att köpa mig ett nytt par igen.

Jag tycker att ålder är bara en siffra och man är inte äldre än vad man gör sig.

Kör på och njut av livet.

Hälsningar Carina

• lklm
    Olloll skrev 2017-08-04 14:31:44 följande:

Hej!

Jag är själv 58år och hade skinnbyxor på 80-talet och är nu också sugen på att köpa mig ett nytt par igen.

Jag tycker att ålder är bara en siffra och man är inte äldre än vad man gör sig.

Kör på och njut av livet.

Hälsningar Carina

Bara att köpa!
  • Jonas Love

Finns inget snyggare på 99% av alla tjejer. Det är ju ett material, alltså går det få till något för alla. För en man så är svart skinn det sexigaste en kvinna kan ha. Jag läste längre ner en tjej vars besserwisser syrra vet exakt vad man ha. ( efyer att i sin tur läst exakt vad läromästarna högre i idiotihierakin skrivit ). Det är sådana idioter som ?VET? hur andra ska vara klädda som möjliggjort sanningshalten i den tragikomiska sagan: Kejsaren är naken. ( Idioter som är så skra på sin?översandar? förträfflighet att de kan inte fatta det. Av tre principer, ha skinnbyxor alla tjejer som vill: 1. Just för ni vill det. 2. För det finns idioter som ens tänker ha åsikter om det. 3. Det är alltid det sexigaste som finns. Det är rockigt, det kan användas med still och det utstrålar en självständig, tuff, smart och kreativ tjej.

• Un1x

Det är klart du skall använda dem. Min fru tog precis på sig blanka pvc/vinyl-leggings. Hon är över 40. Så hett. 

• jennt

Hejsan!
    Din tråd om skinnbyxor.  Vilken ålder som helst kan ha skinnbyxor det med figur och kunna bära dom kan väl vem som helst. Sen får man ju pröva sig fram om man vill ha dom tajta eller lagom.
    Men råder dig att köpa.du ångrar dig inte. Skinn.
    Allt i skinnkläder är tidlöst

• Kalle Johansson

Jag är MAN gott och väl 50+ och jag använder både skinnbrallor vinter (mot kylan och vinden) och sommartid för att jag själv tycker det är snyggt. Både vanliga skinnbyxor och tajta skinnjeans. Alla par jag har är skräddarsydda åt mig personligen så de finns bara uppsydda i mina exemplar. Skäms

Är för övrigt slank så jag tycker jag passar bra i svarta skinnbyxor. Hitintills ingen kvinna som sagt att jag inte är snygg i just skinnbyxor och skinnjeans.

Kör även hoj kanske jag ska tillägga men skinnbrallor är något jag använder både på restaurang, nattklubb och ICA. Sommar som vinter. Glad

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
  • Anonym (Mia)

Det beror på hur man ser ut. Med en stor bak, korta och kraftiga ben, så kan det se riktigt illa ut. Men med långa smala ben är det snyggt.

Svar på tråden Skinnbyxor på 40-åring?